Škoda Auto nadále nejsilnějším hráčem v ČR 6.1.2010 11:02 - tisková zpráva
6. ledna, 2010 ŠKODA AUTO ZVEŘEJNILA PRODEJNÍ VÝSLEDKY ZA ROK 2009 V ČR
• Škoda Auto potvrdila pozici nejsilnějšího hráče v segmentu osobních automobilů v ČR • Celkem bylo zákazníkům v ČR dodáno 56.504 vozů, tržní podíl na úrovni 31,2%*
Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56.504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů. V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11,1%*), to znamená tržní podíl přibližně 31,2%*.
Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů.
I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186.000,- Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199.900,- Kč“.
Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.
Dodávky vozů Škoda zákazníkům v České republice
Ukazatele 2009 2008 2009/2008 2009/2008
Celkový počet prodaných vozů 56.504 58.001 -1.497 -2,6% Tržní podíl 31,2%* 28,5% 2,7%* 9,5%* Celkový trh s vozy 181.000* 203.647 -22.647* -11,1%* " odhad
Jana Skočdopolová, Podniková komunikace
PR
|