Dakar 2010: Letka tým jede dál v oslabení 4.1.2010 15:30 - tisková zpráva
Míra Martinec o druhé etapě
Vážení přátelé dakaru a našeho týmu,
Zdravím Vás z nočního bivaku v La Rijoje (čti La Rijoše). Máme za sebou druhou speciálku a v ní třetí místo. Jsme s ním samozřejmě spokojeni, ale do cíle je ještě hodně daleko, takže jej považujeme za dobře odvedený denní úkol a jedeme dál.
4.1.2010 Podrobnější zprávy zatím nepřicházejí. Nicméně zdá se, že žlutá Tatra Loprais týmu ve výsledkách není. Podívejte se na videoDakar 2010: Záběry z nehod ve druhé etapě, včetně nehody Lopraise
Ráno jsme se rozloučili s Tomem a s Vojtou. Déšť, který se spustil z nebe, jako by podtrhoval pochmurnost toho okamžiku. Je to obrovská škoda, ale i to patří k motoristickému sportu a musí se jít dál. Tomáš je z bojovníků, kteří se jen tak nevzdávají, tak mu všichni držíme palce!
My jsme se tedy s doprovodnou tatrou vydali dál, abychom hájili barvy našeho týmu. Věřte, že dál pojedeme i za Toma a kluky z posádky č. 509.
Na startu 350 km speciály jsme stáli trošku rozpačitě… Díky mlze nemohly létat helikoptéry a navíc lehce pršelo. Samotný roadbook téměř pořád upozorňoval na kluzký terén – a to nepočítal s deštěm. Říkali jsme si, proč speciálku tedy nezruší, ale ono to tak hrozné nebylo. Po přibližně 30 kilometrech přestalo pršet a my se zakousli do kamenité pampy. Trať byla technická, docela náročná, plná zatáček a místy i dost kamenitých úseků. Terén byl opravdu dost kluzký, takže se muselo jet opatrně. Toto je však terén, který Andrému sedne, a proto se nám i docela dařilo.
Dojeli jsme (řekl bych tak ve třetině až polovině) před námi startujícího Wufa van Ginkela s Ginafem a on nás hned slušně pustil. Pak už jsme si to hnali osamoceni. Aleš Loprais stál s defektem, ale prý je to vážnější, ja v této chvíli nevím víc. Tak snad pojede dál. Nám se nakonec problémy taky nevyhnuly – asi 100 km před cílem jsem zaregistroval únik vzduchu na pneumatikách.
Jak jsme v cíli zjistili, nebyl to defekt, ale prasklá hadička dohušťování. To jsem ale v etapě nevěděl, tak jsem pouštěl vzduch do pneumatik, abychom neztráceli tlak. Zezačátku jen chvílemi, ale pak už jsem měl ventil otevřený naplno. Tlak se držel, ovšem za cenu toho, že měl André méně vzduchu pro ovládání spojky. Takto jsme tedy jeli zbytek etapy a nakonec z toho bylo třetí místo.
V bivaku jsme se hned s kluky z doprovodné tatry pustili do práce – provedli jsme údržbu a nakonec bylo rozhodnuto vyměnit brzdové obložení na přední nápravě. Přece jen dvě první technické etapy mu daly pořádně zabrat. Kluci na tom teď pracují, zatímco já si dopřávám ten luxus, že mohu jen sedět u počítače a psát zprávu.
Tímto se loučím, v dnešní etapě už příjde na řadu písek a duny, tak nám držte palce.
Za celý tým Míra Martinec www.lrt.cz
|