Co dělal P. J. v campu u erzety v Třebíči? Pavel Jelínek
Také na našich stránkách přetiskujeme článek kolegy Františka Jůzy z www.trebicnews.cz, jelikož s nimi úzce souvisí.....:
Odpověď na trochu záhadnou otázku v titulku je jednoduchá. Také motoristický novinář občas musí odpočívat. Pavel Jelínek to navíc z Brna nemá daleko a vlastně ani tentokrát nezůstal vzdálen své profesi... Známe se už nějakou dobu a přestože okruhy námi poskytovaného zpravodajství mají zcela jiný charakter, Pavel mně při formování tohoto webu poskytl neocenitelnou odbornou pomoc...
S jeho články, reportážemi a rozhovory se často setkáváte na těchto stránkách, většina zde uveřejněného zpravodajství z motorismu pochází právě z jeho "dílny" a Pavel je nabízí zcela nezištně...Poprvé jsem takto měl příležitost zeptat se také na jeho práci, zahrnující záviděníhodnou škálu informací, na druhé straně ale značně vyčerpávající. Jak Pavel Jelínek relaxuje, posuďte sami... Začátkem července jste se objevili se svou partnerkou v blízkosti třebíčské rychlostní zkoušky Horácké rally, nikoliv ale ve své obvyklé roli motoristického novináře, ale... Ano, navštívili jsme s přítelkyní Alenkou a naším skutečným Maxipsem Fíkem na několik dní camp Poušov v Třebíči. Byl jsem zde tedy v roli rekreanta, pouze počasí bylo dost hrozné. Naštěstí jsme ale nikdy nezmokli, vždycky začalo pršet až několik sekund po našem návratu. Bylo jen škoda, že se nám už do auta nevešla kola, protože je tu několik pěkných tras na cyklistické výlety. Hlavně jsem ale zjistil, že třebíčská erzeta není zase až taková rovinka, jak se může zdát. A to ještě nyní byla silnice od rybníka rozšířena, takže to klesání lesem asi bývalo hodně zajímavé... Škoda jen, že se už nejezdí dřívější úsek k Červené Hospodě, to byla taky moc pěkná trasa.
V třebíčském campu je pěkně a klid a já se jen divím, že chatky nejsou pořád obsazené... Jezdíme sem již tři roky. Za zmínku určitě stojí i motoristický zážitek, o kterém se ostatně čtenáři mohli dočíst i na těchto stránkách a taky na mých www.car.cz. Seděli jsme před chatkou a najednou slyším houkání a k mostu u campu přijeli hasiči, lidé na mostě koukali k řece. Tak jsem vyběhl (a ostatně jsme se tam spolu potkali) a u řeky uviděl převrácené auto, jehož poněkud nikoliv střízlivá posádka tvrdila, že ho tlačila, a že auto sjelo ze stráně úplně samo. Zvláštně pikantní na tom byly viditelné brzdné stopy.....
Teď však k tomu, co ti je nejbližší - tvoje kniha fotografií ze seriálu MČR 2003 v rally úspěšně pronikla na trh motoristické literatury. Pokud se nemýlím, je druhou podobnou v řadě, chystáš podobný počin, shrnující události letošní sezóny? Ta druhá kniha je sice lepší, než ta první, ale další podobný počin asi nebude. Jedná se o knihu složenou hlavně z fotografií z rallye v celé sezóně 2003. Já tedy vlastně pouze prováděl výběr fotek od řady autorů a nějak jsem to celé dával dohromady. Jenže spolupráce s vydavatelstvím byla naprosto otřesná, počínaje neuvěřitelnými a neodbornými zásahy a vyřazováním řady velmi pěkných fotek a konče třeba tím, že .... Ale, škoda mluvit. Koneckonců, nejhorší je vždycky spolupráce s ..., ještě když si myslí, že je mistrem světa a nejchytřejší.... Kde je možné ještě knihu zakoupit? Kniha by měla být v prodeji všude v knihkupectvích, včetně řady supermarketů a také přímo na soutěžích. Ale zjišťuji, že skutečnost je jiná, že zase není až tak snadné ji sehnat. V případě zájmu o ni stačí napsat třeba na adresu redakce a zaslání na dobírku pak již snadno zajistím.
