Soutěžák Milan Kneifel bilancuje jednu ze svých nejlepších sezón 29.12.2009 11:57 - tisková zpráva
Milan Kneifel hodnotí úspěšnou sezonu 2009
Rok se s rokem sešel a pomalu klepe na dveře závěr roku 2009, což svádí k bilancování či hodnocení. Učinil tak tedy i Milan Kneifel. Ten letos absolvoval ve velké většině soutěže zařazené do Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally s vozem Suzuki Ignis S1600 z dílen týmu Sparrow Racing. Vedle zlínského jezdce zpočátku sezony usedal navigátor Radim Strnad, kterého posléze vyměnil Miroslav Staněk.
Každým rokem před samotným započetím sezony probíhají náročná jednání, z nichž se následně vyvine kdo s čím a co pojede. Stejná jednání probíhala i v Pegas Rally Teamu. „Na konci loňského roku jsme intenzivně jednali o pronájmu vozu Renault Clio R3 třídy A7 a rozhovory byly již tak daleko, že to vypadalo na start s tímto vozem. Nakonec těsně před uzavření dohody z jednání sešlo.
Během několika minut jsem se ovšem domluvil s panem Hrabcem, majitelem týmu Sparrow Racing, na pronájmu speciálu Suzuki Ignis S1600. S tímto vozem jsem startoval třikrát v roce 2007, takže jsem šel do osvědčené zbraně. Dohodli jsme se na startu na nedaleké Valašské rally a následném výběru soutěží z obou šampionátů, prioritou ovšem byla Barum Czech Rally Zlín,“ prozradil Milan Kneifel něco málo o úskalích výběru soutěžního vozu. „Před startem sezony jsme bohužel přišli kvůli ekonomické krizi o dlouholetého hlavního sponzora, ale díky dalším partnerům jsme mohli nastoupit i letos do několika vybraných podniků.“
Do Valašské rally Milan Kneifel odstartoval poměrně dobře, ač na jezdce čekali náročné podmínky. „Již dopředu se očekávalo, že bude na trati velké množství posypu po zimní údržbě. Celou páteční část soutěže ještě znepříjemnil hustý déšť, mlha a velké množství vytahaných nečistot. Spoustu posádek vyřadila ze soutěže porucha elektroinstalace či alternátoru, což potkalo i nás zhruba v polovině posledního pátečního průjezdu. Odešel nám alternátor a do cíle zkoušky jsme dojížděli jen na dálková světla, vše ostatní jsme museli vypnout, aby baterka vydržela.
Projevila se zde nevýhoda Ignisu, jenž má pouze vyhřívání předního skla, které bylo bez “ofuku“ silně zamlžené. Do cíle měřeného úseku jsme se nějakým způsobem dostali, ale poté následoval ještě přejezd bez světel do servisu, nikdo nás bohužel nedojel, museli jsme jet s otevřenými dveřmi a sledovat kudy vede silnice, několikrát jsme se i pohybovali mimo zatáčku či poblíž příkopu. Bylo to velmi náročné. Po příjezdu pomalou jízdou do obce se už pod veřejným osvětlením jelo lépe, odtud jsme se již do servisní zóny dostali. Přes noc se bohužel alternátor opravit nepodařilo, povedlo se jej zprovoznit až během ranního servisu, kde jej do chodu uvedla jedna dobře mířené rána kladivem. Soutěž naneštěstí musela být následně během úvodní rychlostní zkoušky zrušena kvůli již mnohokrát zmiňované tragické události.“
Na Šumavu ani do Lužických hor se tým nevydal a startoval následně na velmi oblíbené Rallye Český Krumlov, kam se Milan Kneifel vrátil po čtyřleté přestávce s cílem zopakovat úspěšné výsledky z let minulých. „Na začátku podniku jsme si drželi své tempo a vsadili jsme vše na rychlostní zkoušku Kohout – Ján, kde jsme si poctivě napsali rozpis vzhledem k tomu, že jsme věděli, jak je tento test náročný a hrozí zde nebezpečí defektu, na což doplatilo několik soupeřů. Páteční výsledek jsme udrželi i před v sobotu mohutně finišujícím Sýkorou. V obou startech na podnicích MMČR jsme si připsali druhé místo, což nás nasměřovalo spíše k tomuto šampionátu, ostatně to jsem si ještě před startem sezony přál.“
Z kalendáře byla vyřazena Böttcher Rally Vyškov, která měla po Krumlově následovat, takže se zcela logicky odebíraly kroky Milana Kneifela do Hustopečí na místní Agrotec Mogul Rally. „Páteční počasí bylo opět nepříjemné. Střídal se zde prudký liják s jasným nebem, což ztížilo tuto částečně šotolinovou trať. Navíc páteční harmonogram soutěže byl nešťastně naplánován, když jsme do poslední zkoušky startovali v 1:55 a kolem třetí hodiny ranní jsme byli ještě v servise. V pátek jsme se dostali dvakrát mimo trať, z toho jednou jsme přeletěli křoví a dostali se hluboko do pole.
