www.car.cz
 

Vítězný začátek týmu K&K racing v kvalifikaci 24 hodinovky v Dubaji !!
     15.1.2010 12:20 - tisková zpráva


Dunlop 24 H Dubai
Tisková zpráva týmu K&K racing
Tým K&K racing vyhrál ve své třídě kvalifikaci  
V kvalifikaci na čtyřiadvacetihodinový závod „Dunlop 24H Dubai“ zajel tým K&K racing s vozem BMW 130i nejlepší čas ve třídě A4 do tří litrů a potvrdil tak své medailové ambice. Pole position při pátečním startu získal francouzský tým IMSA Performance MATMUT s Porsche 997 GT3.  
 

Na dubajském autodromu absolvovaly týmy ve čtvrtek hodně perný den, který začal v devět hodin ráno brífinkem jezdců a skončil po dvanácti hodinách nočním tréninkem. V té době měli všichni za sebou nejen úvodní dva volné tréninky, ale také kvalifikaci. Naše kvarteto Marcel Kusín, Petr Válek, Petr Fulín a Štěpán Ládík se sice na hotel vracelo unavené, ale o to víc spokojené dosaženým nejlepším kvalifikačním časem ve třídě, o který se postaral Petr Fulín.

Posádka německého týmu Black Falcon 2 s vozem BMW Z4 Coupé ale zůstala jen o pět tisícin sekundy zpět, a tak souboj o konečné prvenství v této třídě slibuje předem napínavé drama. „V Dubaji už sice máme s Marcelem Kusínem dost odjetých závodních kilometrů, ale jednoduché to dnes nebylo. S jedničkovým bavorákem jsme na zdejším nejdelším okruhu, který měří 5,39 km, ještě nestartovali, protože předešlé dvě čtyřiadvacetihodinovky jsme zde jeli s trojkovým BMW.

Nebylo tedy jednoduché najít nejoptimálnější nastavení, aby auto bylo dobře čitelné, přitom jelo rychle a samozřejmě se maximálně šetřily pneumatiky. Snažili jsme se nastavit vůz tak, aby vydržely minimálně tři stinty, tedy kolem 4,5 hodiny. Myslím si, že se nám to podařilo. Jediná drobnost, která nás pozlobila, byl jistič benzínového čerpadla, který vypadával, a museli jsme ho vyměnit. Jinak jsme v kvalifikaci proti volným tréninkům o sekundu zrychlili, ale vyhráli jsme nakonec opravdu těsně. Uvidíme, jak se bude vyvíjet čtyřiadvacetihodinovka.

Při ní už nebude rozhodující boj o sekundy, ale o to neudělat chybu. Věřím, že to zvládneme a vyhrajeme. To je náš cíl“, řekl po kvalifikaci Petr Válek. Dobrý pocit měl i Marcel Kusín. „Celý den jsme laborovali s nastavením auta a po nočním tréninku jen mohu potvrdit, že se nám to podařilo. Auto jede klidně, poslouchá, takže na trati jsem neměl sebemenší problém. Čeká nás ale pravděpodobně nejvyrovnanější čtyřiadvacetihodinovka z těch co jsme tady zatím absolvovali.

Startovní pole je hodně pestré, má v něm zastoupení dvacet značek a jede i spousta rychlých aut. Navíc je znát, že většina jezdců okruh už dobře zná. Bude to ostrá bitva, věřím, že v ní uspějeme, ale je to závod na čtyřiadvacet hodin“, doplnil Marcel Kusín.

Závod v týmu K&K bude v pátek rozjíždět Petr Fulín. Ve čtvrtek úspěšný pohárový jezdec potvrdil svoji rychlost i v Dubaji, když zajel nejlepší týmový čas. Stejně rychle ale jel Petr i při nočním tréninku a docela si vychutnával souboje s nohem silnějšími soupeři. „To se mi opravdu líbilo. Tma je skvělá. Rozdíly ve výkonu motoru se snižují, a tak jsem si dvě kola hezky zazávodil s jedním z Astonů Martin.

Nechyběl ale také menší kontakt s vozem Porsche, po kterém na dveřích zůstal menší škrábanec, ale nic vážného. Přiznám se, že jsem ale byl před prvním tréninkem dost nervózní. Přece jen mne čekalo cizí auto a zcela neznámý okruh. Ale po večerní jízdě jsem opravdu pookřál. Jednak jsem splnil roli rychlého jezdce a pomohl vyhrát kvalifikaci a pak se nám podařilo auto posunout dopředu, takže fungovalo dobře. A měl jsem i radost z toho, že jsme nechali za sebou tým Black Falcon, za který jeli loni dva nejlepší jezdci prestižního evropského poháru Seat Leon Supercopa, kde jsem skončil osmý. Takže to bylo i trochu zadostiučinění“, řekl Petr Fulín.       

Štěpán Ládík se loni po delší době vrátil k závodění, a tak v Dubaji začal méně dravě. Navíc jako jediný má před sebou hned dvě premiéry. Poprvé pojede čtyřiadvacetihodinový závod a poprvé s jedničkovým bavorákem. „Vím, že to bude šílené, ale snažil jsem se na to připravit. Po tak dlouhé době, kdy jsem nezávodil, jsem ovšem nastavení vozu nechal na zkušenějších partnerech a svezl se až v měřené kvalifikaci. V domácím šampionátu jsem loni pár závodů v horku absolvoval, ale to trvalo maximálně hodinu a půl. Tady to za volantem budou čtyři takové porce. Uvidím, jak to zvládnu“, dodal Štěpán Ládík.   
   
Dunlop 24H Dubai – výsledky kvalifikace:
absolutní pořadí:
1.      IMSA Perfomance MATMUT (Porsche 997 GT3) 2:02,701
2.      Gravity Racing (Mosler MT900 GT3) 2:03,536
3.      De Lorenzi Racing (Porsche 997 GT3) 2:04,06
4.      IMSA Performance MATMUT 2 (Porsche 997 GT3) 2:05,179
5.      Rhino´s Leipert Motorsport 1 (Ascari KZ1 GT3) 2:05,627
6.      Al Faisal Racing 1 (BMW Z4M Coupé) 2:06,009
 
Třída A4 do 3000 cm3:
1.      K&K racing (BMW 130i) 2:23,298
2.      Team Black Falcon (BMW Z4Coupé) 2:23,393
3.      Team 930 Rush (Porsche 964 Carrera) 2:23,493
 
 
Goodwill Media

 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubaj 2010 a tým K§K - středa -atmosféra, foto týmu P. Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose