24h Dubaj: Skvěle zahájený útok Petra Fulína přibrzdila noční kolize. 16.1.2010 10:45 - tisková zpráva
Dunlop 24H Dubai Tisková zpráva týmu K&K racing
Noční útok zastavila kolize Dubajská čtyřiadvacetihodinovka vstoupila v sobotu v osm hodin ráno do své závěrečné čtvrtiny. Český tým K&K racing ve třídě A4 do 3000 cm3 sice svedl napínavou noční bitvu, ale zůstává dál třetí. Skvěle zahájený útok Petra Fulína v úvodu druhé poloviny zastavila bohužel kolize Štefana Ládíka s vedoucím vozem naší třídy BMW Z4 coupé týmu Black Falcon, po které měli mechanici v obou boxech hodně práce. S úsvitem ale obě stáje opět vyrazily na trať a do sobotního cíle ve 14 hodin se tak dá čekat ještě slušné drama.
Z pohledu týmu K&K racing přinesla noční část závodu až neuvěřitelné zvraty, které ale patří k tak náročnému maratonu. Po menší kolizi Štěpána Ládíka, kterou před půlnocí odneslo nejhůře jen boční levé zrcátko, a následné výměně proděravělého chladiče, nastalo v boxech konečně uklidnění. Marcel Kusín předával v polovině závodu volant Petru Fulínovi se ztrátou deseti kol na druhé místo, které stále patřilo týmu Duwo s BMW 130i. Petrovi ale Dubaj svědčí, a tak začal opět svižně a jeho časy na kolo výrazně převyšovaly výkony soupeřů.
Vylepšil si tak znovu svůj traťový rekord, ale hlavně se Duwu přiblížil na rozdíl pouhých čtyř kol. V půl čtvrté ráno to tedy vypadalo pro K&K racing opět nadějně. Petra pak vystřídal Štěpán Ládík, který vyrovnanými časy stále držel naději na postup. V závěru svého stintu se ale dostal do kontaktu s vedoucím bavorákem Falconu a skončilo to vzájemnou kolizí, která se ale naštěstí obešla bez zranění.
„Dojel jsem soupeře, protože jel pomaleji, ale nechtěl jsem riskovat předjetí, abych neudělal chybu. Bohužel v nájezdu do zatáčky se najednou objevily žluté vlajky. Mávání bylo opravdu razantní a soupeř přede mnou se asi lekl a ostře přibrzdil. Stačil jsem se v první chvíli ještě vyhnout, ale v zatáčce už jsem nedobrzdil a trefil jeho dveře. Odrazili jsme se od sebe a on pak ještě zezadu ve smyku bouchnul do mého auta“, řekl Štěpán. V boxech si pak mechanici s vozem pohráli hodinu a půl, než mohl Petr Válek vyrazit už za svítání znovu na trať. U Falconu stihli opravu asi o patnáct minut dřív. Tým Duwo měl sice v té době také problémy, ale přece jen byly výrazně menší, a tak se dostal do vedení s náskokem třinácti kol. Tým K&K racing zůstal třetí, ale na druhé místo mu už scházelo devětadvacet kol.
Francouzi v noci nezaváhali Dramatické bitva pokračuje i v čele závodu. Od poloviny závodu se sice po zbytek noci Porsche francouzského týmu IMSA Perfomance drželo v čele, ale japonská stáj Petronas s BMW Z4 coupé mu byla těsně v patách. Před rokem tady v boji o prvenství rozhodovalo necelých padesát sekund, tak uvidíme, jestli nepadne nový rekord.
Na třetí příčce ale čeká na svoji šanci saudskoarabský tým Al Faisal s dalším BMW Z4 coupé. Soupeři za nimi už mají výraznější odstup, ale ani oni ještě neřekli poslední slovo. Zvrátit průběh čtyřiadvacetihodinovky se určitě ještě pokusí loňský vítěz německý Land Motorsport s Porsche 997, který zatím jezdí na čtvrtém místě.
Výsledky: 24H Dubai Absolutní pořadí po osmnácti hodinách: 1. IMSA Performance 1 (Porsche 997 GT3) -446 kol 2. Petronas Syntium (BMW Z4 Coupé) -445 kol 3. Al Faisal 1 (BMW Z4M Coupé) -443 kol 4. Land Motorsport 2 (Porsche 997 GT3 Cup) -432 kol 5. Lucas Motorsport (Porsche 997 GT3) -422 kol 6. Team Hubert bergh (Porsche 997 Supercup) -422 kol
Pořadí ve třídě A4 do 3000 cm3: 1. Duwo Racing (BMW 130i) -362 kol 2. Black Falcon 2 (BMW Z4 Coupé) -355 kol 3. K&K racing (BMW 130i) -326 kol
Goodwill Media
|