www.car.cz
 

Tatra 603 na Ennstal Classic
     1.1.2000 00:01 - Vladimír Rožánek


Ennstal Classic 2004 Tatra 603 Team

 

V neděli 1.8. 2004 se vrátil závodní tým bratří Hajduškových z Rakouské Ennstal Classic rally, kde posádka Ing. Jaromír Hajdušek a navigátor Ing. Ivan Hudec prezentovala historický závodní vůz Tatra 603 B5 z roku 1967. Zajímavé a atraktivní soutěže se účastnilo 180 posádek z celého světa na atraktivních vozech celosvětové provenience rozložené do čtyř kategorií:

Epocha I.- vozy vyrobené od roku 1926 do 1934

Epocha II - vozy vyrobené od roku 1935 do 1949

Epocha III.- vozy vyrobené od roku 1950 do 1959

Epocha IV - vozy vyrobené od roku 1960 do 1972

 

 

Třídenní soutěž probíhala v okolí Sladmingu v kraji Steiermark, střediska zimních sportů za krásného letního počasí a účasti mnoha tisíc zájemců o krásné historické závodní vozy a mnoho zajímavých osobností.

Pozvání na letošní soutěž přijal populární anglický herec Rovan Atkinson alias Mr. Been, mistr světa formule 1 brazilec Emerson Fittipaldi, účastník formule 1 němec Gerhard Berger, fenomenální jezdec formule 1 let padesátých Sir. Stirling Moos, světový šampión ve sjezdu na lyžích Franz Klammer a jeho starší kolega Toni Sailer, světový tenista rakušan Thomas Muster, mistr světa v rally Rauno Altonen, rakouská legenda v závodech na okruzích Dieter Quester, současný jezdec stáje Jaguar F1 Christian Klien, mistr světa na motocyklech i automobilech John Surtees, účastník formule 1 Jochen Maas a mnoho dalších umělců, herců a sportovců.

Neméně slavná byla plejáda historických závodních vozů zastoupená firmou Mercedes Benz, Jaguar, Porsche, Bugatti, Ferrari, Alfa Romeo, Aston Martin, AC Cobra, Shelby, BMC Cooper, Ford Cortina, Lancia Fulvia a také českou značkou Tatra.

 

Tatra 603 v Rakousku @ foto archiv teamu

 

Pravidla soutěže jsou velmi přísná a překročení časového limitu 12 minut při první zkoušce o délce ca. 10 km na 2040m vysoký Stoderzinken, znamená okamžitou diskvalifikaci. Vozy startují v minutových intervalech a úzká silnice se kroutí a stoupá až do poslední zatáčky před parkovištěm na Stoderzinkenu bez svodidel a zábran. Do cíle je potřeba se trefit do tisíciny sekundy, pokud tomu tak není, získává posádka za každou setinu vteřinu 100 trestných bodů. Práce navigátora pouze s tripmasterem a stopkami je důležitější než řidičské umění jezdce. Vždy se však jedná o perfektní komunikaci a spolupráci.

 

Po první náročné zkoušce startují vozy do nočního prologu o délce 107 km s názvem Dachstein - Tauren a jezdcům a hlavně navigátorům ztěžuje jízdu tma a 6 průjezdních kontrol zaměřených opět na dodržení 50km průměrné rychlosti, kde je opět možné získat maximální ztrátu bodů v hodnotě 1000. Na druhý den se vydávají vozy na nejtěžší etapu soutěže z Grobmingu do St. Michal, Nockalmu, Seckau, Leobenu , Retenmannu , Spitalu am Pyhrnu zpět do Grobmingu o celkové délce 604km. Trasa vede po úzkých horských silnicích a v jednom úseku i po šotolině.

 

Sobotní krátká etapa je již propagační jízdou v ulicích města Grobming a měří 1,4km, ale i na této krátké vzdálenosti můžete nachytat až 3000 trestných bodů. Celá akce je sledovaná špalíry tisíců nadšených diváků, tleskajících jezdcům i vozům a v každém etapovém městě pak mnoha televizními společnostmi a motoristickými novináři.

 

Tatra 603 team

Tatra 603 B5, poslední ze tří dochovaných účastníků slavného Marathonu de La Route z roku 1967 byla pro svůj nezapomenutelný zvuk motoru vzduchem chlazeného osmiválce vítanou atrakcí pro mnohé diváky a posádka Jaromír Hajdušek a Ivan Hudec odvedla skvělý výkon i přesto, že soutěž jela poprvé a zkušenosti s měřením času a navigace pomocí itineráře trénovala až na místě samotném. Vždyť mezi diskvalifikovanými byli i takoví borci jako Sir Stirling Moos a Jochen Maas, kteří neprojeli časovou kontrolou a museli se se soutěží rozloučit. Více než umístění na 89 místě ze 180 účastníků bylo pro nás velkým zadostiučiněním, že se naše posádka s vozem Tatra neztratila a označení sportovního hlasatele "Ferrari z východu "bylo více než lichotivé.

 

Tatra 603 team po dvou odjetých soutěžích s vozem Tatra 603 B5 v Norsku a Rakousku předává tento závodní klenot opět do muzea Tatry v Kopřivnici a začíná příprava na Transgas Supersprint challenge weekend na mosteckémautodromu v termínu 13. - 15. srpna s vozem Tatra Ecorra Sport V8 .

 

Srdečně vás zveme a těšíme se na setkání.

 

Za Tatra 603 team

Stanislav Hajdušek

Další foto ve fotogalerii CAR.cz

omega replica watches omega replica


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose