www.car.cz
 

Dakar 2010: Czech Dakar Team a Marek Spáčil připraveni na start
     2.1.2010 00:06 - tisková zpráva


Czech Dakar Team – Souhrn před startem (na přelomu roku)

Přejímky:
• Czech Dakar Team přejímky absolvoval bez problémů
• První absolvoval motorkář Roman Krejčí
• Pozornost na sebe strhl Martin Macek
• Čtyřkolka Oldy Bražiny vlastní výroby nadchla komisaře
• Tatry vyvolaly rozruch u konkurence

Start:
• Czech Dakar Team se vydal směrem na západ přes Andy do Chile k Tichému oceánu
• Tatry Czech Dakar Teamu vyhrály v mezinárodním internetovém hlasování fanoušků o nejhezčí truck

Přejímky dopadly na výbornou
Středa 30. prosince 2009 se z pohledu Czech Dakar Teamu nesla jednoznačně ve znamení administrativních a technických přejímek, jejichž úspěšné absolvování představovalo nezbytný předpoklad k připuštění na start dakarské rally. Přejímky byly v tento den zahájeny ve výstavním komplexu La Rural v Buenos Aires již v osm hodin, většina závodníků v barvách Czech Dakar Teamu odjížděla proto z hotelu již krátce po šesté.

Absolvování administrativní části přejímek spočívá v získání značného počtu všech potřebných razítek. Posádky postupně sbírají mezi jednotlivými stanovišti komisařů nezbytná potvrzení včetně těch o zdravotní způsobilosti, vyřizují uhrazení případných zbylých poplatků (překvapivě pouze v euro hotovosti), přebírají navigační přístroje atd. Na závěr je každý závodník ještě zvěčněn oficiálním fotografem.

Ten, kdo má všechna razítka pohromadě, získává „za odměnu“ doklad stvrzující úspěšné dokončení přejímek. Od tohoto okamžiku poté běží pětačtyřicetiminutový limit, do kterého se musí posádka i s technikou dostavit do prostoru technické části přejímek, kde probíhá vážení, měření vozidel a kontrola jejich všemožných technických parametrů, ale také lepení startovních čísel a reklam.

Z prostoru technických přejímek vede cesta do plotem ohraničeného „parc fermé“, tedy do prostoru, kde je až do startu veškerá závodní technika zaparkována. Podobně jako minulý rok se i letos v komplexu La Rural objevilo bezpočet místních fanoušků rallye, kteří neodolali příležitosti vidět závodní motocykly, čtyřkolky, automobily a kamiony z bezprostřední blízkosti. Motorismus je v Argentině velmi populární a tak i letošní Dakar se stal pro Argentince magnetem, který doslova a do písmene změnil prostor výstaviště na jednu velkou pouť.

Jako vůbec první absolvoval přejímky náš motorkář Roman Krejčí, který si pochvaloval, že až na malé drobnosti vše proběhlo bez problémů. "Jsem rád, že to mám úspěšně za sebou, všechno bylo naštěstí v pořádku.“

Postupně absolvoval přejímky bez zaváhání i celý Czech Dakar Team.
Velkou pozornost poutal Martin Macek, který se před závodem netajil svými ambicemi na slušné umístění, postupně se zdravil se všemi svými kolegy z jedné stopy a dohromady jen potvrdili, co je o motorkářích známé, že jsou velmi komunikativní a dokáže jich být všude plno. I Martin Macek si pochvaloval dobře zvládnuté přejímky: "Právě to dlouhé čekání bylo asi nejhorší," popsala své pocity za několik posledních měsíců největší česká naděje v kategorii motocyklů
. "Pořád jsem se snažil myslet na to, co bych mohl ještě zlepšit, jestli jsem na něco nezapomněl. Jenže když to děláte pořád dokola, tak je to jako byste vjeli do hluboké koleje a z té se zrovna motorkám vyjíždí velmi obtížně."

Čtyřkolka Oldřicha Bražiny vlastní výroby zaujala komisaře natolik, že si některé detaily fotografovali a klepali Olina po rameni. "Z přejímek jsem měl ve skrytu duše obavy, protože nikdy nevíte, co na vás vytáhnou, už jen pro to, že můj stroj je čistokrevný speciál, který jsem si sám postavil na základě svých zkušeností.“

Toyoty Jiřího Janečka a Dušana Kunovského prošly přejímkami rovněž bez zaváhání. Jediné, na co komisaři poukázali, byl detail v podobě ochranných síťek, které by raději viděli přidělané přímo na dveřích, než upevněné v rámu uvnitř vozidla. "Máme za sebou poslední důležitý krok před startem," shrnul výsledek celoročních příprav Jiří Janeček. "Na Silvestra jdeme s týmem na společnou večeři, abychom hned na Nový rok absolvovali slavnostní zahajovací ceremoniál a první spojovačku." Dušan Kunovský sledoval veškeré dění okolo přejímek s ledovým klidem a občas vypomohl svými jazykovými znalostmi. "Přejímky jsou důležité, protože se díky nim dostane do závodu jen způsobilá technika," uvedl Kunovský. "Každopádně je skvělé být tady a mám velkou radost z toho, jak dobrou práci mechanici při přípravě vozů odvedli."