Pod světly toho nebylo moc vidět, jelikož osvětlovala obilí, ale naštěstí zde vyletěl již někdo před námi, takže se nám podařilo najít stopu, ve které jsme se drželi až do výjezdu z pole. Chladič byl ovšem ucpaný obilím a nabrali jsme hodně bláta, při výletu jsme poškodili pružinu zadního tlumiče. Zkusili jsme si ji zapůjčit, ovšem nikdo v servisní zóně náhradní neměl, tak ji mechanici museli svařit a čekali jsme, jestli vydrží. Spolujezdec si při skoku do pole pohnul zády a špatně se mu dýchalo, takže jsme raději v sobotu zvolili klidnější tempo. Přesto jsme bojovali a snažili se poskočit ještě o nějaký stupínek výše. Osud nám zde však nepřál, vyletěli jsme tři zatáčky před cílem soutěže znovu ven a připsali si čtvrté místo,“ popisuje náročný průběh soutěže mezi vinicemi Milan Kneifel.
„Spousta posádek tuto rally hodnotí záporně, nicméně já si myslím, že soutěž určitě do šampionátu patří, jelikož tyto rychlostní zkoušky mají své kouzlo. Pořadatelé ovšem přehnali náročnost pátečního harmonogramu, z čehož si myslím, že se letos pro léta příští poučili.“
Cestu velkým šampionátem letos Milanu Kneifelovi zkřížil pouze jeden sprintový podnik, Impromat Rallysprint Kopná, která se pravidelně jezdí v podstatě za humny. „Na Kopné se již tradičně sešla velká konkurence a již se zde stává tradicí, že vyrobíme nějakou chybu. Stejně jako jsme vloni probrzdili zatáčku přímo na návsi v Podkopné Lhotě, tak letos jsme o dvě stě metrů dál těsně pod vrcholem kopce vyletěli do lesa. Naštěstí jsem stihl ještě zareagovat, takže jsme nespadli hluboko a za pomoci diváků jsme se dostali zpět na trať. Tento výlet nás stál hodně času, takže jsme zbytek soutěže pojali spíše jako ladění na následující Barum Rally.“
Barum Czech Rally Zlín absolvoval domácí jezdec již potřinácté, takže se zde pomalu stává stálým inventářem. „Měsíc před startem soutěže jsme ještě nevěděli, zda-li se nám podaří dát dohromady rozpočet na tento finančně náročný podnik. V podstatě až počátkem srpna jsme věděli, že “budget“, který se nám podařil nastřádat, bude dostačující,“ komentuje náročnost příprav horlivý fanoušek endura. „Barum Rally byla pro nás stejně jako v předchozích sezonách nejdůležitější soutěží i s ohledem na většinu našich partnerů, kteří se soustředí ve Zlínském kraji, a hojné množství našich fanoušků, kteří tuto soutěž tradičně navštěvují. Přísnému měřítku podléhaly i přípravy na samotný podnik. Vůz dostal nový motor, brzdy a spoustu dalších komponentů, za což chci týmu poděkovat. Tvrdě odedřená práce se následně vrátila na jednom z nejlepších výsledků posledních sezon.
