www.car.cz
 

Monte Carlo 2010: Hänninen stříbrný !! Kopecký s problémy devátý
     21.1.2010 22:20 - tisková zpráva


Rallye Monte Carlo 2010 odstartovala prologem 19.1.2010 Rallye Monte Carlo 2010 odstartovala 8,83 km dlouhým prologem, který zavedl jezdce do nadmořské výšky 1140 m a z velké části se jel na sněhu a ledu.

Prolog také určil, v jakém pořadí se na trať I. etapy legendární rallye vydá prvních deset posádek. Startovat se totiž začne od desátého místa k prvnímu, což znamená, že Hänninen s Markkulou odstartují jako pátí, Kopecký se Starým jako osmí a posádka Vouilloz-Veillas jako devátá.

Start první rychlostní zkoušky měřící 27,27 km je

Hänninen je po I. etapě Rally Monte Carlo třetí 20.1.2010 První etapa legendární rally ukázala, proč je považována za jednu z nejtěžších vůbec. Volba pneumatik a rozvážná jízda byly rozhodujícími faktory pro celkové umístění. Sníh, déšť, mlha, teploty kolem nuly, to vše čekalo na jezdce na rychlostních zkouškách o délce 27 a 45 km, které je zavedly až do nadmořské výšky 1400 m n. m. První úsek (27 km) se jel částečně na sněhu, místy rozbředlém, druhá, nejdelší erzeta letošní rally (45 km) se jela z většiny na mokrém asfaltu. Celý den ztěžovala jezdcům podmínky silná mlha.

Hänninen spolu s Markkulou ztrácejí po prvním dnu na vedoucího Hirvonena minutu a čtyři vteřiny. Juho Hänninen: "Asi jsme dnes nezvolili správně pneumatiky, ale rally je ještě dlouhá."

Smolnou chvíli si hned po startu úvodní dnešní rychlostní zkoušky vybrala posádka Kopecký-Starý, když prorazili pravou přední pneumatiku a ztratili výměnou kola téměř čtyři minuty. Po dnešní etapě jim patří 12. pozice se ztrátou 5 minut a 40 sekund.

Jan Kopecký: "Prorazili jsme pneumatiku, bylo to zlé a ovlivnilo to obě první erzety. Je dost mlhavo, Monte je jako vždy náročné."

Na Rally Monte Carlo doplnil tovární tým Škoda Motorsport francouzský pilot Nicolas Vouilloz se spolujezdcem Benjaminem Veillasem. Těm patří po první dnu čtvrtá příčka těsně za týmovými kolegy se ztrátou minuty a dvaceti vteřin na vedoucího jezdce.

Nicolas Vouilloz: "Je to skutečně těžká soutěž. Myslím, že jsme zvolili dobré pneumatiky, nejsem však ještě spokojen se svým výkonem. Učíme se, nechceme riskovat, Fabia funguje výtečně."

Hänninen po II. etapě na druhém místě 21.1.2010 Druhá etapa Rally Monte Carlo byla ještě náročnější než předchozí a zásadním způsobem v ní rozhodovala správná volba pneumatik. Dnešní druhá etapa Rally Monte Carlo obsahovala šest rychlostních zkoušek o celkové délce 145km. Dopolední část se jela z větší části na sněhu a ledu a naopak odpoledne se na stejných rychlostních zkouškách jelo v rozbředlém sněhu a na mokru. Bylo proto velice těžké zvolit správné pneumatiky, což potvrzovali všichni jezdci.

Posádka Hänninen-Markulla vyhrála 1 rychlostní zkoušku a v ostatních se umísťovala na předních místech a dnešní den ukončila na celkovém druhém místě se ztrátou 48 vteřin na vedoucího Hirvonena. Francouzská posádka Vouilloz-Veillas zvítězila také v jedné rychlostní zkoušce a po druhé etapě zůstala na celkovém čtvrtém místě se ztrátou 1.34.3 min na vedoucího jezdce. Českou posádku Kopecký-Starý pronásledovaly i dnes smolné chvíle. Jejich skvělé výkony v postupu vzhůru zbrzdila proražená pneumatika a v konečném pořadí po dnešku patří Kopeckému se Starým devátá pozice.

Juho Hänninen: "Dnes to hodně klouzalo, bylo to velmi náročné a rychleji už to nešlo"

Nicolas Vouilloz: "Bylo to hodně náročné, jsme rádi, že jsme v cíli dnešní etapy. Poslední rychlostní zkoušku jsme málem nedojeli."

Jan Kopecký: "Dnes jsme opět měnili kolo, nevím jak k tomu došlo. Bohužel i to k rally patří, budeme bojovat dále, cíl je až zítra."

PR

škoda auto

 


 
 
Fotogalerie:   Autoslide Pardubice 2010 a BOUDA Svobody objektivem Pavla Pustějovského

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose