Citroën zajel ve Finsku skvěle Soutěž v číslech. tisková zpráva
Neste Rally Finland. 6.-8.8.2004. Citroën zajel skvěle
Obě Xsary WRC, Carlos Sainz/Marc Marti i Sébastien Loeb/Daniel Elena, dojely do cíle « Šotolinové Grand Prix » na výborném třetím a čtvrtém místě.
Tento výsledek v jedné z nejtěžších soutěží letošního seriálu MS v Rallye znamenal udržení vedoucí pozice v Poháru konstruktérů, kde má značka Citroën náskok 26 bodů před nejbližším soupeřem. Soutěž byla pro Citroën úspěšná i pokud jde o Pohár pilotů, kde Sébastien Loeb vede před Petterem Solbergem již o celých 22 bodů a Carlos Sainz, který vystoupil letos ve Finsku na stupně vítězů již po dvaadevadesáté, se tak dostal mezi čtyři nejlepší piloty.
Tým z Versailles-Satory, který se zúčastnil Finské Rallye teprve potřetí, si znovu ověřil, že tento jedinečný podnik MS je natolik specifický a těžký, že není vůbec jednoduché ho zvládnout ani z pozice současného leadera soutěže. Po shakedownu, před páteční první etapou, figurovali Carlos a Sébastien na osmém a dvanáctém místě. Zde bodovali především domácí piloti mající perfektní znalost zdejšího terénu, kterou s přehledem využili. Sebastien zaplatil jako obvykle daň za « zametání » tratě a také, jak se ukázalo, bylo třeba upravit naladění obou vozů Xsara WRC.
Stáj Citroen umí podat excelentní výkon, což ostatně prokázala nedávno při Aregentinské Rallye. Ale na druhé straně se nebojí čelit ani situacím, kdy se tak dobře nevede. Po váhavém začátku soutěže se obě posádky pustily do trpělivé a neúnavné práce , směsice zlepšujícího se zrychlení, úprav a vylepšení nastavení vozů. Navíc oba piloti jeli velmi zodpovědně a dokázali se vyvarovat nebezpečných chyb. Tato snaha přinesla záhy své ovoce. Na druhé straně naopak prořídly řady severských jezdů, když někteří nezvládli nastolené tempo.
Pátek skončil pro Citroën pátým a sedmým místem a hned ve druhé, sobotní, etapě se Xsary vyšplhaly dokonce až na nádhernou třetí a čtvrtou pozici. Úkolem týmu na neděli bylo především udržení těchto výsledků. To se ke spokojenosti celeho týmu podařilo, i když Sébastien musel zatnout zuby a poprat se s bolestmi zad a krku, které ho provázejí od jeho nedobrovolného opuštění trati, které ho potkalo při testech na Německou Rallye.
«Na začátku této rallye se nám příliš nedařilo, říká Guy Fréquelin. Zdá se, že na místním povrchu se učíme lépe přímo v samotné soutěži než při testech. Jsme si vědomi práce, kterou tomu musíme dát, pokud tu chceme vyhrávat, a to my chceme ! Jsem spokojený se způsobem, jakým jsme tuto těžkou soutěž zajeli. Oba vozy máme v cíli, což je důkazem jejich vyspělosti a spolehlivosti a zároveň i jistoty posádek. A jak bychom vůbec mohli být nespokojeni, stačí se jen podívat na výsledky obou Pohárů... ! »
« Být na stupních vítězů v tak náročné rallye, jakou bezesporu Finská Rallye je ,a to jak po stránce fyzické, tak i psychické, je výtečný výsledek, analyzuje konečný stav Carlos Sainz. Kromě bodových výsledků, je třeba ocenit, že na našem umístění má lví podíl celý tým, který včas našel řešení nutná pro, to abychom si pro to třetí místo mohli skutečně dojet.... »
Unavený ale šťastný, Sébastien Loeb se raduje, že se soutěž otočila tím správným směrem : « Skvělý výsledek pro tým i pro nás osobně. Jsme teď více než dvě vítězství před Petterem Solbergem. Když si teď vzpomenu, jak bylo MS loni těsné, nemůžu jinak, než se radovat. Ale určitě není čas na odpočinek. Asfaltový podnik v Německu je za dveřmi, a i když nám tam hvězdy byly již dvakrát velmi nakloněny, musíme být ve střehu a doufat, že tomu tak bude i za 14 dní...»
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS et Citroën Financement sont les partenaires du team Citroën-Total en Championnat du Monde FIA des Rallyes. |
Rallye v číslech
Pozice vozů Xsara WRC a odstup od nejlepších časů, po jednotlivých RZ (neděle)
|
Sébastien Loeb
Daniel Elena |
Carlos Sainz
Marc Marti |
ES19 Jukojärvi (22,31 km) |
3e + 7,5 s |
5e + 14,8 s |
ES20 Kruununperä (25,32 km) |
4e + 4,3 s |
2e + 1,9 s |
ES21 Jukojärvi (22,31 km) |
4e + 9,2 s |
3e + 5,5 s |
ES22 Kruununperä (25,32 km) |
7e + 13,5 s |
4e + 6,1 s |
Nejlepší časy v RZ *
1. Etapa RZ1, 2 a 3 : Harri Rovanperä (Peugeot 307) – RZ4 : Marcus Grönholm (Peugeot 307) –RZ5 : H. Rovanperä – RZ6, 7, 8 a 9 : M. Grönholm – RZ10 : Markko Märtin (Ford Focus).
2. Etapa RZ11 a 12 : M. Grönholm – RZ13 : M. Märtin – RZ14 : Carlos Sainz (Citroën Xsara) – RZ15 : M. Märtin – RZ16 a 17 : M. Grönholm – RZ18 : M. Märtin.
3. Etapa RZ19 a 20 : M. Grönholm – RZ21 : M. Märtin – RZ22 : François Duval (Ford Focus).
Nejlepší piloti*
M. Grönholm, 11 - M. Märtin, 5 - H. Rovanperä, 4 – C. Sainz, 1 – F. Duval, 1.
Nejdelší vedení
RZ1 až 5 : H. Rovanperä – RZ6 až 22 : M. Grönholm
Konečné výsledky Neste Rally Finland 2004
- M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 3 h 07 min 16,1 s
- M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 34,7 s
- C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 44,5 s
- S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 2 min 23,3 s
- J. Tuohino/J. Aho (Ford Focus) + 2 min 36,7 s
- J. Paasonen/J. Vainikka (Skoda Fabia) + 4 min 36,2 s
- F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 5 min 51 s
- T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 6 min 03,2 s
- D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 206) + 6 min 41,1 s
- H. Solberg/C. Menkerud (Peugeot 206) + 7 min 04,6 s …
* Časy pilotů, kteří vypadli a jeli v rámci systému « Super Rally » nejsou započteny.
MS FIA v Rallye "Pohár konstruktérů"**
1. Citroën, 109 bodů – 2. Ford, 83 b. - 3. Subaru, 64 b. – 4. Peugeot, 61 b. - 5. Mitsubishi, 17 b..
MS FIA v Rallye "Hodnocení jezdců"**
1. S. Loeb, 66 bodů – 2. P. Solberg, 44 b. - 3. M. Märtin, 42 b. - 4. M. Grönholm, 42 b. - 5. C. Sainz, 40 b. - 6. F. Duval, 31 b. – 7. M. Hirvonen, 18 b. - 8. J. Tuohino, 16 b. – 9. H. Rovanperä, 14 b. – 10. D. Carlsson, 6 b. - 11. G. Panizzi, 6 b. – 12. F. Loix, 4 b. - 13. M. Stohl, 3 b. – 14. H. Solberg, 3 b. - 15. J. Paasonen, 3 b. - 16. L. Perez Companc, 3 b. – 17. J. Välimäki, 2 b. - 18. A. Ginley, 2 b. – 19. A. Warmbold, 1 b. - 20. M. Campos et T. Gardemeister, 1 b. – 22. O. Burri, A. Vovos et G. Pozzo 1 b.
** Oficiální pořadí až do schválení FIA.
Volné fotografie jsou k dispozici na :
Jyväskylä, 8.srpna 2004
|