Peugeot RCZ není jen konceptem. Za hranicemi sériových vozů 16.2.2010 10:16 - tisková zpráva
Peugeot RCZ není jen konceptem, který se stal skutečností
PEUGEOT RCZ Za hranicemi sériových vozů
Peugeot RCZ není jen konceptem, který se stal skutečností. Tento vůz otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“ PEUGEOT a je obrazem nových trendů a obměny značky. Jeho expresivní a inovativní styl, exkluzivní interiér, výkonné a ekologicky zodpovědné motory a silné jízdní zážitky posouvají značku s 200letou tradicí vpřed a vypovídají o její budoucí orientaci na „vášnivější“ vozy.
RCZ, sportovní kompaktní kupé 2+2, bylo od počátku koncipováno jako exkluzivní vůz, automobilová specialita… esence silných emocí: • již název RCZ symbolizuje jeho výjimečné postavení v modelové řadě PEUGEOT. Je to první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed;
• a jako průkopník nové identity značky, nese RCZ na karoserii nové logo lva. Peugeot RCZ je určen pro náročné automobilové znalce, kteří vyznávají moderní trendy, chtějí se odlišit... a neváhají podlehnout silnému pokušení. V tomto ohledu je RCZ v modelové řadě Peugeot první automobilovou specialitou překračující hranice sériových vozů. V příštích letech ho budou následovat další modely, všechny výrazně odlišné, s vlastní identitou, silně vyhraněné a přinášející nové zážitky.
První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz zrozený z nadšení a know-how týmů Značky. Koncept vzbudil obrovský zájem u laické i odborné veřejnosti. Rozhodnutí o realizaci a uvedení tohoto vozu na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008.
Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti. To ovšem značce nechybí, což v minulosti již nejednou dokázala. Návrháři a inženýři společně rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje. Jednalo se o opravdovou výzvu. Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, velmi ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení, tak aby vznikl vůz se silnou a nezaměnitelnou identitou.
Další výzvou tohoto projektu bylo zvládnout vývoj nového vozu v mimořádně krátké lhůtě. Proto je vůz montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě « Magna Steyr » v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.
A tak bude nový RCZ v prodeji pouhé dva roky po rozhodnutí o vývoji vozu, na jaře roku 2010.
Ve stejném okamžiku bude dodáno i 200 exemplářů RCZ « Limited Edition », které si jejich budoucí majitelé objednali na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Všechny vozy této exkluzivní limitované série byly rezervovány za necelých 48 hodin. RCZ je krásný vůz zrozený ve znamení exkluzivity, náročnosti a silných emocí...
EXTERIÉR Atletický, elegantní a aerodynamický styl vozu RCZ vytváří novou rovnováhu, harmonickou a současně temperamentní, založenou na originální architektuře. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky jsou jeho nejvýraznějšími stylovými prvky. INTERIÉR Ideální pozice při řízení, palubní deska čistých a ladných křivek, ušlechtilé materiály, špičkové technologie... v kabině vozu RCZ se řidič ocitá v elitním sportovním prostředí. RCZ nezapomíná ani na praktičnost a nabízí 2 zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly, která otevírají přístup do velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 l metodou objemu tekutin). MECHANIKA Díky nízké hmotnosti, propracované aerodynamice a motorům s moderními technologiemi dokáže RCZ nabídnout novou kvalitu spojení výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Řada pohonných jednotek bude mít v roce 2010 následující podobu : Při uvedení: - 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 155 g/km - 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) Euro 5, 340 Nm, manuální šestistupňová převodovka –CO2: 139 g/km Od léta 2010: - 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, automatická šestistupňová převodovka – CO2: 168 g/km - 1.6 THP 147 kW (200 k) Euro 5, 275 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 159 g/km Posledně uvedený motor je u čtyřválce ve světové premiéře vybaven unikátními technologiemi, díky kterým dosahuje velké účinnosti z pohledu výkonů, spotřeby paliva i emisí CO2. V návaznosti na tuto filozofii bude na stánku v Ženevě 2010 vystavena studie RCZ vybavená technologií HYbrid4. S ní bude toto sportovní kupé emitovat řádově 95 g CO2/km, jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem bude pohon všech 4 kol. DYNAMIKA S využitím know-how Značky v oblasti jízdních vlastností, posouvá model RCZ v rámci modelové řady Peugeot hranice přesnosti a jízdního potěšení na nejvyšší úroveň a jitří všechny smysly řidiče. V základu využívá Peugeot RCZ velmi účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo Mac Pherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). Podvozek a těžiště má velmi nízké, rozchody jsou širší. Pneumatiky disponují velkorysými rozměry (18” nebo 19”). U verzí RCZ poháněných motorem THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na živosti a obratnosti, přičemž je i nadále zajištěna jeho stoprocentní účinnost. TECHNOLOGIE V souladu se svou mimořádnou pozicí v rámci modelové řady i dynamickým potenciálem je Peugeot RCZ vybaven kromě stylových a mechanických inovací i sofistikovanou výbavou pro klidnou a bezpečnou jízdu: inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu (sériově), WIP COM 3D (multimediální systém vyšší třídy), bi-xenonové přední světlomety s nastavením, atd. (pozn.: specifikace vozů dle země určení). VŮZ „na přání“ Aby si každý z majitelů mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada možností personalizace, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru tohoto vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie... MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací. Záměrem značky je udržet si své prvenství v oblasti terciární bezpečnosti. Díky systému „lokalizované komunikační jednotky“ bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby zahrnující volání Peugeot Assistance a Peugeot Urgence bez dodatečných nákladů a pro celou řadu RCZ.
Peugeot Peugeot je jedinou značkou na světě, která s kompletní řadou osobních a užitkových vozů, skútrů, jízdních kol a širokou nabídkou servisních a doplňkových služeb nabízí služby globální mobility. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení náročnosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů a stal se 1. francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a 10. v celkovém žebříčku. 50% vozů Peugeot prodaných ve světě má emise CO2 nižší než 140 g/km.
Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje i nadále ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz i0n, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě zavádí svou novou nabídku kompletní mobility, službu Mu by Peugeot.
PR
|