Koukola a Gas Oil Racing po polovině aneb, každá soutěž úplně jiná tisková zpráva
Nikdy nevstoupíš do stejné řeky říká přísloví a také platí, že žádná rallye není jako ta předchozí. Čtyři naprosto rozdílné soutěže také letos absolvovala posádka Gas Oil Racing Josef Koukola a Luboš Novák. Na Šumavě vcelku překvapivě, ale zaslouženě doklouzali až k bronzu ve třídě, Valašku museli vzdát pro technické i zdravotní potíže, Krumlov výrazně ovlivnila náročná RZ ve vojenském prostoru a na Bohemii absolvovali po dlouhém letu mimo trať svou doposud největší havárii.
Závěr minulé sezony vyšel Josefu Koukolovi téměř na jedničku. Spolu s Mílou Talaváňou byli bronzoví v Sosnové a když si k němu v Modřicích přisedla Kateřina Blahoutová, bylo z toho zlato. Samozřejmě že si uvědomoval, že MMČR je šálek trošku jiné kávy, ale přesto i díky změnám v rozpise věřil, že letošní sezona nemusí být úplně neúspěšná.
Na Šumavě, kde se na sedadlo spolujezdce již vrátil uzdravený Luboš Novák, se jim podařilo zvládnout na jedničku zejména rozhodující sobotní část a skončili bronzoví. Na začátek to nebylo vůbec špatné „Úvod soutěže v Klatovech byl docela průšvihový, ale v sobotu jsme měli absolutní přehled o dění ve třídě a když jsme postoupili na třetí místo, dokázali jsme si ho uhlídat. Byl to skvělý výsledek, zejména díky tomu, že jsme se dokázali vyhnout velkým časovým ztrátám v závějích a příkopech,“ řekl Koukola na téma Šumava.
Druhou velkou soutěží byla Valaška spojená se slovenskými Tatrami a přišel první neúspěch. „Hned první den jsme měli problémy s technikou, když se projevila stejná závada, která byla i na Šumavě, ale tam ztráta výkonu tolik nevadila. Když se nepodařilo problém odstranit a u mě se projevily zdravotní potíže, nemělo cenu se dál trápit a s těžkým srdcem jsme odstoupili,“ popsal Pepa Koukola důvody k předčasnému ukončení soutěže. V Krumlově se chtěli pokusit navázat na úspěch z první letošní domácí soutěže, ale hned na začátku opět nabrali značnou ztrátu.
„Na první vložce ve vojenském prostoru jsme se o dobrý čas připravili sami vlastní chybou a po defektu na další vložce ztráta ještě narostla. Přesto jsme se chtěli v sobotu pokusit o vylepšení našeho umístění a to se nám nakonec povedlo i díky chybám našich soupeřů. Konečné čtvrté místo bylo nakonec lepší, než jsme původně očekávali. Užili jsme si i dost tepla, když se nám na Malontech začal přehřívat motor museli jsme si navzdory teplému počasí topit, abychom autu ulehčili. Naopak nám pomáhaly i stále se otevírající páté dveře, které tak odvětrávaly teplý vzduch z kabiny,“ doplnil nakonec celkem spokojený jezdec z Říčan, který již přemýšlel o Rallye Bohemia. Na této soutěži měli svou premiéru a dost se na druhou největší soutěž u nás spolu s Lubošem těšili: „V Sosnové jsme docela dost ztratili, ale v celkovém účtování ztráta čtyřech vteřin nemusela nic znamenat. Proto jsme v sobotu do první vložky vyrazili docela svižně, ale čas v cíli tomu neodpovídal a špička nám ujížděla. Zkusil jsem proto na další erzetě ještě přidat a podle mezičasu, který nám známí na trati změřili, jsme na Sedláčka neztráceli moc a ostatní byli až za námi. Bohužel v jedné zatáčce jsem věřil gumám víc než snesly a zhruba ve 140 km/h jsme doslova vyletěli ze silnice. Cestou jsme minuli několik silných stromů, ale ani jeden jsme naštěstí netrefili. O to větší bylo naše překvapení, když jsme se později vrátili k autu, abychom je vyprostili a zjistili jsme, na naší hondě přistála ještě jedna fabia. Asi měl Michal Fiala štěstí, že jsme tam již byli, protože by jinak trefil strom a dopadl by možná hodně špatně. Každopádně naše auto bylo zralé na odpis a to téměř doslova.
Přestože jsme nedojeli, byl jsem se svojí jízdou na této vložce spokojený a když se mi podaří udržet své tempo, někde mezi tím, jak jsme jeli na předchozích soutěžích a na Bohemii, myslím, že by se nám mělo dařit dojíždět buď na bedně, nebo těsně pod ní. Špičku naší třídy tvoří Sedláček, Tarabus a Trojan a za nimi bychom chtěli být my. V případě, že by někdo z nich měl potíže, mohli bychom toho využít.“
Start v Blovicích původně v plánu nebyl, ale nově postavené auto je třeba vyzkoušet a otestovat před Barum rallye na které záleží nejen Pepovi a Lubošovi, ale i týmu Motocarsport Zádveřice, který jejich hondu připravuje. Jede se totiž na jejich domácí půdě. V Blovicích nahradí Luboše opět Míla Talaváňa, protože Luboš ještě doléčuje nějaké dozvuky po výletu na Bohemii, ale jak jsme již psali výše, Pepa s Mílou spolu již startovali vloni v Sosnové a tak vědí, co od sebe mohou očekávat. Třeba právě tento víkend se jim podaří vylepšit jejich loňské bronzové umístění. Důležitější však bude vychytat všechny mušky nově postaveného auta tak, aby na Barumce bylo vše v naprostém pořádku.
Milan Hauer
tisková informace GAS OIL RACING
http://www.gas-oil.cz/racing
|