Příjezd dvojice kamionů Tatra vyvolal velký zájem konkurence, zejména pak u velkého favorita celé soutěže Kamazu. Śéf ruského týmu Semjon Jakubov strávil v blízkosti obou trucků poměrně hodně svého precizně rozvrženého času a velmi se zajímal o vše, co souvisí s novými kamiony. Jakubov během dlouhého rozhovoru s Markem Spáčilem označil obě Tatry Czech Dakar Teamu za jedny z nejhezčích kamionů ve startovním poli a navíc pozval celý tým na nový ročník Silk Way Rally.

"Bylo velmi příjemné si popovídat se Semjonem Jakubovem," popsal průběh rozhovoru Marek Spáčil. "Je to právě on, kdo položil základ úspěchům Kamazu. Samozřejmě, že mne zájem ze strany Kamazu i ostatních týmů těší, nicméně to hlavní se odehraje na trati."

Tatra v zelené livreji zaujala i horkého favorita na zisk již šestého dakarského vítězství Vladimíra Chagina. "Je to opravdu hezký kamion. Uvidíme, jak se mu bude dařit v terénu, každopádně s ním musíme počítat."


Poslední den Czech Dakar Teamu v Buenos Aires
Poslední den v roce 2009 se mládenci z Czech Dakar Teamu sešli u snídaně s plánováním doladění posledních kroků příprav na rally. V televizi běžel zrovna přímý přenos oslav Nového roku z Nového, což vyvolalo úvahy o časových pásmech a vzdálenosti, která naše jezdce dělí od jejich domácího působiště. Posádky studovaly poslední nejasnosti v reglementu, posádky doprovodu zajišťovali poslední nevyřešené problémy před pátečním slavnostním startem.

Tým se naposledy sešel ke společnému posezení ve večerních hodinách a sbalil si vše potřebné k odjezdu do vnitrozemí, směrem na západ přes Andy do Chile k Tichému oceánu.

Start se odehrál v pátek 1. ledna opět na Náměstí Republiky a první z rampy sjela nejslabší motorka ve 14 hodin místního času. V samotném Buenos Aires bylo instalováno několik desítek kilometrů zábran, lemujících cestu z uzavřeného parkoviště na start a potom směrem k prvnímu bivaku v Kolónu.
S Atlanským oceánem se jezdci rozloučili v odpoledních hodinách nového roku, aby jej spatřili, pokud půjde vše podle plánu, po šestnácti dnech.
Všichni členové týmu jsou v pořádku, někteří s mírným lechtáním v oblasti kolem žaludku před cestou devět tisíc kilometrů dlouhou.

Startovní pole
Na startu Rally Dakar 2010 je 151 motocyklů, 25 čtyřkolek, 134 automobilů a 52 kamionů. Celkem v letošním ročníku dakarské rally startuje 362 vozidel.
Co se týče počtu účastníků, je tu určitý pokles proti loňsku. Organizátoři z ASO se oficiálně dotazovali všech účastníků, kde by si přáli, aby se příští ročník Dakaru uskutečnil (na výběr byla kromě jižní Ameriky opět i Afrika a Austrálie). Možná se tak na obzoru rýsuje reálná naděje na návrat rallye zpátky tam, odkud vzešla - do Afriky.
Každopádně letos bychom mohli vidět zajímavý závod, i proto že se organizátoři poučili z loňska, odstranili nejvíce kritizované chyby např. v plánování tras a díky srovnání techniky v kategorii motocyklů by mohlo více záležet na umění jezdců a ne jen na výkonu motorů. Za těchto okolností se více otevírají možnosti i pro jezdce Czech Dakar Teamu, kteří (zejména v kategorii motocyklů) jedou na přinejmenším srovnatelné technice se světovou špičkou…

Závod tedy začal na Nový rok v pátek. Úvodní prolog vedl do bivaku nedaleko města Colon v provincii Buenos Aires a závod pokračuje sobotní první etapou do Cordoby.
Motocykly mají spojovačku 349km, 219km rychlostní zkoušky a dojezd 84km. Celkově 652km. Auta a kamiony mají speciál delší - 251km. Předjíždění bude obtížné až nemožné. Pojede se v tradičním prachu a právě z toho důvodu organizátoři navrhli různé tratě pro kategorie moto / quad a auta/kamiony. Pojede se tedy po zdvojené trase ale s podobnou tratí. Ta automobilová má zajímavou vložku v oblasti údolí Calamuchita, kde se jezdí argentinská WRC.

Nejhezčím truckem na Dakaru 2010 je zelená Tatra
Tatry Czech Dakar Teamu s přehledem vyhrály v mezinárodním internetovém hlasování fanoušků o nejhezčí truck. První se umístila zelená Tatra s číslem 510 pilotovaná Markem Spáčilem. Žlutá Tatra Martina Kolomého se umístila na druhém. Stroje Czech Dakar Teamu tak získaly cenný double ještě před vlastním startem.


Czech Dakar Team
www.czechdakar.cz


 
 
Fotogalerie:   Czech Dakar team, testy v Senici, listop. 2009 - foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose