Jan Zaremba a Vít Kuklík jsou mistry Evropy v enduru tisková zpráva
BAIA MARE (Rumunsko) - Jan Zaremba a Vít Kuklík se stroji KTM se stali mistry Evropy v seriálu motocyklových soutěží enduro. V rumunském Baia Mare opanovali v těžkém terénu finálové souboje s časem a bezpečně proměnili nadějné výchozí pozice v celková prvenství. Ve stopětadvacítkách za vítězným Zarembou skončil třetí Zdeněk Gottvald, ač druhý den nedokončil a do závěrečného nenastoupil kvůli rozbité husqvarně.
Zaremba, který je původem motokrosař a stále se za něj považuje, se dokonce stal v třídenním finále šampionem v absolutním hodnocení bez rozdílu třídy. Z prvenství se radoval i tým KTM Sette CZ, v němž byl kolegou Zaremby a Kuklíka Pavel Melichar. V pořadí národů se Češi museli sklonit jen před Francouzi.
"Takhle hladký průběh jsem nepředpokládal, vždyť to byla moje první celá sezona v enduru. V Maďarsku jsem si šampionát hezky rozjel, tak jsem se rozhodl ho také dokončit," řekl ČTK Zaremba, který mezi soutěžáky nahlédl poprvé vloni a rovnou při Šestidenní v Brazílii. Letos v mistrovství Evropy vyhrál osm z devíti hodnocených dnů. "Vloni mě enduro chytlo, ale na motokros jsem nezanevřel. Vyrůstal jsem na něm a neodepisuji ho. Nemůžu ale říct, co budu jezdit příští rok," dodal Zaremba, který se stejně jako jeho kolegové chystá i na letošní Šestidenní v Polsku.
Čeští jezdci ovládli rumunskou soutěž poznamenanou prudkými dešti po všech stránkách.
Zaremba vyhrál svou třídu v obou soutěžních dnech i v závěrečném motokrosu a díky nedostižnému náskoku se radoval z titulu už v pátek. Kuklík v dvěstěpadesátkách ještě v úvodním dnu prohrál se Slovákem Jakešem, už v sobotu ale triumfoval a také si s předstihem zajistil prvenství, které potvrdil triumfem v motokrosu.V kategorii čtyřtaktů se z titulu radoval Ital Juri Simoncini rovněž na stroji na KTM. Melichar se během finálových bojů propracoval z jedenáctého na konečné šesté místo, když zazářil hlavně v sobotu, kdy skončil druhý.
Komentář přímého účastníka Víti Kuklíka:
Pořadatelé připravili asi 60 km dlouhou trať , která vedla téměř celá po horských cestičkách, kamení, šikminách, výjezdech, sjezdech.... No enduro jak má být.
Bohužel před závodem i během závodu často pršelo, takže trať možná byla místy až moc náročná (nesjízdná).Testy byly dva: cross test byl namotaný na takové horské loučce a vzhledem k dešti i dost podmáčený a nadrážkovaný.Jel se něco kolem 5ti minut. Endurotest vedl opět po horách.Polovina testu pořád stoupala nahoru, byla dost rychlá (místy i 5.převodový stupeň). Druhá půlka vedla zase naopak jenom dolů.Tento sjezd se ale změnil v jednu dlouhou a hlubokou drážku, takže nic jednoduchého to nebylo (sjet to šlo, ale neupadnout šlo hodně těžko)
1.den: Počasí bylo proměnlivé, ale pršelo jen maloučko, takže trať osychala.Já jel celkem v pohodě, bez pádu a celkem rychle.Před posledním endurotestem jsem věděl, že mám na druhého ve třídě Jakeše násko nějakých 20 sekund a 10sekund na druhého jezdce v absolutním pořadí.Chtěl jsem jet na jistotu, ale bohužel jsem v jednom dlouhém sjezdu chytil hodně pomalého jezdce.Musel jsem zvolit jinou stopu-tam byl kámen a následoval pád v dost velké rychlosti.Když jsem to zvednul a vyrazil rychle dál, tak jsem udělal další chybu a upadl zase.No a ztráta na Jakeše na posledním testu byla neco kolem 25s.Takže jsem přišel o vítězství ve třídě a i v absolutním pořadí. Byl jsem hodně zklamanej
2.den: Chtěl jsem napravit chyby z prvního dne, ale naopak jsem na prvních dvou testech opět upadl a dost ztratil.Začalo hodně pršet, takže jsem tušil, že se asi třetí kolo nepojede.Měl jsem tedy pouze jeden endurotest k tomu, abych chyby a ztráty dohnal.Ani jsem v to nedoufal. Před startem endurotestu mi "trenér a najížděč" Bouhouš Poslední řekl ať jedu v klidu, že nemám co ztratit...tak jsem jel.No a test se mi povedl.Vyhrál jsem ho o nějakých 12s před druhým jezdcem v absolutním pořadí, ale především 26 před Jakešem a 16 před Zarembou, což znamenalo vítězství ve třídě i v absolutním pořadí.
3.den: nás čekal jen přejezd na závěrečný motokros.Na ten jsem si dost věřil i absolutně.Bohužel trať byla dost podmáčená.První jela třída 125 a po nich my.trať hodně klouzala, navíc se vyjely hodně hluboké koleje, takže z kopců jsme museli jet podstatně pomaleji než 125ky. Podařilo se mi perfektně odstartovat a hned si vytvořit mírný náskok.První dvě kola jsem jel dost opatrně a pak už jel svoje tempo a druhá v cíly byl za mnou o nějakých 18s. No a třídy po nás (4takty, 125Junioří, 250Junioři,veteráni) už měli trať díky sluníčku krásně vysušenou, takže i ty časy tomu odpovídali
Nakonec jsem teda vyválčil v Rumusku
titul MISTRA EVROPY ve třídě 250
titul MISTRA EVROPY továrních teamů (team KTM SETTE - Kuklík,Melichar,Zaremba)
titul VICEMISTRA EVROPY v pořadí států
a nakonec titul VICEMISTRA EVROPY v absolutním pořadí bez rozdílu kubatur
Doufám že to bude takto pokračovat......
|