www.car.cz
 

Dakar 2010: Zbytek Czech Dakar Teamu se drží
     12.1.2010 13:30 - tisková zpráva


Czech Dakar Team
Celkový souhrn po 8. etapě

8. etapa,neděle 10. ledna 2010, Antofagasta – Copiapo, spojovačka 96 km, speciálka 472, celkově 568 km

Po dni volna se zbylí soutěžní jezdci v neděli vrhli do dalších stovek dakarských kilometrů.
Druhé poloviny soutěže se dočkalo 96 motocyklistů, 14 jezdců na čtyřkolkách, 70 automobilů a 36 trucků, což znamená ve statistice 40% ztráty v první polovině Dakaru.
Etapa Antofagasta - Copiapo, nabídla jezdcům nejprve 96 kilometrů spojovacího úseku a následně speciálku o délce 472 kilometrů. V první části trasy v n. m. výšce nad 2000 m na ně čekal zrádný, technicky obtížný a zpomalující kamenitý povrh, později rychlejší část, která přešla do úseku s četnými dunami.

8. etapa: Češi se drželi

Z českých a slovenských jezdců, kteří se dostali do Antofagasty nastoupili do 8. etapy všichni.

V kategorii automobilů zůstalo Čechům poslední želízko v ohni – Toyota LC 120 s.č. 373, posádky Janeček – Chytka, ve čtyřkolkách statečně se držící v první desítce Oldřich Bražina na svém Polarisu (i přes nedorozumění v podobě 10. hodinové penalizace, která byla nakonec snížena. Penalizace byla za kontakt s Markem Spáčilem v neutralizační zóně. Bražina podával protest, protože jen zastavil u Spáčila a ptal se co se děje, aniž by slezl ze stroje) a v kamionech především sedlčanský Martin Macích na LIAZu bojující o pódiový bronz, nebo Martin Kolomý na Tatře vzorně plnící asistenční úlohu.

Podle trackingu, kdyby Kolomý nedělal záchranáře v poli, mohl by honit Kabirova s Chaginem.
V motocyklech z našich pokračují Roman Krejčí a Jan Veselý z Czech Dakar Teamu, kteří si stabilními výkony víceméně drží své pozice, David Pabiška a Dušan Randýsek z KM Racing a také Slovák Štefan Svitko jedoucí skvěle v první patnáctce.

Už jen jediná česká posádka v kategorii automobilů Jiří Janeček - Viktor Chytka, se po útrapách sedmé etapy a se sedmi hodinami penalizace, vydala do osmé etapy jako 55. posádka celkového hodnocení. O tom, že mají na víc znovu dokázali, když první etapu druhé poloviny Dakaru dokončili jako 40. posádka v cíli.

Po Chicheritovi se na etapové čelo dostávali Peterhansel, toho zas vystřídal Miller a potom de Villiers. Etapovým vítězem se nakonec stal Francouz Stéphane Peterhansel před vedoucím jezdcem celkového pořadí Sainzem.

V Kamionech to je hlavně o Chaginovi a Kamazech. Náš Martin Kolomý s poslední Tatrou startoval z 26. pozice a předvedl další ze skvělých jízd a etapu dokončil jako 10ý.


Czech Dakar Team
Opět závodíme

Jiří Janeček
Pro Jiřího Janečka a Viktora Chytku byla 8. etapa víceméně bezproblémová: "Jeli jsme na pohodu," zhodnotil dnešní působení zbývající Toyoty Czech Dakar Teamu Jiří Janeček. "Neměli jsme žádné technické problémy a snažíme se vzhledem k tomu, že jsme poslední auto v českých barvách, dojet do cíle, což znamená šetřit techniku a zbytečně neriskovat."

Viktor Chytka lituje jen kopání krátce před cílem rychlostní zkoušky, díky kterému posádka ztratila několik minut: "Na dohled před cílem jsme se zahrabali. Na trati před námi se totiž pohybovalo několik pomalých civilních aut, která tam vůbec neměla co dělat. I takové věci se bohužel stávají."

Jirka Janeček si postěžoval na bolest uší: "Vzhledem k tomu, jaké tady panuje vedro, nepoužíváme kukly. To, jak se mi helma tře o uši začíná být poměrně bolestivé. Úplně vyhlazené mám také čelo – zdá se že jsme našli skvělý způsob jak se zbavit vrásek."

Viktor Chytka si dnes užil dunové pasáže, ale nad skladbou tratě kroutil hlavou: "Opět to dnes byly kameny, fesh-fesh a všudypřítomný prach. Takového závodění postrádá smysl. Spíše než o závodění je letošek o vůli a o výdrži techniky: Oproti minulému ročníku je to letos tak nějak všechno stejné – prakticky žádná zeleň, žádní lidé a uniformní nezáživné etapy."

