Phillip Island odstartuje superbikové MS 2010. 27.2.2010 20:45 - tisková zpráva
Tak zase zítra ráno!
Olympijské zápolení na sněhu a ledu v kanadském Vancouveru pomalu končí, na rozpálené silnici australského Phillip Islandu však naopak pro motocyklové fanouška začíná to superbikové.
Přivyklý „nočnímu životu“ a brzkému rannímu vstávání, nebude zcela jistě nejen tomu motocyklovému fanouškovi činit vůbec žádného problému znova si přivstat do nedělního rána a s napětím sledovat, jak si povede při premiérovém závodě letošní sezóny jediný Čech v prestižním šampionátu MS Superbiků, Jakub Smrž. S minimem natestovaných kilometrů, nicméně pomalu jako již dosti zkušený superbikový veterán se vydal Jihočech k protinožcům k zahajovacímu víkendu letošního 13-ti dílného seriálu.
A co si budeme nalhávat, i se starší Ducati technikou nově vzniklého italského týmu Pata B&G Racing se mu na jeho oblíbeném okruhu dařilo a nejen v kvalifikacích, ale i v dnešním ranním Superpoli, kde si vybojoval šestou pozici před zítřejším startem dvou jízd.
Jakub Smrž: „Dnešek dal velmi rychle zapomenout na včerejší lehký pád a následný technický problém s motorkou. I když neříkám, že jsem nebyl v pátek s devátým časem vzhledem k testovacímu manku nespokojený. Nicméně jsem chtěl víc. Poté co jsem se v druhé kvalifikaci rozjel a následně jsme dali novou zadní gumu, poskočil jsem z jedenácté příčky na čtvrtou. Pak už jsme do konce kvalifikace nechali obuté ty samé pneu, abychom vyzkoušeli jejich výdrž pro závod. Několik jezdců v závěru sice ještě zrychlilo, ale nějak jsem se tím netrápil, protože jsem si byl účastí v Superpoli jistý.
Ve volném tréninku jsme znova zkoušeli gumu pro závod, respektive její jiný rozměr. A pak už přišlo na řadu první letošní Superpole, které doznalo drobných změn. Jeho první část jsem začal se závodní gumou, nicméně postup do druhé části Superpole vypadal chvíli na vážkách. V době, kdy jsem byl na 10.místě, dost jezdců v klasifikaci za mnou obulo kvalifikační pneu a hrozilo tak, že mne odsunou ještě níže. Byl jsem tak nucen udělat to stejné a jedno rychlé kolo mne posunulo zpět, až na 2.místo. I když pak byla již zadní guma jemně jetá, podařilo se mi celkem snadno vybojovat postup do závěrečné části, která urří mezi zbývajícími nejlepšími osmi jezdci konečné pořadí na startu.
Začal jsem s novou kvalifikační zadní gumou, na niž jsem objel 5 kol a až to poslední bylo mé nejrychlejší, přičemž se z toho vyklubalo 6.místo na zítřejším startu. Jsem spokojený nejen se svým výkonem, ale i s prací týmu, poněvadž vím, jak jsme částečně limitování. Všechny ostatní Ducati mají k dispozici nejprve více otáček a i systém ride by wire, navíc se mi poslední Superpole nepovedlo zcela dle mých představ. Na kvalifikační gumě jsem najel dost kol a navíc jsem si své nejrychlejší kolo v jedné ze zatáček ještě drobně pokazil.
Důležité však je, že máme dobré nastavení pro závod, akorát výběr zadní gumy bude možná s ohledem na počasí loterie. Doposud zde bylo obrovské vedro, dnes se zhruba až o 10°C ochladilo a na zítra se předpovídá i déšť. Tak uvidíme….! Fanouškům přeju pěkné ranní vstávání a napínavé závody, ke kterým doufám i já osobně přispěji.
MPAFoto.com
Neprošlo jazykovou korekturou
|