V loňském roce byla také oceněna tvoje dlouholetá práce motoristického novináře titulem Motoristický novinář roku 2003. Jak a kdy jsi se "upsal" právě motorismu? Och, ano... Povšimli si mne po mnoha letech pánové z ÚAMK a byl jsem mezi skupinkou většinou hodně slavných motoristických novinářů z významných časopisů, televizí atd. Jednalo se skutečně o ocenění titulem Motoristický novinář roku 2003 a celkem mne potěšilo, že si mých mnoha motoristických aktivit taky někdo všiml. A to ještě asi ani nevěděli o všech... Motorismu se věnuji od mládí a už jsou to vlastně desítky let. Nejdřív jsem pár let po vojně psal do podnikových novin a už tam v mém okolí bylo několik závodníků, o kterých jsem psal oslavné články..... Pak jsem se propracoval do televize, kde vlastně působím dodnes. Už tehdy jsem motoristická natáčení preferoval před jinými sporty, které mne vlastně nezajímají.... V nedávné době, a dá se říci opět úspěšně, vstoupil jsi do internetového zpravodajství s novým titulem... On server www.car.cz není zase až tak úplně nový. Funguje už mnoho let a návštěvnost se pohybuje kolem tří tisíc lidí denně, což na amatérský projekt není zase až tak málo. Tento server byl ale nedávno výrazně vylepšen a zmodernizován, takže myslím, že patří mezi to nejlepší, co je nyní u nás k dispozici. A hlavně denně přináší skoro všechny dostupné aktuality z různých motoristických disciplín. Většina webů je zaměřena pouze na rallye, my se nebráníme žádné motoristické disciplíně !! Je potěšitelné, že se dlouhodobě držíme v nejlepší desítce motoristických webů v TOPlistu, i když stále ještě by to mohlo být mnohem lepší. Před námi jsou vlastně pouze samé profi weby. Kromě toho jsem dosud dělal www.motormix.cz, nazvaný podle televizního pořadu, který jsem zakládat. Sice ještě pořád "funguje", ale je technicky hodně nedokonalý. Proto jsem využil možnosti dělat moderní web a nyní dělám právě www.car.cz. Máš svůj pořad v televizi... Co případně chystáš nového pro příznivce motorismu, kteří si již zvykli na kvanta informací, které jim pravidelně zprostředkováváš? Začínal jsem v kabelovce Kabel plus, ale pak přišli Američani, koupili to a zrušili nás. Tak jsem se dostal do tehdy začínající TV Premiéra, která se změnila na Primu, a tam již jsem začal dělat každý týden půlhodinový motoristický magazín Motormix, vysílaný na regionálním vysílání v Brně, ale postupně i v několika dalších regionech Primy. Nyní spolupracuji s brněnskou společností, která dělá každodenní zpravodajství na kabelových televizích v Brně a okolí pod názvem Brněnská jednička. Tam zároveň připravuji motoristický magazín Motortip, který se právě nyní má začít vysílat také v celostátní síti UPC. Dosud se vysílal na síti Forcable a předtím také na Galaxii sport. Je to ale takový podivný byznys - na těchto kabelovkách se totiž za odvysílání pořadů musí ještě zaplatit, takže je to všechno ohromně nákladné. A sponzoři nejsou nebo se nehrnou.... Své aktivity bych spíš měl omezovat - nějak to vůbec nestíhám. Kromě toho totiž spolupracuji s řadou týmů i s některými pořadateli, kterým připravuji tiskové zprávy pro různá média. Takže vždy po víkendu toho mám nějak moc. Především je to tým SEAT Sport a Emil Triner, dvojnásobný mistr republiky David Komárek a jeho tým Komvet (z nedalekých Okříšek), startující s nejsilnějším autem našich kopců, ale zároveň taky v rallye. Pak další jezdec z Vysočiny Milan Svoboda, který s formulí prohání absolutní českou špičku a momentálně dokonce vede vrchařský šampionát, a také okruhový a soutěžní jezdec Jaroslav Honzík, tým Michl Motorsport a další a další. V minulosti jsi byl viděn u tratí Horácké rally, chystáš se i na letošní ročník? Ani náhodou nestíhám navštěvovat všechny akce, které bych chtěl. Ale Horáckou rallye mám z Brna poměrně blízko, takže bych samozřejmě chtěl přijet. Navíc to vypadá, že se bude bojovat až do posledního kilometru, jak se říká. Jen se tato soutěž jezdí už poměrně pozdě a bývá strašná zima.... Co vzkážeš příznivcům motorismu...? Všechny zdravím a zvu k co nejčastějším návštěvám www.car.cz, samozřejmě jim taky mohu jenom doporučit koupi "mojí", či přesněji mnou připravené zmiňované knihy o rallye. A kdo má kabelovou televizi a je fanda do motorismu, jistě si přijde na své při sledování Motortipu. Do těch patnácti minut se sice všechno nevejde, ale myslím si, že náplň pořadu bývá velmi pestrá a zajímavá. Často dojde i na nějaké karamboly a dramatické situace a myslím, že podobných pořadů je na českých obrazovkách hodně málo. Tak hodně dalších reportáží a pěkných záběrů a díky za rozhovor!
František Jůza
|