Říjen 2009 byl pro Ford of Europe dokonce nejúspěšnější za dvanáct let! 16.11.2009 12:14 - tisková zpráva
EVROPSKÝ FORD MĚL OBCHODNĚ NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ ŘÍJEN ZA POSLEDNÍCH DVANÁCT LET
/V Praze 16. listopadu 2009/ – Měsíc říjen 2009 byl pro společnost Ford of Europe nejúspěšnější za posledních dvanáct let. Firma prodala 121 000 nových automobilů a získala tak pro sebe podíl 8,8 procenta na trhu tvořeném 19 nejdůležitějšími evropskými zeměmi.
„Letošní říjen byl náš nejsilnější za posledních dvanáct let,“ říká Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Klíčem k úspěchu je mít ve správné době správné produkty a právě to je důvod, proč jsme nyní druhou nejprodávanější automobilovou značkou v evropském automobilovém průmyslu.“
Ve srovnání s říjnem 2008 prodal Ford ve stejném měsíci letošního roku o 13 800 vozů více, což představuje nárůst o 12,8 procenta. Celý trh přitom rostl pouze o 6,8 procenta, takže Ford zvýšil i svůj podíl na něm – o 0,5 procentního bodu.
„Zejména prodeje modelu Ka vystřelily raketově vzhůru – v meziročním srovnání jsou více než dvojnásobné,“ pokračuje Ingvar Sviggum. „Celkem jsme letos prodali již 90 500 vozů Ford Ka, zatímco loni jich ve stejném období bylo jen 48 300. A nová Fiesta již dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů.“
Ford byl v říjnu nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku a Maďarsku a může se pochlubit i pozicí nejprodávanější dovážené automobilové značky ve Francii a Itálii. V Německu Ford zaznamenal nejúspěšnější říjen od roku 1998, když si zde připsal o 33 procent více registrací než v loňském roce. Vzhledem k nedávnému ukončení německého programu „šrotovného“ jde o pozoruhodný výsledek.
„Tyto pozitivní zprávy je nicméně nutno posuzovat v kontextu výhledu do blízké budoucnosti,“ podotýká Ingvar Sviggum. „Příští rok zůstává velkou neznámou, avšak naše současné prognózy předpovídají, že objem celého trhu dosáhne 13,0 až 14,5 milionu vozů. To je přibližně o dva miliony méně než letos. Vzhledem k pokračující zranitelnosti evropských trhů přetrvává potřeba vládních intervencí směřujících k podpoře poptávky, a to na národní i celoevropské úrovni.“
Leden až listopad Za prvních deset měsíců roku 2009 Ford zvýšil svůj podíl na 19 hlavních trzích Evropy o 0,5 procentního bodu na 9,1 procenta. K růstu podílu došlo v šestnácti zemích z devatenácti.
Počet nových registrací vozidel Ford dosáhl od ledna do konce října čísla 1 218 100. Oproti stejnému období roku 2008 je to o tři procenta méně, celý trh však zaznamenal pokles o 8,1 procenta.
Na všech 51 trzích, kde působí, prodal evropský Ford od začátku roku již 1 394 700 vozů, což představuje snížení o 155 000 jednotek.
Ford v ČR Také v ČR se Fordu mimořádně daří. Byl tu nejúspěšnějším importérem v letech 2007 a 2008 – a letos pomyslný žebříček dovozců vede o téměř 3 500 registrovaných vozů. Do konce letošního října našlo v České republice svého zákazníka 15 310 nových aut s modrým oválem ve znaku – a Fordu díky tomu patří více než 10 % českého trhu osobními a lehkými užitkovými vozy. V první dvacítce nejprodávanějších vozů má český Ford jako jediný dovozce čtyři modely – a Ford Fusion je u nás suverénně nejprodávanějším dováženým automobilem.
Vysvětlující poznámky:
• Tržní podíl společnosti Ford of Europe se týká 19 tradičních evropských trhů s výjimkou Turecka a Ruska. • Navíc uvádíme také souhrnné výsledky v celém regionu, za který Ford of Europe odpovídá (51 zemí). • Prodejní výsledky jednotlivých modelů se vztahují k 19 tradičním evropským trhům: Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie. • Trhy regionu EDM (European Direct Market) jsou: Albánie, Andorra, Alžírsko, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Bosna, Bulharsko, Černá Hora, Egypt, Gruzie, Gibraltar, Chorvatsko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Kypr, Libye, Makedonie, Malta, Moldávie, Maroko, Rumunsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Tádžikistán, Turkmenistán, Tunisko, Ukrajina a Uzbekistán.
PR
|