www.car.cz
 

Vojtěch Štajf v Blovicích velmi spokojen. Vyhrál PV.
     tisková zpráva


PŘIJEL, VIDÉL, ZVÍTĚZIL
Na poslední chvíli realizovaný start na víkendové Rally Šou Blovice, pátém podniku Mistrovství ČR v rallyesprintu, proměnil pražský jezdec Vojtěch Štajf ve vítězství v kategorii produkčních vozů a osmé místo v absolutním pořadí za vozy WRC a A8.
Účast v závodě měla především posloužit jako testování a „rozcvička“ před vrcholem sezóny v MMČR – Barum rallye – která se koná o posledním srpnovém víkendu. Tým Miva motosport, za který letos Vojtěch Štajf startuje, rozhodl o účasti vzhledem k dlouhé pauze mezi Bohemia rallye a Zlínskou soutěží a i když umístění zde nebylo prioritou, tajným přáním byly alespoň stupně vítězů.
 
 První patrnou změnou v Blovicích bylo složení posádky týmu Miva motosport. Navigátora Jirku Volfa, který zde startoval s Milanem Chvojkou, nahradil Jiří Černoch, který dříve spolupracoval se Zdeňkem Vlčkem a nyní tvoří v MMČR posádku s Petrem Křížkem. Svou premiéru nakonec Vojta Štajf s Jirkou Černochem zvládli na výbornou a svým výkonem nedali soupeřům šanci.
 
Třicetiletý „létající novinář“ byl se svým ojedinělým vystoupením ve sprintrallye velice spokojen: „Od začátku se nám dařilo jet čistě a rychle a s výjimkou jednoho nedobrždění do odbočky na čtvrté rychlostní zkoušce jsem neudělal chybu. Během prvních tří rychlostních testů jsem si zvykal na auto i nového spolujezdce a potom už vše fungovalo perfektně. Dokonce jsme si občas dovolili i pomalejší, ale pro diváky jistě atraktivnější, průjezdy s použitím ruční brzdy. Po odstoupení z prvního místa na Bohemia rallye jsem si tu tak spravil chuť a teď se již těším na Barumku.“
 
V závodě sice startoval Vojtěch Štajf s tradičním vozem Mitsubishi Lancer Evo VII, tentokrát se ale nejednalo o vůz z dílen AP Motorsport, nýbrž o závodní speciál stáje K.I.T. Racing CS, který jinak vodí po tratích MMČR jeden ze Štajfových největších soupeřů, Slovák Tibor Cserhalmi. Záměrem tedy bylo rovněž porovnat oba vozy. Vojtěch Štajf pak oba automobily hodnotí velice vysoko: „Myslím, že oba Lancery patří v České republice mezi nejlepší ve startovním poli. Na voze týmu K.I.T. Racing musím ocenit zejména skvělý podvozek Öhlins a převodovka typu Hewland. Ta totiž vyhovuje mému jezdeckému stylu s bržděním levou nohou, a právě bezsynchronní převodovka mi umožňuje při brždění řadit dolů bez použití spojky.“ 
 
 
Milana Vůjtěchová
New Age rallying
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose