Roman Častoral uvažuje o startu na pardubické Autoslide 2010 ! 26.11.2009 18:47 - tisková zpráva
Jedním slovem adrenalin! (Rozhovor Roman Častoral)
Romane, nejdříve ode mě přijměte gratulaci k prvnímu místu ve skupině 2.
Jak se Vám letošní sezóna líbila?
Letošní sezóna se vydařila. Hodně jsme se zaměřovali na starty v mistrovství Evropy. Vyvíjíme novou zadokolku, která má motor o výkonu 280 koňských sil. Jde o vůz Opel Astra OPC se sekvenční převodovkou. Jelikož se nejedná o vůz, který by se takto vyráběl sériově. Jde o finančně náročnou stavbu a je s tím spojeno mnoho testování.
Co se Vám letos nejvíce podařilo?
Pokud to budu brát z pohledu jednotlivých závodů, tak hodně jsem byl spokojený na letošním posledním závodě v Sosnové. Nové auto už zde velice dobře fungovalo, díky tomu jsem skončil na stupních vítězů. Pokud se budu dívat na uplynulou sezónu jako na celek, tak jsem velice rád, že jsem si nakonec dojel i pro polský titul a obhájil tituly z loňského roku.
Nová sezóna je před námi, co chystáte na rok 2010 a co od něho očekáváte?
V současnosti repasujeme vůz Opel Astra OPC na příští sezónu. Chystáme hodně startů v mistrovství Evropy a s tím bude určitě spojeno mnoho změn na novém voze. Pokud nebudu počítat své závodnické začátky, tak jsem s vozem zádní nápravy startoval poprvé. Mohu říci, že Opel Astra OPC je velice rychlé auto a pokud se povedou všechny změny jako například zlepšení trakce, práce na novém podvozku, úpravy těžiště a vyladění nových lepších brzd, bude to konkurenceschopný závodní automobil. Pokud jezdíte závody mistrovství Evropy, kde se počítá s tím, že jezdci budou umět řídit, tak právě sebemenší detaily na autě mnohdy znamenají rozdí ;l mezi vítězi a poraženými.
Co považujete za svůj nejlepší výsledek v dosavadní kariéře závodního jezdce?
Můj největší úspěch v dosavadní kariéře je zisk titulu mistra Evropy v roce 2006. Velice si vážím toho, že se držím tak dlouho na špici. Ono to není jednoduché. Musíte mít bezvadné auto, sladěný tým a také podporu od sponzorů. Velkou zásluhu na tom, že mohu závodit má můj táta. Chci mu poděkovat, stejně jako sponzorům, skvělému týmu a všem svým fanouškům.
Jaký je Váš závodnický sen?
Rád bych se skvěle fungujícím autem svezl celou sezónu v královské divizi 1. Je to tam hodně rychlý a hodně nebezpečný. Zároveň je to také vrchol rallycrosu.
Povězte, co máte na rallyekrosu nejraději?
Jedním slovem adrenalin! Mám rád, když se na startu sejde co nejvíce lidí a jede se na hraně.
Jak vznikla Vaše přezdívka mistr čisté stopy?
To nevím. S tím přišli patrně kluci z Mediasportu.cz. Jde totiž o to, že divácky atraktivní vodění auta smykem je zároveň hodně pomalé. Proto se vždy snažím najít tu nejvhodnější stopu. Někteří závodnicí moji stopu kopírují, ale to už patří k věci. Držet si správnou stopu je důležité hodně kvůli času a rychlosti.
V lednu se pojede zajímavý závod Autoslide. Jak se na tento závod těšíte?
Mohu Vás v tuto dobu ujistit, že hodně vážně uvažujeme o tom, že se závodu AUTOSLIDE zúčastníme. Je tu však jeden problém a to jsou pneumatiky s hřeby. Nevím, jak o tom přemýšlí ostatní jezdci, ale pro mě je to téma hodné zamyšlení. Ony totiž navíc existují dva typy pneumatik s hřeby. Jedny švédské a druhé jsou evropské. Jde o to, které jsou vůbec správné. Také záleží na počasí, jaké bude v lednu 2010 panovat.
Nevím, kdy to přesně bylo, ale tuším, že ve slovenské Žarnovici přišli s kompromisem v podobě zimních pneumatik. Myslím, že to byly Matadorky a mohly se použít i v létě. Ano, pokud jde o ovládání auta, které jede na pneumatikách s hřeby, je to jako skoro na asfaltě. Pokud se na to budu dívat z hlediska praktičnosti a využití, tak jsou lepší pneumatiky bez hřebů. Navíc může nastat situace, že jezdec bude startovat s hřeby a druhý bez nich. V tom případě bude mít ten bez hřebů značné problémy.
Romane, děkuji Vám, že jste si na mě našel čas a že jsme si mohli popovídat. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů.
Také děkuji! Zároveň zdravím fanoušky a těším se na viděnou na závodech!
PR
|