Dakar 2010: Přejezd do Chile pro Janečka přinesl ztrátu a pád dozadu ! 7.1.2010 00:35 - tisková zpráva
Jiří Janeček: Včera jsme byli nejlepší z českých posádek a dnes jsme v zadu. A právě tohle je Dakar
Přejezd do Chile je pro nás zakletý Zakletý pro automobilovou posádku Czech Dakar Teamu Jiřího Janečka s Viktorem Chytkou zůstává přejezd mezi Argentinou a Chile. Loni na podobné trase utavili spojku a museli opravovat. Letos nevydržel diferenciál zadní nápravy. „Je to hrozná smůla. Byli jsme do té doby nejlepší mezi českými posádkami. Figurovali jsme na celkovém 41 místě, teď jsme se propadli. O to víc nás mrzí, že jsme až do této doby jeli v pohodě a mohli se posunout ještě dopředu. To je ale Dakar,“ líčil posmutnělý Jiří Janeček s tím, že nejpopulárnější závod začíná ukazovat svou pravou tvář, pro kterou si vysloužil přívlastek nejnáročnější motoristický podnik světa.
Polovina náhonu na pískové duny nestačila
V jednu chvíli to s modrou Toyotou startovního čísla 373 vypadalo hodně špatně. Úterní etapa sice až tak náročná nebyla, ovšem až na dva dunové výjezdy, které se ukázaly pro Toyotu, deroucí se vpřed pouze s polovinou náhonu, nad její síly.
A když bylo nejhůř, nezbylo Jiřímu s Viktorem než využít služeb rychlé asistence, která je poté táhla kus po trati směrem k cíli. Přes sílu speciálu pilotovaného Martinem Kolomým to v hlubokém písku nebyla žádná legrace: „Tatra je neuvěřitelné vozidlo, tam kde ostatní kamiony měly problémy sami se sebou, tak Tatra jela a ještě nás táhla. Škoda jen, že neumíme tak skvělou značku lépe prodat ve světě.“ Posteskl si Jiří Janeček.
Nakonec posádka nezvládla projet dvěma kontrolními body, což nevyhnutelně znamenalo penalizaci a propad ve startovním poli. Jezdci se drží, zato technika kolabuje
„Čím dál více se bojuje s přírodou, technikou, teprve až pak se soupeři. To už si uvědomují všichni. Proto se začíná mezi jezdci stále více projevovat solidarita a posádky si čím dál více pomáhají. Všichni si uvědomujeme, že startovní pole řídne a každý chce závod dokončit,“ popisuje pocity pilot Toyoty s. č. 373. Jeho slova dokresluje i fakt, že mezi automobily už jede méně než polovina posádek, které do závodu odstartovaly. Už třetí etapa se stala pohřebištěm padesáti aut. A to je teprve začátek. Ta horší část je stále před nimi.
Kromě jezdců si horké okamžiky na Dakaru prožívají i posádky helikoptér. Větrné počasí a písek ve vzduchu už dvě z nich poslal k zemi.
Začínají znovu
Z tváře Jiřího Janečka se postupně vytratil optimismus a nadšení z prvních tří etap, kdy se dařilo. Navíc, když po dojezdu do bivaku nevěděl, jestli čtvrtá etapa nebyla pro ně konečnou: „Mechanici na autě makali celou noc. Teď začínáme vlastně znovu, protože jsme se propadli do hlouby startovního pole. Je to hrozná škoda, stále na to musím myslet,“ netají se určitým zklamáním Janeček.
Tomu navíc na náladě nepřidalo ani ranní probuzení. „Byla tady hrozná zima. Navíc tekla jen studená voda, tak jsem se ani nemyl,“ dodal Janeček. Ten s Viktorem Chytkou vyrazil na trať páté etapy kolem 13.00 hodiny českého času.
Do 670 km dlouhé páté etapy Copiapo – Antofagasta, ve které 483 km patří rychlostní zkoušce v poušti Atamana - Janeček s Chytkou vyrazili po celonoční opravě vozu s vidinou toho, že dnes by se měli dostat až k vodám Pacifiku.
Czech Dakar Team Dakar 2010 – Janeček: Včera jsme byli nejlepší z českých posádek a dnes jsme v zadu. A právě tohle je Dakar, CDT 6. 1. 2010
Oficiální webové stránky týmu: http://www.czechdakar.cz/ Zdroj bleskových zpráv: www.twitter.com/czechdakar Facebook skupina: http://www.facebook.com/group.php?gid=147641458166
|