Janeček také nazval letošní Dakar smolným ročníkem: "Mnohé kvalitní posádky již vypadly na banálních závadách i po vážných kolizích. Takové je bohužel závodění. My jsme si snad smůlu vybrali v případě našich patálií s diferenciálem, tak to snad teď bude již bez problémů."


Oldřich Bražina
Oldřich Bražina není ani po dni volna spokojený s rychlostí své čtyřkolky: "Je to pořád to samé, už se nechci opakovat," vysvětluje Bražina, který během dne volna pochytal hodně sluníčka, což je vidět na jeho dobrosrdečné tváři. "Prostě to nejede tak, jak jsem si před Dakarem představoval. Dnes jsem musel asi čtyřikrát zastavit, vypnout motor, odpojit baterku a po resetu řídící jednotky zkusit znovu nastartovat. Pneumatiky dnes naštěstí vůbec nezlobily a defekty se mi vyhýbaly velkým obloukem. Snad to vydrží alespoň do cíle Dakaru.“

"Na stotřicátém kilometru jsem potkal švédskou motorkářku Annie Seel, u které chvíli přede mnou stavil Honza Veselý. Chvíli jsem se rozhlížel, kde má motorku, než mi k mému údivu prozradila, že její motorka spadla do čtyřmetrové studně. Stačilo k tomu jen to, aby zvolila o asi 14 metů širší stopu. Na nejbližším CP jsem to ohlásil a na místo činu vyrazil vrtulník a pozemní tým s cílem vylovit motorku.“


Roman Krejčí
Roman Krejčí využil volný den dalo by se říci maximálně a udělal ze své motorky, jak sám říká, téměř letadlo: "Vyměnil jsem mimo jiné olej, řetěz, pneumatiky a filtry. Také jsem srovnal držáky nádrže a masky, provedl vyztužení držáku přístrojů a udělal celkový pořádek ve svých dakarských bednách s díly atd. Pozornost jsem věnoval i helmě, botám, kombinéze a zbytku oblečení. Den volna byl nakonec velmi pracovní a utekl jako voda v řece."

Krejčí, který v 8. etapě zajel vynikající pětadvacátý čas, podal stoprocentní výkon a nedopustil se žádné navigační chyby ani pádu. Škoda jen upadnutého originálního držáku roadbooku, jenž musel Krejčí dočasně nahradit kurtou a ztratil tak zhruba 20 minut. Souboje se širší světovou špičkou si Roman doslova užíval: "Je to úplně něco jiného, když člověk jede mezi špičkovými motorkáři. Mojí motivací bylo postupné stahování a předjíždění jezdců přede mnou. Postupně jsem je také krájel a snažil se cupnout další." Krejčí je sice schopen jezdit na úrovni nejlepších, ale jeho motorka nemá odpovídající parametry. "Mám čtyřistapadesátku a ta jede okolo 130 km/h. Například stoje KTM 690 s restriktorem jedou nějakých 165 km/h, což je samozřejmě nezanedbatelný rozdíl, který musím za cenu zvýšeného rizika kompenzovat v technických pasážích.

Podobně jako většina závodníků si i Krejčí stěžuje (on to moc neumí) na velké množství kamenů: "Myslel jsem, že Dakar bude především o písku, ale zatím vede jednoznačně kamení. Každopádně poslední dunová pasáž před cílem byla úžasná."

Se zajímavou myšlenkou přišel nadějný český motorkář v souvislosti s navigací: "Zdá se mi, že stop přede mnou postupně ubývá, " komentuje Krejčí reálný důsledek posunu vzhůru mezi nejlepší. "V takových chvilkách mi vnitřní hlas říká, že buď jedu špatně a musím to okamžitě otočit, nebo nevím." Každopádně dnes byla Romanova motivace k zajetí dobrého výsledku přinejmenším zajímavá: "Hnal jsem to prostě proto, abych stihl ve čtyři oběd."

Roman nemá přezdívku Maňas, jak bylo před časem nesprávně komunikováno. Označení Maňas je mezi motorkáři univerzální, resp. platí pro všechny vyznavače jedné stopy v barvách Czech Dakar Teamu. Přezdívku Roman přeci jen má, všichni mu říkají Křečák (=chytne křeč a jede rychle až do cíle).