Samotný průběh soutěže započal na městské rychlostní zkoušce, kde nás všechny porazil Jan Šlehofer. Ten nastoupil i do druhého dne velmi zostra, to se mu ovšem stalo osudným hned na prvním průjezdu kultovní Pindulou. My jsme se rozhodli, že z počátku pojedeme hlavou bez přehnaného riskování. Neztratili jsme moc, uklidnil jsem se a začalo se nám poměrně dařit. Zajížděli jsme dobré časy a výsledek jsme chtěli potvrdit v další sekci. V servisní zóně jsme čekali déšť, ten stále nepřicházel, tak jsme se rozhodli pro nové slicky. Jakmile jsme se však dostali na start testu, tak se očekávaný déšť dostavil. Místy to hodně klouzalo, stále jsme se však drželi ve vyrovnaném souboji o druhé místo, o které nás bojovalo asi pět. Tento souboj nás všechny bavil a naplňoval.
Po zkoušce jsme přezuli na mokré pneu, podmínky však byly velmi náročné a auto bylo velmi těžce ovladatelné. Na této zkoušce jsme hodně ztratili, což nás večer mrzelo. Do druhého dne nám vyšla volba pneumatik, když většina soupeřů jela na slickách a já sem vybral řezané pneu. První průjezd na Trojáku jsme absolvovali volným průjezdem kvůli havárii. Pošetřili jsme tu tedy pneumatiky, což se nám hodilo na Semetíně, kde jsme toho plně využili a dostali se před své soupeře. Do konce soutěže jsme toto umístění udrželi, což je velký úspěch a velmi nás to těší.“
SevenOaks Rally Příbram byla vyřazena z kalendáře Pegas Rally Teamu již předem. Rozuzlení boje o titul vicemistra ve skupině A6 mělo tak přijít až na mladoboleslavské Rally Bohemia. O tom, že soupeř Milana Kneifela, Lukáš Pondělíček, tuto situaci bral vážně, jasně hovoří i to, že do soutěže měl v plánu vystartovat s velmi silným speciálem Citroën C2 S1600, s nímž Martin Prokop dosáhl na titul juniorské světového šampiona. K souboji na trati však nedošlo, protože Pondělíčkovi na zapůjčeném voze ještě před startem do prvního testu praskl rozvoďák. „Jeli jsme do Mladé Boleslavi se smíšenými pocity, jelikož jsem zde startoval stejně jako na Krumlově naposled před čtyřmi lety. V letech 2003 a 2004 jsme zde vyhráli svou skupinu a v letech 2002 a 2005 jsme na zkoušce Navarov těžce havarovali,“ popisuje důvody rozporuplnosti zlínský soutěžák.
„Očekávali jsme, že podzimní termín bude velmi náročný, ale nečekali jsme zimní soutěž. Ve středu, když jsme se vydali do centra podniku, bylo už na Vysočině poznat, co paní příroda dokáže. Naštěstí jsme měli zimní vybavení jak na tréninkový vůz, tak i na soutěžní speciál. Pořadatelé byli nuceni především libereckou část soutěže zrušit a z Rally Bohemia se tedy stal prakticky rallysprint. Ač v okolí Mladé Boleslavi sníh nebyl, tak i vložka Vinec byla náročná. Tento test totiž klouže i za sucha a trať byla mokrá a se spoustou vytahaných nečistot. Bojovali jsme zde s Jiřím Trojanem a Davidem Tomkem na Renaultech Clio R3, zrychlení na posledním průjezdu RZ Vinec a dobrý čas v Sosnové nás vynesl na druhou pozici. Odváželi jsme si tedy z Rally Bohemia titul vicemistrů ve skupině A i třídě A6.“
“S ohledem na situaci před startem sezony, kdy jsme v podstatě nevěděli, jak bude celý rok vypadat a kolik soutěží budeme schopni odjet, si nesmírně vážím dosažených výsledků, které jsou jedněmi z nejlepších za poslední léta,“ uzavírá povídání o sezoně 2009 Milan Kneifel.
Fotky, videa či další informace o Pegas Rally Teamu naleznete na oficiálních stránkách www.rally.spurtzlin.com .
PR
|