Epilog 2009 :Petr Kačírek s Danem Suchým a Danem Skalickým získali BRONZ 23.10.2009 00:06 - tisková zpráva
Bronz z Epilogu těší, ale zimní příprava na novou sezonu začíná
Petr Kačírek z Duck racing týmu se po deváté letos postavil na start brněnského Epilogu. Loni a předloni slavil na šestihodinovce vítězství ve třídě do 3500 cm3 a ani tentokrát na stupních vítězů nechyběl. Společně s Danem Suchým a Danem Skalickým si po třech hodinách do domácího šampionátu připsali body za třetí místo a bronz ve své třídě nakonec vybojovali i v cíli Epilogu.
„Asi to byl náš nejlepší letošní závod, i když jsme měli hodně smůly a mohli být ještě alespoň o stupínek výše. Jenže to je sport. Rozloučili jsme se s letošní sezonou na stupních vítězů a to bylo příjemné. Jinak se jel Epilog v nejhorším počasí, co pamatuji. V tréninku se například pneumatiky po deseti ostrých kolech zahřály pouze na osmadvacet stupňů Celsia, normálně přitom mají skoro devadesát.
To pak se samozřejmě jede špatně a chápal jsem, že to vozy DTM vzdaly. Já se ale na tento závod těšil, v domácích podmínkách je výjimečný, a tak jsem chtěl být na startu. Nakonec se alespoň v sobotu počasí trochu zlepšilo, trať oschla, ale my jsme to jednoduché opravdu neměli. Naopak byla to dramatická bitva se vším všudy.
V sestavě s Danem Suchým a Danem Skalickým jsme se celý závod drželi v první desítce a ve třídě jsme byli neustále mezi prvními třemi posádkami. V závěru první tříhodinovky, kdy jsme byli na druhém místě, jsme sami nechtěně nahráli Robertu Šenkýřovi. U druhého našeho auta explodoval motor a musela se čistit trať. My jsme v té chvíli měli náskokem asi jedné minuty na Šenkýře. Jakmile ale vyjel na okruh safety car, vozy se sjely, ztráta se smazala a Šenkýřův bavorák nás předjel a získal mistrovské body za druhé místo, my skončili třetí.
V samém závěru Epilogu jsme už také sahali po stříbru, ale půl kola před koncem nám došel benzín. To jsme ale zariskovali a ono to nevyšlo. Dan Skalický absolvoval poslední část závodu a měli jsme spočítáno, že by mu mělo palivo vyjít až do konce. Jenže on jel nejen dobře, ale také rychle, protože byl tak o sekundu na kolo rychlejší, než jsme počítali. Takže držel sice druhé místo, ale spotřeba byla vyšší a deset minut před koncem bylo jasné, že bychom měli tankovat. To bychom ale o druhou příčku stejně přišli, tak jsme zariskovali“, řekl Petr Kačírek.
A jaké jsou plány Duck racing týmu v sezoně 2010? „Příští rok dál budeme závodit s BMW M3 a v domácím šampionátu se opět soustředíme na sprint. Epilog si ale ujít nenecháme, vždyť to bude má jubilejní, desátá, brněnská šestihodinovka. Sportovní plány se ale přece jen proti této sezoně změní. Rád bych se víc soustředil na starty v zahraničí v rámci seriálu Německého okruhového poháru“, dodal Petr Kačírek.
Tiskový servis Duck racing týmu PR
|