Tiskovka Loprais Tatra Teamu se těšila velkému zájmu médií 24.12.2009 14:15 - tisková zpráva
Tiskovka Loprais Tatra Teamu zakončila přípravy týmu na Dakar 2010
Tiskovka Loprais Tatra Teamu
Tradiční rozloučení s novináři a partnery týmu se odehrálo v pohodlí stylové restaurace Konvikt na Starém městě. Novináři se ptali na vše možné i nemožné.
Role moderátora se ujal „maskot“ týmu herec David Suchařípa, jehož Aleš stylově uvedl jako „tradičního fyzioterapeuta, který se stará o naše tělesné schránky, aby měly dostatečný přísun tekutin.“ Přítomni byli všichni členové závodní posádky s Karlem Lopraisem i loňský Alešův navigátor Vojta Štajf, který tentokrát bude na Dakaru absentovat. „Po svém zranění v posledním ročníku jsem zatím pár věcí přehodnotil, také čekáme přírůstek do rodiny a bylo by jistě vhodnější být po celou dobu v Evropě. A protože mi doktoři sdělili, že extrémní nadmořské výšky nedělají mojí hlavě, stižené otřesem mozku, moc dobře, vhodnější bude asi pobyt u moře.
A u moře je Monte Carlo. Takže je to jasné – zatímco v roce 2009 jsem se zúčastnil nejslavnější dálkové rallye, v lednu 2010 se zúčastním nejslavnější klasické rallye na světě. Moje vztahy s Alešem a všemi členy týmu byly a zůstávají naprosto perfektní a kdo ví, jednou se na Dakar třeba znovu vrátím a budu se snažit být Alešovi k dispozici. Teď přeji všechno nejlepší a hodně zdaru Jarovi Miškolcimu a věřím, že svou roli zvládne perfektně. Klukům přeju, aby měli v kabině vždy pohodu a nechytala se jich ponorka,“ řekl Vojta Štajf.
Aleš Loprais k tomu dodal: „V podstatě si mohu dopřát určitý luxus, protože mám k dispozici hned dva skvělé navigátory. S Vojtou i Jarem se mi během soutěže spolupracovalo výborně. Je třeba si uvědomit, že pilot sice drží volant, ale v řadě případů je až tím třetím v pořadí. Skvělý navigátor je mimořádně důležitý, stejně taková je i role Milana Holáně, který kontroluje všechny důležité funkce vozu.“
Tým opouští republiku na Dakar v dobré náladě a s optimismem. „Udělali jsme maximum možného a technicky i spolehlivostí jsme vůz posunuli o kus dál. Samozřejmě že do žádného materiálu nevidíte a všechno se může pokazit, ale v tuto chvíli nemáme žádné nepřijemné drbání na zádech, že bychom cokoli podcenili,“ řekl mechanik posádky Milan Holáň, zodpovědný za technický vývoj závodního vozu.
„Jsme malý rodinný tým a také jsme při letošní účasti museli šetřit, ale věřím, že když budeme mít štěstí, budeme se chtít porvat s kamazy a Ginafy o pódium a že na to máme. Nechci nikomu ani nám přisuzovat konečné pořadí, to nosí smůlu a nedělá se to. Chceme se prioritně soustředit na vlastní výkon a vlastní přípravu. Dakar je pekelně dlouhý a rozhoduje ho i celá spousta náhod,“ dodal Aleš Loprais.
Tým odlétá do Buenos Aires mezi svátky na několik etap, nejdříve letí trojice, která vyzvedne vozidla v přístavu Delta Dock.
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team
|