Jan Veselý
Jan Veselý dorazil na rozhovor strnulý jako bitevní loď a podobně majestátně se i otáčel. Honza si pochvaloval zejména hladký průjezd písečnými dunami. To se mu nakonec také povedlo: "V dunách jsem vůbec nebloudil a projel je opravdu dobře.

Závěrečný sjezd z dunového pole do bivaku byl jedním slovem velkolepý." Veselý v etapě také zažil jedno vážnější vystoupení z motorky: "Po cestě jsem přehlédl potok, který nebyl značený v itineráři, ale na trati prostě byl. Musel jsem to odskočit a při dopadu jsem si hnul zády. Faktem ale je, že se jízdou uzdravuji, ostatně dakarská zranění snad ani jinak vyléčit nejdou." O zajímavé situace není během závodu nouze: "Po cestě jsem zahlédl na půl shořelou motorku KTM. Takhle bych tedy rozhodně nechtěl skončit. I takové je bohužel závodění."

Veselou historkou z natáčení dnes bylo setkání Veselého s německými dakarskými fandy na startu rychlostní zkoušky: "Na startu si mě našla skupina německých seniorů, potomků poválečných chilských emigrantů, kteří z oficiálních materiálů zjistili, že bydlím v Německu a tudíž si mysleli, že jsem jejich krajan."

Martin Kolomý
Asistenční Tatru Martina Kolomého hned tak něco nepřekvapí, takže se v neděli bez problémů popasovala s oběma defekty předního kola: "Na cestě bylo hodně velmi ostrých kamenů, takže nás postihly během krátké chvíle hned dva defekty pravého předního kola. Tatra se navíc ve vysokých výjezdech začala přehřívat, ale během následných sjezdů se dařilo motor dostatečně zchladit." Ani navigace nečiní Kolomého posádce problémy. "Naším posláním je podporovat zbývající posádky Czech Dakar Teamu a tomu podřizujeme vše," dodává Kolomý.


Výsledky 8. etapy
jméno / pořadí v etapě / pořadí celkově
Janeček / 40 / 47
Kolomý / 10 / 21
Krejčí / 25 / 44
Veselý / 69 / 67
Bražina / 9 / 9


Pondělní 9. etapa

V 9. etapě se soutěžící na Dakaru rozloučí s pouští Atacama a to v relativně krátké speciálce, která měří 354 kilometrů, ze kterých dunami povede okolo 120 kilometrů.

Očekává se, že největší problémy jezdcům přinese první zhruba 180 km dlouhý úsek. Jinak trať bude převážně otevřená a motorkáři budou startovat v řadách po 20.
Poslední den v poušti Atacama je tak velmi dobrou příležitostí užít si ještě do sytosti písečné duny.

9. etapa, pondělí 11. ledna 2010, Copiapo – La Serena, spojovačka 209 km, speciálka 338, celkově 547 km


Czech Dakar Team

Oficiální webové stránky týmu: http://www.czechdakar.cz/  
Zdroj bleskových zpráv: www.twitter.com/czechdakar  
Facebook skupina: http://www.facebook.com/group.php?gid=147641458166  

Kategorie motocyklů

Etapa 9:

Poř. Číslo Posádka Značka Čas Ztráta
1. 002 DESPRES Cyril (FRA) KTM 2:12:30 0:00:00
2. 001 COMA Marc (ESP) KTM 2:12:30 0:00:00
3. 009 LOPEZ CONTARDO Francisco (CHL) APRILIA 2:13:44 0:01:14
15. 118 KREJČÍ Roman (CZE) YAMAHA 2:28:28 0:15:58
34. 062 PABIŠKA David (CZE) YAMAHA 2:54:52 0:42:22
42. 067 RANDÝSEK Dušan (CZE) YAMAHA 2:59:26 0:46:56
68. 157 VESELÝ Jan (CZE) YAMAHA 3:47:36 1:35:06

Celkové výsledky:

Poř. Číslo Posádka Čas Ztráta Penalizace
1. 002 DESPRES Cyril (FRA) 35:58:51 0:00:00
2. 004 ULLEVALSETER Pal anders (NOR) 37:20:45 1:21:54
3. 009 LOPEZ CONTARDO Francisco (CHL) 37:24:26 1:25:35
30. 062 PABIŠKA David (CZE) 45:31:22 9:32:31
43. 118 KREJČÍ Roman (CZE) 48:27:51 12:29:00 44:00
47. 067 RANDÝSEK Dušan (CZE) 49:44:51 13:46:00 1:00
66. 157 VESELÝ Jan (CZE) 58:02:19 22:03:28 26:00

Kategorie čtyřkolek

Etapa 9:

