Vrchařský epilog ve Velke Chuchli 28.10.2009 21:00 - tisková zpráva
Vrchařský epilog, Velká Chuchle, komentář
V sobotu 24. 10. proběhl poslední podnik naší sezóny, volný závod, Vrchařský epilog. Rozloučení se sezónou proběhlo ve skvělé atmosféře. Nečekaně velké množství diváků vidělo pěkné pohodové závody. Doufám, že si je užili i samotní aktéři, kteří nezaváhali a přijeli si zazávodit bez tlaku a kalkulací.
Před závody jsme měli všichni trochu strach, jak to v Chuchli vlastně dopadne, neboť byli slyšet hlavně ti, kteří závody v obci nechtěli. Nakonec se neobjevil ani náznak nějakého incidentu, divácké prostory zaplnili jen sportovní a ukáznění fandové. Opět jsme mezi diváky viděli mnoho známých tváří světa motosportu.
V parkovišti závodních strojů se nám podařilo uspořádat menší výstavku závodních a historických aut. Přítomné kousky rozzářily oči a zahřály u srdce každého. Závodní Kadet pana Tichého, krásná M 3 E 30 a další krásné bavoráky(dík Jirkovi Šarochovi za zprostředkování), „déesa“ a další krásná auta. Vladimír Vrabec přivezl svou Lancii Fulvii čerstvě nabroušenou, ještě s ladičovými otisky prstů na motoru. Doufáme, že v příští sezóně jezdec krásnou Italku ukáže i v našich závodech. Všem, kteří přivezli ukázat své krasavce, patří náš dík.
Ke zdárnému průběhu velmi pomohl i přístup Městské policie, která zřejmě původně měla v úmyslu krotit zdivočelé závodníky, ale po oboustranném zjištění, že jsme vlastně normální, rozumní lidé, kteří se dokážou domluvit, přítomní strážníci vyškolili své republikové kolegy a ukázali, co opravdu znamená to „pomáhat a chránit“. Spokojen s průběhem akce byl nakonec i pan velkochuchelský starosta, tak snad se v příštím roce v Chuchli sejdeme na mistrovském závodě.
K závodu nakonec nastoupilo 95 závodníků, kteří v příjemném počasí dopoledne absolvovali dvě tréninkové jízdy, zpočátku ještě jinak kvalitní povrch úzké trati vlivem chladu klouzal, ale tréninkové jízdy proběhly bez mimořádné události. Přestávka na oběd byla vyplněna spanilou jízdou vystavených veteránů, po ní se už natěšení závodníci mohli vrhnout do boje s časem naostro. Trošku komplikovanější přepravu z depa ke startu, způsobenou větší vzdáleností a frekventovaným železničním přejezdem se podařilo sladit a přestávky v jinak plynulém závodění byly opravdu jen nejnutnější. Trochu vzrušení způsobil David Dolínek, kterého, beze slova rozloučení, za jízdy opustily páté dveře.
Honza Matušinec měl štěstí v neštěstí, když po technické závadě neovladatelný vůz si ustlal v široko daleko jediném příhodném místě, v náletových křovinách. Nejtvrdší zakončení měla havárie Petra Štěpky v poslední zatáčce, ale i tady došlo jen k materiálním ztrátám, jezdec zůstal nepoškozen. Jinak bylo k vidění opravdu hezké závodění, výkony všech jezdců zaslouží uznání.
Příjemná atmosféra vydržela až do vyhlášení nejúspěšnějších, trofeje byly rozdány, trať byla uklizena (tedy sama se neuklidila, díky patří traťákům a klukům od Edy)a naše závodnická rodinka se mohla rozjet k trošku delší pauze. Teď už jen rychle Mikuláš, Ježíšek ev. Chanuka, Silvestr, sv. Valenta, „emdéžet“ a hurá do Mostu!
Hodnocení tříd SE 1400 Občasní hosté našich závodů otec a syn Sukové obsadili nejvyšší dva stupínky, z nich syn ten nejvyšší. Třetí skončil Tomáš Mészáros. Rodinkaření v této třídě nasadil korunu čtvrtý Jakub Mészáros. V této třídě dokončila závod pouze auta značky Suzuki. SE 1600 Nejvyšší jezdec byl i nejrychlejší, třídu vyhrál Toník Široký na Peugeotu 106. Honza Kočiš přišel, viděl a ukázal stálým řidičům modréhoCitroenu Saxo s trikolórou na kapotě možnosti jejich nářadí, když skončil druhý. Třetí místo opět po vyváženém výkonu vybojoval vítěz Saxo Cupu velezkušený Josef Stočes. V Saxo cupu si pěkné třetí místo vyjel Roman Skamene, který se zřejmě po nedávných zdravotních problémech rychle oklepal a dostal do formy. SE 2000 Největší úsměv na tváři zůstal Martinu Čábelovi, který se o setinky tahal s Ladislavem Klokočkou. Nakonec s Hondou Integra zvítězil těsňoučkým rozdílem 21 setin sekundy před řidičem Alfy Romeo 147. Už trošku větší odstup dělil třetího Romana Šebka na Hondě Civic TypeR. SE +2000 V nejsilnější třídě sériových aut tentokrát pšenka, vlastně spíš rýže, nekvetla značce Subaru. Stupně vítězů obsadily pouze vozy s třemi diamanty na mřížce chladiče. Nejrychlejší byla Daniela Komárková, před letošním mistrem třídy Teemu Tirronenem. Zejména Dančin čas v druhé jízdě, kdy se zlepšila o dvě sekundy, byl úder, na který létající Fin nedokázal reagovat. Pro třetí místo si dojel Jan Kvasnička. Nejlepší Subaru Impreza patřilo čtvrtému Jiřímu Hákovi. E1 1400 Jen dva účastníci si mezi sebe rozdělili zlato pro Václava Veverku na Peugeotu 106 a stříbro pro Milana Bydžovského s Fordem Fiestou. E1 1600 Pověst, která jej provázela, potvrdil svým vítězným výkonem na precizně připraveném Citroenu Saxo Josef Dohnálek jr., kterému se výlet na konkurenční kolbiště vyplatil. Druhé místo uhájil s Hondou jedoucí Jaroslav Fikota mladší před Petrem Kolářem na Škodě. E1 2000 Zbraslavský střelec Josef Čermák se konečně dočkal vítězství na našich závodech a svému Cliu ještě zvedl hodnotu před případným prodejem. Za Pepou skončil druhý David Dolínek, kterému k lepšímu času nepomohlo ani odlehčení vozu po odvržení dveří za jízdy. Třetí místo patřilo Miloši Langovi, který svou Fiestu přivezl do cíle kompletní. Na čtvrtém místě skončil, s nejlepším časem pro vznětový motor, Tomáš Zelenka na Fabii RS. E1 +2000 V nejsilnější třídě zvítězil Aleš Komárek na Mitsubishi Lancer EVO MR 599HP jak bezchybným výkonem na trati, tak v depu, kde sám zastane práci týmu mechaniků. Druhý skončil Eda Patera, kterého jedno špatné zařazení připravilo o lepší čas. Třetí skončil podle předpokladů Honza Kotrba na Mitsubishi Lancer EVO IX.
E2 2000 Ve výjimečně vypsané kategorii formulí zvítězil Dan Voborník před druhým Miroslavem Hůlou, kteří se střídali na zajímavém projektu Formule Student. Třetí místo patřilo Jirkovi Novákovi, který vodil archivní formuli Škoda ze sbírky Jiřího Vovse sice s náležitou úctou, přesto měla jeho jízda jiskru. H 1300 Zvítězil PavelKolář na ukrutně rychlé a moc krásné Škodě 130 RS, svým časem by vyhrál i současné závodní čtrnáctistovky a byl jen o šest setin pomalejší vítěz třídy E1 1600! Druhé místo si také krásnou jízdou vybojoval Miroslav Adámek samozřejmě s NSU. Třetí místo patřilo další škodovce z Kolářova týmu, tentokrát s Markem Bořutou za volantem. H 1600 Jiljí Chmelař na Mini Cooperu si dojel pro první místo i bez své Aničky, myšlenky na ni mu tochu ubíraly na koncentraci. Všichni Aničce přejeme brzkou rekonvalescenci a těšíme se, že Jiljí bude mít na závodech péči opět zaručenou. Druhé místo patřilo Petru Maierovi s dog bone Escortem. H +1600 Dvě BMW na stupních vítězů patřily prvnímu Slávkovi Šrejmovi a třetímu Pavlu Baumgartnerovi. Německé stupně vítězů zkompletoval stříbrný Ondra Lorenz s audinou Quattro. Za čtvrtým Stanislavem Urbánkem na Fordu Capri skončily dvě dámy, Andrea Zemanová a Katarína Rozsívalová na Lancii.
Jarda Malík
|