Ženeva 2010. Ford Focus nové generace je tady. 25.2.2010 09:19 - tisková zpráva
Ford na autosalonu v Ženevě 2010
• 2. března v 11:00 bude v expozici společnosti Ford na stánku č. 5251 v hale č. 5 představen Focus nové generace
• Debut dvou zcela nových modelů C-MAX v sériové podobě
• Ford Kuga přináší vyšší výkon a nižší emise CO2
• Ford Mondeo dostane nové hospodárné motory
/V Praze, 23. února 2010/ – Pouhých několik týdnů po světové premiéře na lednovém autosalonu v Detroitu se Ford Focus nové generace představí také evropské veřejnosti, a to již 2. března na mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Spolu s novou generací modelu Focus bude Ford vystavovat rovněž sériové verze zcela nových modelů C-MAX a Grand C-MAX, představených v předpremiéře na podzim ve Frankfurtu. Ford zároveň uvede další technické inovace pro modely Kuga a Mondeo, stejně jako rozšíření výbavy pro nový S-MAX a Galaxy.
Zcela nová řada C-MAX Zcela nové modely Ford C-MAX, které budou patřit k největším hvězdám stánku společnosti Ford na mezinárodním autosalonu v Ženevě, vnášejí do třídy kompaktních víceúčelových vozidel (MAV) novou úroveň stylu a přitažlivosti.
Vůbec poprvé si mohou zájemci o kompaktní vůz Ford třídy MAV vybírat ze dvou provedení. Kromě pětimístného modelu C-MAX je jim k dispozici rovněž nový sedmimístný Grand C-MAX s dvojicí posuvných bočních dveří a vynalézavým uspořádáním sedadel. Interiér pětimístné verze bude v Ženevě k vidění vůbec poprvé.
Pětimístný C-MAX na sebe bere podobu stylového osobního vozu se sportovními ambicemi. Jeho střecha se směrem dozadu výrazně svažuje, nikoliv však na úkor prostornosti nebo praktické využitelnosti. Sedmimístný model má vyšší stavbu karoserie a subtilnější sloupky, to vše v zájmu vzdušnějšího interiéru a lepšího výhledu pro cestující.
Interiér zcela nové řady C-MAX představuje novou generaci intuitivního ovládání vozu společnosti Ford. Klíčovou částí této technologie je dvojice pětisměrných kolébkových tlačítek na volantu, jejichž prostřednictvím řidič ovládá dva hlavní displeje: jeden v přístrojovém panelu a druhý nad středovou konzolou uprostřed palubní desky. Toto intuitivní rozhraní umožňuje řidiči kontrolovat všechny důležité systémy, aniž by se musel nadměrně rozptylovat nebo sundávat ruce z volantu.
V paletě hospodárných pohonných jednotek pro nový C-MAX se spolu se zdokonalenými verzemi vznětových agregátů Ford Duratorq TDCi 1,6 l a 2,0 l objevuje zcela nový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost 1,6 l.
„Představení nové řady C-MAX je velmi důležité a ukazuje zákazníkům po celém světě, že v rámci naší nové globální rodiny kompaktních modelů mohou očekávat skutečně atraktivní novinky,“ říká John Fleming, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Nový C-MAX je pouze začátek – brzy bude následovat Focus nové generace a my se již těšíme, že v nedaleké budoucnosti budeme moci prozradit další pokračování tohoto příběhu.“
Ford Kuga upevňuje svoje postavení novými motory Stylový crossover Ford Kuga potvrzuje vedoucí postavení ve své třídě nabídkou nových motorů s vyšším výkonem, menší spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2.
Inovovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l je nově k dispozici také ve verzi o výkonu 120 kW. V modelu AWD s manuální převodovkou produkuje pouze 159 gramů CO2 na kilometr jízdy, tedy o šest procent menší než u dřívějšího agregátu 2.0 TDCi 100 kW. Díky vysoké efektivitě nové převodovky Ford Powershift je Kuga příkladně šetrná také v provedení se samočinným řazením – Kuga 2.0 TDCi AWD Powershift má emise CO2 jen 179 g/km, což je nejméně v dané kategorii.
Zvýšení výkonu o 20 procent se pochopitelně výrazně promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.
Nové zážehové motory EcoBoost a inovované diesely Duratorq pro Mondeo Všestranný Ford Mondeo nabídne ještě oslnivější dynamiku a hospodárnější provoz díky zavedení nových přeplňovaných motorů Ford EcoBoost a Duratorq TDCi. Tytéž moderní pohonné jednotky jsou již k dispozici pro modely S-MAX a Galaxy.
Chloubou společnosti Ford je zcela nový hospodárný zážehový agregát EcoBoost o zdvihovém objemu 2,0 l, který vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní). V nabídce figuruje i důkladně přepracovaný vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l ve variantách 85 kW (115 koní), 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní).
Spolu s novými motory se pod kapotu Mondea dostává rovněž samočinná převodovka Ford PowerShift s technologií dvou spojek v olejové lázni; k motoru EcoBoost bude dodávána sériově, pro agregáty Duratorq TDCi 103 a 120 kW na přání.
Nový vznětový motor Duratorq TDCi 2,0 l se kromě kultivovaného chodu pyšní také velmi příznivými hodnotami spotřeby paliva a nízkými emisemi. Mondeo TDCi 120 kW se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou má kombinovanou spotřebu jen 5,3 l/100 km* a splňuje normu Euro V. Také ve spojení se samočinnou převodovkou Ford PowerShift dosahuje Mondeo působivě nízké spotřeby – jen 5,6 l/100 km*.
* Metodika měření spotřeby paliva se řídí evropskou směrnicí EU 80/1268/EEC. V jiných částech světa se spotřeba zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné v jednotlivých regionech mohou navzájem lišit.
PR
Ford
Neprošlo jazykovou korekturou
|