Poř. Číslo Posádka Značka Čas Ztráta
1. 258 DECLERCK Christophe (FRA) POLARIS 2:55:30 0:00:00
2. 277 PATRONELLI Alejandro (ARG) YAMAHA 2:57:03 0:01:33
3. 251 PATRONELLI Marcos (ARG) YAMAHA 2:57:17 0:01:47
5. 254 BRAŽINA Oldřich (CZE) POLARIS 3:19:32 0:24:02

Celkové výsledky:

Poř. Číslo Posádka Čas Ztráta Penalizace
1. 251 PATRONELLI Marcos (ARG) 45:23:39 0:00:00
2. 277 PATRONELLI Alejandro (ARG) 47:46:46 2:23:07 5:00
3. 256 GONZALEZ COROMINAS (ESP) 49:43:42 4:20:03 1:00
9. 254 BRAŽINA Oldřich (CZE) 59:01:29 13:37:50 4:00:00

Kategorie automobilů

Etapa 9:

Poř. Číslo Posádka Značka Čas Ztráta
1. 306 AL-ATTIYAH (QAT), GOTTSCHALK (DEU) VOLKSWAGEN 1:59:18 0:00:00
2. 303 SAINZ (ESP), CRUZ (ESP) VOLKSWAGEN 2:05:27 0:06:09
3. 300 DE VILLIERS (ZAF), VON ZITZEWITZ (DEU) VOLKSWAGEN 2:07:06 0:07:48
43. 373 JANEČEK (CZE), CHYTKA (CZE) TOYOTA 5:03:40 3:04:22

Celkové výsledky:

Poř. Číslo Posádka Čas Ztráta Penalizace
Pos.; Team; Vehicle; Leg 9; Total time
1 Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E) Volkswagen Race Touareg 2 2h 05m 27s (2) 33h 33m 40s
2 Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D) Volkswagen Race Touareg 2 1h 59m 28s (1) + 8m 36s
3 Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA) Volkswagen Race Touareg 2 2h 10m 16s (5) + 27m 17s
4 Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) BMW X3 CC 2h 16m 54s (6) + 2h 13m 52s
5 Guerlain Chicherit/Tina Thörner (F/S) BMW X3 CC 2h 09m 41s (4) + 2h 28m 27s
6 Carlos Sousa/Matthieu Baumel (P/F) Mitsubishi Racing Lancer 2h 20m 31s (9) + 3h 44m 27s
7 Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) Volkswagen Race Touareg 2 2h 07m 06s (3) + 4h 36m 28s
8 Guilherme Spinelli/Filipe Palmeiro (BR/P) Mitsubishi Racing Lancer 3h 16m 57s (18) + 5h 15m 42s
9 Leonid Novitskiy/Andreas Schulz (RUS/D) BMW X3 CC 2h 19m 43s (8) + 5h 30m 58s
10 Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer 2h 38m 23s (12) + 5h 34m 20s


47. 373 JANEČEK (CZE), CHYTKA (CZE) 73:19:18 39:45:38 7:00:00

Kategorie kamionů

Etapa 9:

Poř. Číslo Posádka Značka Čas Ztráta
1. 500 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) KAMAZ 2:32:20 0:00:00
2. 501 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), NIKOLAEV (RUS) KAMAZ 2:37:01 0:04:41
3. 507 ADUA (FRA), RODEWALD (POL),
TORRALLARDONA (ESP) IVECO 2:47:00 0:14:40
7. 506 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), BERVIC (CZE) LIAZ 4:13:24 1:41:04
14. 545 KOLOMÝ (CZE), KILIÁN (CZE), KOTÁL (CZE) TATRA 5:25:27 2:53:07

Celkové výsledky:

Poř. Číslo Posádka Čas Ztráta Penal.
1. 501 CHAGIN (RUS), SAVOSTIN (RUS), NIKOLAEV (RUS) 38:24:50 0:00:00
2. 500 KABIROV (RUS), BELYAEV (RUS), MOKEEV (RUS) 39:36:21 1:11:31
3. 508 VAN VLIET (NLD), VAANHOLT (NLD),
VAN VEENENDAAL (NLD) 46:46:03 8:21:13
7. 506 MACÍK (CZE), KALINA (CZE), BERVIC (CZE) 48:32:15 10:07:25
21. 545 KOLOMÝ (CZE), KILIÁN (CZE), KOTÁL (CZE) 82:34:29 44:09:39 7:00:00


Kompletní oficiální výsledky 8. etapy je možné nalézt zde.


 
 
Fotogalerie:   Dakar 2010 - 9. etapa objektivem fotografů CDT

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose