Provoz na D1 u Prahy bude kvůli stavbě křižovatky na pár měsíců omezen !! 23.11.2009 23:54 - tisková zpráva
ŘSD zahajuje klíčovou část výstavby křižovatky Pražského okruhu s dálnicí D1. Část nejfrekventovanějšího úseku dálnice bude nahrazena přemostěním nad budoucí trasou nového okruhu, který povede pod D1. Výstavba nových mostů na dálnici D1 bude dokončena příští rok, kdy má být jižní část Pražského okruhu zprovozněna.
Právě tato stavba mostu uprostřed jedné z největších mimoúrovňových křižovatek v Česku přinese dopravní omezení. Dálnice D1 na tomto místě sice zůstane jako šestipruh, nicméně se významně omezí rychlost a řidiči budou využívat nově vybudované komunikace. Kvůli této závěrečné fázi výstavby Pražského okruhu tak bude na 10. kilometru dálnice D1 potřeba po dobu její výstavby odklonit dopravu z dnešní trasy D1. „Pro tento účel byly v předstihu postaveny budoucí rampy propojující obě komunikace a po nich bude dočasně vedena doprava z Prahy do Brna i opačně,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
První změna bude provedena dnes, tedy 23. listopadu 2009. Provoz ve směru z Brna do Prahy bude sveden na objízdnou trasu s délkou 800 metrů severovýchodně od D1. Doprava ve směru z Prahy zůstane beze změn. Zhruba po 3 týdnech pak dojde ke změně i ve směru z Prahy do Brna a to tak, že se vozidla v místě stavby svedou na budoucí kolektorový pás vedle dálnice v protisměrné části. „Převedení provozu se předpokládá ve dvou etapách s třítýdenním odstupem, během kterého budou vybudovány dva provizorní přejezdy středového dělicího pásu a další nutná opatření, nezbytná pro převedení dopravy ve směru Praha–Brno na D1,“ popisuje úpravy Alfred Brunclík.
V konečné podobě tak budou oba směry dálnice svedeny z dnešní trasy, která musí být uvolněna pro výstavbu nových mostů nad budoucím Pražským okruhem. „Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy,“ říká Alfred Brunclík.
Uvedené změny jsou akcí, kterou naše nejdelší a nejfrekventovanější komunikace ve své historii nepamatuje. Nicméně jiné řešení neexistuje. Podle generálního ředitele ŘSD Alfreda Brunclíka budou omezení platná až do celkového dokončení stavby mostu, a tím i zprovoznění Pražského okruhu v úseku mezi dálnicí D5 a dálnicí D1 v letních měsících roku 2010. V zásadě by se neměla narušit ani plynulost provozu.
Ačkoliv jde o významné omezení, tak se nezmění šířkové uspořádání. Po celou dobu budou oba směry vedeny ve třech jízdních pruzích. „Dojde tak pouze k omezení rychlosti v tomto úseku na hodnoty 80, 60, ale i 50 km/h,“ doplňuje Alfred Brunclík.
ŘSD
http://www.rsd.cz/
|