Interserie Endurance 100 Trophy Lausizring Vladimír Rožánek
Snad až příliš horké počasí na německém Lausitzringu přivítalo premiérové klání Interserie Endurance 100 Trophy. Tento nový projekt německých organizátorů měl přilákat na start vozy všech různých značek od sportovních prototypů skupiny C, přes vozy CN, které uvidíme tento víkend v Mostě, a také vozy skupiny GT a GTS, tedy velmi pestrý startovní rošt. Projekt těchto vytrvalostních závodů měl letos v kalendáři několik závodů, včetně Itálie a také se měl jet u nás. Nakonec se uskutečnil skutečně první závod až tento víkend v Německu.
Sjela se ovšem na něj jen velmi slabá konkurence, když z původně přihlášených 14 vozů, nakonec na startu zbyly jen 4. Žel pro tyto vytrvalostní závody nejsou vhodná auta ze Supersprint Challenge, jíž jezdí prototypy CN a C3, a které mají pro tyto závody malou nádrž a hlavně motory naladěné na krátké sprint závody. Ty se však za své startovní pole na rozdíl od Interserie Endurance stydět nemusí, na každém závodě se schází pěkná konkurence kolem 25 – 30 vozů, o čem se budeme moci přesvědčit tento víkend v Mostě.
Na startu závodu na Lausitzringu tedy stanuly dva prototypy. První a v cíli vítězný pilotovala dvojice Petr Válek, Manfred Jurasz. Ti jeli na stroji Tampoli Alfa Romeo rakouské stáje Renauer. Druhým prototypem, na kterém startoval druhý český pilot, byl stroj Tiga S2000 se kterou jeli Josef Krečmer, Němec Voigt a Kuhnmann, ti však cíl neviděli.
Na druhém místě v ubohé konkurenci dojeli bratři Römerové s Porsche GT3 Cup a třetí Hannes Gsell s Porsche GT3. Věřme, že snad další počínání Interserie Endurance 100 Trophy, budu úspěšnější, svým pojetím se blíží závodům LeMans, ale stále chybějí sponzoři a také jezdci, pro které zřejmě jsou přitažlivější sprint závody, hlavně kvůli nákladům. Uvidíme, co s tím vedení Interserie udělá do budoucna a jen se těšíme, až tyto závody dosáhnou toho, čím je letos Supersprint Challenge, který budeme moci shlédnout tento víkend v Mostě.
Interserie Endurance 100 Trophy – Lausitzring - výsledky zkráceného závodu na 60 minut 1. Jurasz/Valek (A,CZ), Tampolli- Alfa SR2, 1:01,212 Stunden 2. Römer (D), Porsche 996 GT3 Cup, +23,140 Sekunden 3. Gsell/Reich (A), Porsche GT 3 RS, +1:33,235 Minuten
|