24h Dubaj 2010 : Češi po menším problému klesli z druhé na třetí pozici 16.1.2010 00:17 - tisková zpráva
24H Dubai Tisková zpráva týmu K&K racing
Žhavá dubajská noc
Jakmile se sluníčko před osmnáctou hodinou schovalo do vln Perského zálivu, vstoupila dubajská čtyřiadvacetihodinovka do dramatické noční etapy. V čele závodu se odehrávala napínavá bitva obou Porsche 997 francouzského týmu IMSA Performance s BMW Z4 japonské stáje Petronas Syntium. Po osmi hodinách se Petronas ujal vedení a získal dvoukolový náskok, ale o hodinu později už jen dělily jen dvě minuty. Tým K&k racing po menších problémech a opravách v boxech klesl ve třídě A4 do 3000 cm3 na třetí místo.
Když krátce po dvacáté hodině usedl za volant BMW 130i Petr Fulín, čekal se další útok českého kvarteta na vedoucí pozici týmu Black Falcon. Jenže u auta přestalo fungovat servo. „Jel jsem ještě pět kol , ale pak jsem dostal pokyn zajet do boxů, protože příčinou problémů byl prasklý klínový řemen. Oprava nás zdržela. Škoda, protože jinak auto fungovalo dobře a já zajel svůj zatím nejlepší čas tady v Dubaji (2:21,713). Na druhou stranu jsem měl velké štěstí. Po natankování jsem najížděl na trať a měl to už rozjeté tak na 110 km/h, když se zleva za boxovou zdí objevilo hořící Porsche a zkřížilo mi cestu. Projel jsem to, ale mezi námi nemohl být ani milimetr“, řekl Petr Fulín. Smůla ale pokračovala.
Ládík, který Petra vystřídal, se dostal do menší kolize a odneslo to levé boční zrcátko a trochu dveře. Zajel do boxů, ale pak pokračoval dál, zatímco mechanici chystali výměnu. „V jedničkovém bavoráku je opravdu špatný výhled a bez zrcátka to už vůbec není příjemné. Při další zastávce to nějak opravíme, ale zase jsme nějakou tu minutu na soupeře ztratili. Oni ještě problémy neměli, zatímco my už pomalu přišli o třicet minut neplánovanými zastávkami v boxech“, dodal Petr Válek.
Tým tak po osmi hodinách na druhou příčku, kterou přepustil německému Duwo s BMW 130i, ztrácel sedm kol, tedy necelých osmnáct minut. Vedoucí posádka Black Falcon odskočila o šestnáct kol. „Nevzdáváme se, závod ještě není ani v polovině,“ poznamenal Marcel Kusín.
Podmínky na trati se hodinu od hodiny horší. Písek se špínou a olejem vytvářejí nepříjemně kluzký povrch, a tak přibývá havárií. Navíc se projevuje i únava materiálu. Ve světlech závodních aut byl sice nejpůsobivější půlnoční ohňostroj, ale co chvíli to zajiskří i mezi auty a několik hořících vozů zachraňovali hasiči. Startovní pole se tak po devíti hodinách zmenšilo o dvanáct vozů. Mezi těmi, kteří už balí svůj kontejner, je i zkušený slovenský pilot Miroslav Konopka. Jeho tým ARC Bratislava skončil po té, co prasklo rameno jeho Porsche a vůz zůstal stát mimo trať.
Štěstí v neštěstí bylo, že se vyhnul svodidlům, ale i tak má spodek hodně poničený. Vůz museli hasit u italského týmu Di Lorenzi, který bojoval dlouho o přední umístění. Jejich Porsche se do závodu vrátilo, ale se ztrátou dvaceti kol kleslo až do třetí desítky. Nehodu mělo před půlnocí i Ferrari týmu AF Corse, které jezdilo na osmém místě.
Po srážce se Seatem Leon maďarské stáje Zengo Motorsport byl její pilot Horvath převezen na lékařské ošetření a zda bude pokračovat zkušený tým AF Corse je zatím otázka.
Výsledky: 24H Dubai Absolutní pořadí po devíti hodinách: 1. Petronas Syntium (BMW Z4 Coupé) 2. IMSA Performance 1 (Porsche 997GT3) oba 217 kol 3. IMSA Performance 2 (Porsche 997 GT3)-216 kol 4. Al Faisal 1 (BMW Z4M Coupé)-215 kol 5. Hubert Bergh (Porsche 997 Supercup) -213 kol 6. Land Motorsport 2 (Porsche 997 GT3 Cup) -212 kol
Pořadí ve třídě A4 do 3000 cm3: 1. Black Falcon 2 (BMW Z4 Coupé) -189 kol 2. Duwo Racing (BMW 130i) -184 kol 3. K&K racing (BMW 130i) -172 kol
|