www.car.cz
 

Brňan Robert Pláteník v roce 2009 premiérově vítězně na okruzích ve tř. do 2.000 ccm.
     1.3.2010 12:32 - Pavel Jelínek


Nejlepší umístění v historii týmu - shrnutí sezony 2009
 
V okuhové divize D4 do 2.000 ccm dosáhl v roce 2009 brněnský tým Pfeifermotorsport dosud nejlepšího umístění ve své historii. Postaral se o to jezdec Robert Pláteník, který zvítězil v seriálu MČR ZAO divize 4 do 2.000 ccm. Přes všechny problémy, které tým na jeho voze - tedy na "velké" Fabii - řešil, se podařilo dosáhnout až na nejvyšší stupeň v českém mistrovství.
 
Sezóna začala závodem Jarní Brno, započítávaným do Zóny střední Evropy. Zúčastnila se jej česká i slovenská špička, ale Slováci neměli české licence a tudíž se nehodnotili do hodnocení v rámci MČR. Zajímavostí byl souboj s Vladimírem Vitverem s Lotusem WR 9, ze kterého vyšel Robert Pláteník vítězně. Výsledkem bylo nakonec celkově 4. místo v zóně a 2. místo za Formanem v rámci MČR, takže úspěšný vstup do sezóny.
 
První mostecký víkend o zhruba měsíc později opět vyhrál Filip Sládečka s Alfou Romeo 156 WTCC, tedy s hodně "nadupaným" a výborně fungujícím ex-továrním speciálem. S druhou příčkou byl spokojen brněnský tým a třetí pak byl Šimon Kubišta. Zpestřením závodu byla Pláteníkova kolize právě s Vitverem, po které se Bob Pláteník propadl na 4. místo, ale po následné stíhací jízdě se mu podařilo dostal zpět na 2. místo.
 
O druhém mosteckém okruhovém víkendu čekal jezdce v červnu dvojzávod a Bob Pláteník si nakonec odvezl další dvě druhá místa, opět za Slovákem Sládečkou. Na 3. místě za nimi se vystřídali Pekař a Ostaševki. "V obou případech jsem absolvoval závod se zcela nefunkčním diferenciálem, který byl úplně svařený - na 100% svornost. S autem nešlo pořádně absolvovat ostřejší zatáčku. Ve vracáku jsem musel skákat jednou stranou kol přes obrubník, aby vůz vůbec zatočil," vzpomíná Pláteník.
 
V úvodu srpna následoval třetí mostecký víkend. Již ve volném tréninku se ale objevil nepravidelný chod motoru a přes veškerou snahu mechaniků se nepodařilo odstartovat do závodu. Za suverénním Sládečkou dojeli Horáček a Kubišta, což ale znamenalo zisk celkového vítězství v rámci MČR pro Pláteníka, protože zatímco Slovák Sládečka se do tohoto hodnocení nezapočítával, druhý Šimon Kubišta, střídající vozy Alfa Romeo 156 WTCC a AUDI A4 ST, už Brňana nemohl bodově předstihnout a při stejném počtu bodů hovořily pro Boba lepší jednotlivé výsledky.
 
Tečkou za sezónou 2009 bylo tradičně Podzimní Brno. Pro brněnský tým ale začalo nečekanými problémy a ve volném tréninku došlo ke zničení motoru." Tým našeho motoráře Ing. Kouřila doslova přes noc dokázal dodělat a odbrzdit nový motor, se kterým jsem nakonec mohl nastoupit do nedělního závodu a v něm jsem dojel druhý," doplnil Pláteník. Zatímco Sládečka měl defekt a Kubišta po havárii v měřeném tréninku nestaroval, vítězem se stal další Slovák Zdeno Mikuláško ( Škoda Octavia).
 
V současné době se vozy připravují na nadcházející sezónu 2010, která odstartuje v závěru dubna na Masarykově okruhu v Brně. Zároveň se ale řeší další budoucí spolupráce s týmem Pfeifermotorsport. Další variantou totiž je i možnosti "odtržení" Roberta Pláteníka a Radima Rosického od tohoto týmu a starty v barvách nově založeného týmu se sídlem a zázemím v Brně. Vše by se mělo vyjasnit během následujících týdnů. V každém případě pak oba jezdci plánují nadále startovat v závodech domácího šampionátu a úřadující mistr Robert Pláteník by samozřejmě rád obhájil své loňské pozice a tedy titul. "Provedli jsme důrazné kroky k tomu, abychom Sládečkovi jeho suverenitu pěkně znepříjemnili. Těším se tedy na nadcházející sezónu," dodává mistr třídy do dvou litrů Robert Pláteník. Novinkou letošního šampionátu pak bude rovněž závod na zcela novém okruhu, vybudované na Slovensku u Orechové Potoně.
 
Nejen Brňany ale před sezónou trápí ještě jeden problém. FAS AČR totiž svými změnami avizovaných propozic značně zamotal plány týmů na tuto sezónu, jelikož nakonec je „všechno jinak“.... Z původně avizovaných dvanácti závodů zůstalo v kalendáři totiž pouze šest, tedy polovina. „Máme proto vážnou obavu o počet startujicích ve sprintech do dvou litrů. Od tohoto počtu se odvíjí další strategie, počínaje starty v nějakém zahraničním seriálu, starty ve vytrvalostním českém seriálu a podobně,“ zakončuje své předsezónní   úvahy Robert Pláteník.
 
 
 
Předběžný kalendář ZAO MMČR 2010
 
23. - 25.04.10 Brno CZ Jarní cena Masarykova okruhu
14. - 16.05.10 Most CZ
04. - 06.06.10 Most CZ
06. - 08.08.10 Most CZ
20. - 22.08.10 Potoň SK
24. - 26.09.10 Brno CZ Podzimní cena Masarykova Okruhu
22. - 23.10.10 Brno CZ Epilog 2010
 
 
V Brně 28. února 2010

 
 
Fotogalerie:    Robert Pláteník s Fábií v jarním Mostě 2009, foto Pavel Douša

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose