Třetí titul na Dakaru v řadě pro Mitsubishi Motors tisková zpráva
Vozy Mitsubishi dokonale ovládly i v tomto ročníku slavný pouštní závod a v cíli obsadily první čtyři místa. Francouzská posádka Jean-Pierre Fontenay a Gilles Picard s klasickým vozem Pajero skončila závod na celkově druhém místě, jejich týmoví kolegové a krajané Stephane Peterhansel a Jean-Paul Cottret na druhém voze Pajero Evolution dojeli třetí.
Peterhansel, v minulosti šestinásobný vítěz Dakaru za řidítky motocyklu, se pak stal největším smolařem letošního závodu. Jen 45 kilometrů před cílem předposlední etapy jej totiž z čela závodu odsunula tříhodinová ztráta při opravě ulomeného závěsu předního kola.
Čtvrté místo v celkovém pořadí si zaslouženě odvezla portugalsko francouzská posádka Carlos Sousa/Henri Magne s vozem L200/Strada (Pajero Pick Up). Její úspěch je o to větší, že nejde o tovární tým Mitsubishi Ralliart, ale o privátní vůz sponzorovaný portugalským dovozcem japonské značky.
Dvaačtyřicetiletý Masuoka je teprve čtvrtým jezdcem v historii Dakaru, kterému se podařilo obhájit své vítězství z předchozího ročníku. "Jsem opravdu hodně šťastný, že se mi právě v tomhle roce podařilo vyhrát", řekl nadšený jezdec v cíli. "Letos to byl velkolepý závod, jelo se hodně rychle, zvláště na některých etapách v Tunisku a Libyi, kde jsme každý den jezdili po poušti rychlostí mezi stošedesáti a stoosmdesáti kilometrů za hodinu.
Bylo vzrušující závodit se Stephanem, ale v druhé polovině závodu jsme už jeli pomaleji a šetřili vůz. Čekali jsme, zda neudělá chybu."
Masuoka získal titul s novým modelem Pajero Evolution, který automobilka vyvíjela v posledních dvou letech a jehož první start proměnila ve vítězství na UAE Desert Challenge 2002 v Dubaji. "To auto je fantastické. V průběhu loňského roku jsme se podíleli na jeho vývoji a v srpnu už bylo všechno hotovo. Technici Mitsubishi pracovali tvrdě zejména na podvozkových částech. Pak jsme auto testovali dva týdny v Maroku hned první den nám bylo jasné, jaký má potenciál", dodal Masuoka.
"Tři absolutní vítězství Mitsubishi v řadě jsou jasným důkazem naší převahy v nejtěžší rallye světa", pochvaloval si výsledek dakarské rallye prezident společnosti Mitsubishi Motors Corporation Rolf Eckrodt. "Zavazuje nás to k tomu, abychom i v budoucnosti byli s našimi terénními automobily vždy o krok před konkurencí. Konečně, největší prospěch z tohoto našeho úsilí mají naši zákazníci."
První místo na dakarské rallye získala značka MITSUBISHI v letech: 1985, 1992, 1993, 1997, 1998, 2001, 2002 a 2003
Seznam vítězů:
Hiroši MASUOKA 2003
Hiroši MASUOKA 2002
Jutta KLEINSCHMIDTOVÁ 2001
Jean-Pierre FONTENAY 1998
Kenžiro ŠINOZUKA 1997
Bruno SABY 1993
Hubert AURIOL 1992
Patrick ZANIROLI 1985
Vícenásobné vítězství značky MITSUBISHI :
Pořadí 1.-8.: 2002
Pořadí 1.-4.: 2003, 1998 a 1997
Pořadí 1.-3.: 199
Pořadí 1.-2.: 2001 a 1985
2003 Telefónica Dakar: Cesta MITSUBISHI k úspěchu:
Start: 01.01.2003 Marseille /Francie
Cíl: 19.01.2003 Šarm-el-Šejk / Egypt
Počet přihlášených vozidel: 342 (128 osobních automobilů, 165 motocyklů, 49 nákladních automobilů)
Trasa závodu: Francie, Španělsko, Tunisko, Libye, Egypt
Délka závodu : 8.602 km / 17 etap
Team ENEOS - MITSUBISHI Ralliart
200 - Hiroši MASUOKA (J) / Andreas SCHULZ (D) - PAJERO Evolution
4 x 1. místo: Etapa 3, 5, 8 a 10
3 x 2. místo: Etapa 6, 7 a 12
3 x 3. místo: Etapa 1, 2 a 11
Team ENEOS - MITSUBISHI Ralliart
202 - Jean-Pierre FONTENAY (F) / Gilles PICARD (F) - PAJERO ´03
2 x 2. místo: Etapa 9 a14
4 x 3. místo: Etapa 8, 10, 12 a 16
Team ATS studios - MITSUBISHI Ralliart
206 - Stéphane PETERHANSEL (F) / Jean-Paul COTTRET (F) - PAJERO Evolutio
6 x 1. místo: Etapa 2, 4, 6, 7, 11 a 12
6 x 2. místo: Etapa 1, 3, 5, 8 a 10
1 x 3. místo: Etapa 9
Team MITSUBISHI Motor Sports
211 - Carlos SOUSA (P)/Henri MAGNE (P) - L-200/STRAKAR (PAJERO PICK UP)
nejlepší umístění 1x 4. místo, 1x 5. místo, 1x 6. místo
tisk info
|