www.car.cz
 

Inženýři vzali vůz DS3 a udělali z něj sporťák
     19.2.2010 23:04 - tisková zpráva


Inženýři týmu Citroën Racing vzali vůz DS3 a přizpůsobili ho dle potřeb závodního týmu značky.

 CITROËN DS3 RACING: VÝRAZNĚ SPORTOVNÍ ŘEŠENÍ

Citroën již navždy vstoupil do historie automobilového sportu, neboť získal pět titulů mistra světa v Poháru konstruktérů ve WRC a Sébastien Loeb a Daniel Elena jsou šestinásobní mistři světa v Poháru jezdců. Značka v nastoupené cestě pokračuje, tentokrát s vozem DS Racing. Inženýři týmu Citroën Racing totiž vzali vůz DS3 a přizpůsobili ho dle potřeb závodního týmu značky.

Koncept má 100 % závodní znaky jako je využití karbonových prvků a specifických součástí příslušenství, které pocházejí ze světa automobilových závodů. Tým Citroën Racing použil 1,6 litrový motor s výkonem 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Cílem inženýrů bylo podpořit intenzivní vjemy a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou.

Vůz DS3 Racing se dostane na trh v omezené sérii 1000 kusů ve druhé polovině roku 2010.


Design vzbuzující emoce
DS3 Racing představuje styl, který vzbuzuje odvahu, touhu, sílu, chuť znovu posunout hranice. Se svou délkou 394 cm je ztělesněním sportovního ducha. Z jeho svůdných plynulých a protáhlých linií čiší síla a výkonnost, radost z řízení a pocit bezpečí.


DS3 Racing přebírá stylové prvky od vozu DS3, ale liší se od něj 100 % závodními atributy, které svědčí o jeho silném a energickém temperamentu.

Je vybaven karbonovými prvky na předním nárazníku, na prazích a na rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká osmnáctipalcová kola. Blatníky mají zcela nový design, který působí sportovně a současně vzešel ze světa Hi-Tech. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří.

U vozu DS3 Racing byly využity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu, jehož cílem je udržet vůz ve vysoké rychlosti stabilní. Okouzlující linii vozu elegantně doplňuje chromovaná koncovka výfuku.

Všechny tyto prvky původem z prostředí rallye posilují výrazně sportovní a atletický charakter vozu DS3 Racing, jehož exkluzivita je zdůrazněna i zvláštním označením na zádi.

Exkluzivita DS3 se projevuje i v jedinečnosti verze, která je určena pro ženevský autosalon – karoserie má tmavě šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i v chromované masce chladiče a na ráfcích kol.

Speciální je i ozdobná fólie na střeše, na horní části víka zavazadlového prostoru a na krytu víčka palivové nádrže.

Elegantní a originální atmosféra
Interiér vychází z kabiny vozu DS3 a prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbonový materiál se elegantně vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky.

Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se opakuje oranžová barva střechy.

Exkluzívnost vozu DS3 Racing je zdůrazněna i číslovaným štítkem umístěným na čalounění stropu. Sedadla nesou na opěradlech označení Citroën Racing.

Motor s ještě výraznějším charakterem
Nejvýraznějším rysem vozu DS3 Racing je výkonnost. Motor je vyladěn týmem Citroën Racing, který využil veškeré zkušenosti posádek značky, která se pětkrát stala mistrem světa v Poháru konstruktérů ve WRC (2003, 2004, 2005, 2008 a 2009).

Inženýři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru a aby zajistili vynikající výsledky, soustředili se na zlepšení jeho výkonu, který se zvýšil ze 156 na 200 k. Vyšší je i krouticí moment, který se zvýšil z 240 Nm na 275 Nm, což představuje téměř 15 % nárůst. Je k dispozici v široké škále otáček, čímž je zajištěna pružnost chodu a pohodlné řízení.

Zvýšení výkonu a krouticího momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických součástí. Turbodmychadlo bylo nastaveno tak, aby se dosáhlo zvýšení výkonu o řádově 30 %. Kartografie počítače řízení chodu motoru byla přepracována, aby bylo možné z tohoto živého, silného a dynamického motoru vymáčknout co nejvíc. A konečně i výfuk byl opatřen specifickou koncovkou a tlumičem.

Systém odpružení podporující radost z řízení
Podvozek a nápravy vozu DS3 prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Inženýři týmu překonali práci odvedenou na voze DS3, za cíl si dali podpořit intenzivní pocity a stálý dialog mezi řidičem a vozovkou. Takto definovaný model DS3 Racing má vše potřebné proto, aby se ve svém segmentu stal vzorem z hlediska jízdních vlastností.

Přední i zadní rozchod byl rozšířen o 30 mm, takže vůz se doslova lepí na silnici. Světlá výška byla snížena o 15 mm. Tyto úpravy umožnily značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti vozu DS3.

Nové jsou i přední a zadní tlumiče, které byly upraveny tak, aby zvládaly vyšší výkon vozu. DS3 Racing byl vybaven zvláštními tužšími pružinami. Tyto změny posilují již tak dobrou stabilitu a jízdní komfort vozu. Zajišťují vynikající čtení silnice a umožňují rychlejší a bezpečné vjíždění do zatáček.

Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta: nastavení řízení vozu DS3 Racing je specifické, používání serva bylo přizpůsobeno novým pneumatikám. DS3 Racing zaručuje skvělé pocity a vynikající držení stopy.

K plnému využití silnějšího motoru přispívá i brzdový systém, který také prošel závodní úpravou, aby byl odolnější a výkonnější. Přední brzdy vozu DS3 Racing byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči. U zadních brzd jsou použity vrtané brzdové kotouče, opět s cílem zvýšit výkonnost, účinnost a bezpečnost. A nakonec bylo upraveno naprogramování elektronického stabilizačního systému ESP, za účelem dosažení větší živosti, sportovnosti a radosti z řízení. Řidič může systém ESP i odpojit, pokud si to přeje.

Díky těmto úpravám získal vůz DS3 Racing povahu, která je zárukou vzrušení, emocí, dynamiky a entuziasmu.


Hlavní parametry
Rozměry (d x š x v) (mm) 3948 x 1737 x 1451
Rozvor (mm) 2460
Motor THP 200
Typ 4 válce / 16 ventilů benzín + turbo
Zdvihový objem (cm3) 1598
Max. výkon k/kW při ot/min 200 / 147 při 5800
Max. krouticí moment (Nm) při ot/mn 275 při 2500 - 4000
Pneumatiky 205 / 40 R 18

PR

 

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Rally Sweden 2010 - foto Vladislav Maschl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose