Hadrový a legendární Velorex má nástupce za více než půl miliónu 10.3.2010 22:29 - tisková zpráva
Místo hadráku metalický krasavec
10. března 2010 Tiskové středisko BVV - Za velkého zájmu medií byla v pavilonu P odhalena luxusní tříkolka Velor-X-Trike, která vědomě navazuje na legendární plátěné vozítko Velorex postavené právě před šedesáti lety. Světová premiéra předvedla vůz s unikátním designem a sportovním výkonem, který fajnšmekrům slibuje nevídané potěšení z jízdy. Novodobý kříženec auta a motorky není levnější než malý vůz, ale daleko exkluzivnější a zábavnější. Zatímco původní Velorex známý třeba z filmu „Vrchní, prchni!“ byl cenovým kompromisem pro široké vrstvy, nový Velor-X-Trike si pořídí jen nadšenci ochotní investovat nejméně půl milionu korun bez DPH za základní verzi.
Za to se jim dostane originálu šitého přímo na míru včetně vyladění motoru, jeho typu a obsahu, podvozku, interiéru, výbavy, laku i otevírání dveří. Opavská firma Motoscoot, která za touto ideou stojí, vůbec neuvažuje o sériové produkci tříkolek, ale prozatím počítá s výrobou šesti kusů za rok pro konkrétní zákazníky. Ti první se hlásili ještě před premiérou.
Velor-X-Trike je narozdíl od svého předchůdce celokapotovaný se špičkovou laminátovou karoserií v měňavém laku, ale to vůbec nejzajímavější skrývá uvnitř. Skutečně sportovní jízdu a u tříkolky nečekanou akceleraci umožňuje stabilní podvozek v kombinaci s výkonným motorem, v případě vystaveného prototypu jde o vyladěný čtyřválec z motocyklu Honda CB1300. Inspirace původním Velorexem je zřejmá hlavně ze svažující se zádi a charakteristických designových prvků na karoserii, ale moderní třístopý sporťák překvapí spoustou luxusních vychytávek.
Uvnitř na cestující čekají sportovní anatomické sedačky se čtyřbodovými pásy nebo rádio s DVD a výklopným displejem. Pozornost budí dveře, které při otevření nejprve lehce odskočí do boku a pak se vyklopí nahoru jako u vozů Lamborghini. Taková výbava ovšem spadá už do dražší verze Grand Lux (v níž byl realizován zatím jediný funkční prototyp) a ultrasportovní verze Racing s odlehčeným rámem i podvozkem a motorem vyladěným na výkon přes 200 koní. V nabídce společnosti Motoscoot jsou také verze Standard s motorem do objemu 750 ccm a Lux s motorem do objemu 1000 ccm.
Možná tím vůbec nejzajímavějším na novém modelu je rychlost jeho realizace: od rozhodnutí k premiéře uběhlo pouhých šest měsíců! Důvodem spěchu byla právě snaha o první představení na tuzemském veletrhu. Logicky byl vybrán právě brněnský Motosalon, protože Velor-X-Trike se svým charakterem blíží spíše luxusní motorce než malému automobilu. Slavnostního odhalení v pavilonu P se zúčastnil jak autor myšlenky a majitel prototypu Pavel Brída ze společnosti Motoscoot, tak hlavní konstruktér Pavel Pilous ze společnosti Member Hořovice, ujít si ho nenechal ani konstruktér původního Velorexu z roku 1950 Mojmír Stránský.
Po světové premiéře v Brně vyrazí supermoderní česká tříkolka dobývat také zahraniční trhy: ještě letos se představí na veletrzích v Moskvě, Dubaji, Tokiu a Las Vegas.
Provozní doba:
10. 3. 2010 9.00 – 17.00 hod. odborný a novinářský den
11. - 12. 3. 2010 9.00 - 20.00 hodin
13. 3. 2010 9.00 - 19.00 hodin
14. 3. 2010 9.00 - 17.00 hodin
Ceny vstupného 100
Čtvrtek 11.3.2010 a pátek 12.3. 2010 vstupné ZDARMA od 17.00 do 20.00 hod.
BVV
Neprošlo jazykovou korekturou
|