www.car.cz
 

24h Dubaj 2010 - odstartováno. Dlouhý závod za Čechy rozjížděl Petr Fulín
     16.1.2010 00:14 - tisková zpráva


Dunlop 24H Dubai
Tisková zpráva týmu K&K racing

Čtyřiadvacetihodinovka v Dubaji odstartovala

Na autodromu v Dubaji odstartoval v pátek ve 14 hodin místního času 5. ročník čtyřiadvacetihodinového závodu „Dunlop 24H Dubai“. Napínavou bitvu na trati letos prvního z tradičních velkých světových vytrvalostních maratonů zahájilo 72 vozů. Českou republiku reprezentuje tým K&K racing s vozem BMW 130i, ve kterém se za volantem střídají Marcel Kusín, Petr Válek, Petr Fulín a Štěpán Ládík.

Závod rozjížděl Petr Fulín, www.weitarc.com který je nejen rychlým pilotem, v Dubaji zajel nejlepší český kvalifikační čas, ale má také dostatek zkušeností z ostrých startů v pohárových bitvách. Tentokrát ale nebylo v úvodu kam spěchat, a tak Petr po letmém startu vyrovnanou jízdou držel po celou hodinu a půl, kdy byl za volantem, vedoucí pozici ve třídě A4 do tří litrů. Na největšího ze soupeřů našeho kvarteta, německý tým Black Falcon s BMW Z4, najel po první hodině něco přes třináct sekund. První střídání v týmu K&K, kdy po hodině a půl usedl za volant Štěpán Ládík, ale pořadím ve třídě samozřejmě zamíchalo. Nejvíce času ztratili vždy jezdci tankováním vozu, které je z bezpečnostních důvodů u klasické čerpací stanice umístěné za boxy.

Nejhorší ale pro mne byla půlhodinka na startovní rovince před začátkem závodu. Byl jsem už kompletně oblečený v kombinéze a sluníčko tady pěkně pálilo. Letmý start byl bez problémů, nechal jsem nesmyslně dravé piloty se „vybláznit“, protože to není sprint, ale čtyřiadvacetihodinovka. Jel jsem si svoje, ale stejně to je náročné, protože musíte mít neustále stoprocentní koncentraci. Navíc z vozu není dobrý výhled. Tým mě sice musel trochu brzdit, ale bavorák Falconu jsem měl stále za sebou“, řekl Petr Fulín, který Štěpánu Ládíkovi předával auto na 45. pozici celkové klasifikace. Štěpán už v takové pohodě v úvodu nejel, protože ho v prvních kolech pozlobila utržená vysílačka ve voze.

„Vysílačka váží dvě kila, takže jsem ji nechtěl nechat jen tak ležet ve voze, protože by mohla při ostrém zabrzdění způsobit slušný malér. Po třech kolech jsem to vyřešil. Dal jsem si ji mezi nohy a držel… Falcon na nás získal i při tankování, protože jsem přijel k pumpě a nebyl volný stojan. Navíc soupeři mají větší nádrž a míří do boxů až po dvou hodinách“, řekl Štěpán Ládík, který předával volant Petru Válkovi na druhém místě ve třídě. Petr si ještě užil něco málo denního světla, ale po šesté hodině už nastala v Dubaji noc.

„Bude pořádně horká, protože si myslím, že se v ní rozhodne. Falcon je s větší nádrží ve výhodě, ale třeba budeme mít i my kousek štěstí, jako při mém střídání, kdy jsem zajel do boxů při „kodu 60“, tedy při zdejších pravidlu, že po nějaké kolizi se při žlutých vlajkách sice nepředjíždí, ale na rozdíl od nás nevyjíždí safety car. Pouze je snížena rychlost na 60 km/h. Myslím si, že toto pravidlo je spravedlivější.“, řekl Petr Válek. Do noci pak vyrazil Marcel Kusín, který v českém týmu uzavřel prvních šest hodin závodu.
Porsche vers. BMW

V čele čtyřiadvacetihodinovky nasadily po startu nejostřejší tempo vozy Porsche 997 GT3 obou posádek francouzského týmu IMSA Performace a italské stáje De Lorenzi, které své ambice naznačily už v kvalifikaci. Po dvou hodinách ale měla první posádka IMSA (Narac, Pilet a Holzer) náskok jednoho kola na BMW Z4 Coupé japonského týmu Petronas Syntium, ve kterém startuje i Johannes Stuck ze slavné německé závodnické rodiny. Třetí jezdil italský de Lorenzi a čtvrté bylo druhé Porsche IMSA. Pátou pozici si držel saudskoarabský AL Faisal s BMW Z4, který loni skončil druhý.

Šestá příčka pak patřila vítězům posledního ročníku německé stáji Land Motorsport s Porsche 997. Očekávaný souboj favorizovaných značek, které mají ve startovním poli největší zastoupení, Porsche patnáct vozů, BMW dvacet, se tak od začátku rozhořel naplno. Před rokem vyhrál Land Motorsport o necelých 50 sekund. O hodinu později se na druhé místo ale probojovalo Porsche 997 německého týmu Besaplast, který loni dojel třetí.

Další dvě místa pak patřila oběma bavorákům Petronas . Do první desítky se už na devátou pozici posunulo i slovenské Porsche Miroslava Konopky.


Výsledky:
24H Dubai
Absolutní pořadí po třech hodinách:
1. IMSA Performance 1 (Porsche 997GT3) 79 kol
2. Besaplast (Porsche 997 GT3)
3. Petronas Syntium 1 (BMW Z4 Coupé) oba -1 kolo
4. Petronas Syntium 2 (BMW 4 Coupé)
5. De Lorenzi (Porsche 997 GT3)
6. IMSA Performance 2 (Porsche 997 GT3)
7. Al Faisal 1 (BMW Z4M Coupé)
8. Car Collection (Porsche 997 GT3)
9. ARC Bratislava (Porsche GT3) všichni -2 kola
10. Land Motorsport 2 (Porsche 997 GT3 Cup) -4 kola


Pořadí ve třídě A4 do 3000 cm3:
1. Black Falcon 2 (BMW Z4 Coupé) 69 kol
2. K&K racing (BMW 130i)
3. Duwo Racing (BMW 130i) oba -2 kola


Goodwill Media


 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubaj 2010 a tým K§K, foto týmu Petr Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose