www.car.cz
 

Monoposty F1 budou muset odjet celý závod na jednu nádrž
     13.3.2010 23:52 - tisková zpráva


SHELL A FERRARI SPOLEČNĚ ČELÍ VÝZVÁM, KTERÉ S SEBOU PŘINESL ZÁKAZ TANKOVÁNÍ VE FORMULI 1

V Praze 12. března 2010 – Poprvé od roku 1993 bylo zakázáno zajíždět do depa za účelem tankování v průběhu závodů formule 1. Všechny závodní monoposty budou muset odjet celý závod na jednu nádrž paliva. Nové pravidlo ovlivnilo konstrukci letošních monopostů jednotlivých stájí formule 1, jejich závodní strategii, ale také recepturu závodních paliv, včetně paliva Shell V-Power. Zákaz tankování vyústil v ještě užší spolupráci společností Shell a Ferrari při hledání inovativních řešení technologie pohonných hmot pro letošní závodní sezónu.

Společnost Shell, oficiální dodavatel paliv pro stáj Scuderia Ferrari ve formuli 1, mezi závodními sezónami intenzivně pracovala na nových úkolech, které vyplývají ze změn v pravidlech. Lisa Lilley, technická manažerka vývoje Shell pro Ferrari, popisuje výzvy, s nimiž se tým vyvíjející paliva Shell V-Power musel vypořádat:

„Zákaz tankování platný pro závodní sezónu 2010 byl zatím největší výzvou, kterou oblast vývoje pohonných hmot v posledních patnácti letech řešila. Pro Shell je to velmi pozitivní změna. V období minulého roku jsme investovali velké úsilí do receptury paliva Shell V-Power pro novou závodní sezónu a naším hlavním cílem přitom bylo optimalizovat jeho výkon a přínosy pro závodní tým Ferrari.“

Další velkou výzvou pro palivové odborníky společnosti Shell byly nové technické předpisy pro závodní paliva, které dávají větší prostor při formulaci paliva a jeho složení. Ty společnosti Shell umožnily vyzkoušet nové technologie, které pomáhají řešit požadavky, jež s sebou přinesl zákaz tankování. Vývojáři společnosti Shell například pozměnili recepturu závodního paliva Shell V-Power tak, aby mělo stejné výkonové parametry i při vyšších teplotách, protože palivo v závodním vozu musí vydržet po celou délku závodu. Lisa Lilley to dále komentuje: „Pevně věříme, že se nám podařilo inovovat závodní palivo Shell V-Power tak, že bude velkým přínosem pro strategii závodní stáje Scuderia Ferrari a tým díky němu zaútočí v závodní sezóně 2010 i na Pohár konstruktérů.“

I v této závodní sezóně je stále větší prioritou hospodárnost. Společnost Shell musela nalézt při vývoji závodního paliva optimální rovnováhu mezi sílou a výkonem na straně jedné a maximálně úspornou spotřebou na straně druhé. Mike Evans, vedoucí projektu vývoje paliv Shell pro závody F1, vysvětluje: „Závodní motory jsou konstruovány na spalování vysoce obohacených paliv. Když použijete o něco lehčí směs, tak vám to sice o trošku sníží výkon, ale spotřeba bude na druhé straně nepoměrně lepší. Jde o to najít ten optimální rovnovážný bod. Můžeme vždy změnit poměry přísad v pohonných hmotách tak, aby spotřeba byla nižší, ale výkon zůstal na optimální úrovni – a to je právě to, čemu jsme v posledních devíti měsících před zahájením závodní sezóny 2010 věnovali maximální úsilí, poté, co byla zveřejněna nová pravidla FIA.“

Velmi úzká spolupráce s Ferrari není pro Shell žádnou novinkou – dlouholeté technické partnerství těchto dvou značek je ve světě formule 1 již kultovní záležitostí a trvá přes šedesát let. Palivová technologie Shell V-Power stojí za vítězstvím značky Ferrari v deseti Pohárech konstruktérů a dvanácti Pohárech jezdců. Šéf týmu Scuderia Ferrari, Stefano Domenicali, k tomuto partnerství dodává: „Naše technická spolupráce se společností Shell je klíčem k našemu pochopení procesu vývoje pohonných hmot. Shell má jedinečné zkušenosti a know-how v oblasti vývoje palivových směsí a naše těsná spolupráce nám umožňuje neustále posouvat hranici toho, co můžeme z paliva získat co do síly i výkonu. Paliva jsou a vždy byla pro Ferrari velmi důležitá a zákaz tankování během závodů v sezóně 2010 znamená, že se význam našeho partnerství se společností Shell v této sezóně ještě posiluje.“

Závody formule 1 představují jednu z testovacích platforem technologických inovací pohonných hmot společnosti Shell, která umožňuje vyzkoušet paliva v extrémních podmínkách. Formule 1 umožňuje Shellu přenášet poznatky a technologický vývoj ze závodního okruhu i v prostředí běžného silničního provozu. Letos představuje zákaz tankování během závodu formule 1 pro Shell příležitost k dalšímu zdokonalování závodní palivové technologie Shell V-Power pro Ferrari a následně tyto poznatky přenést do oblasti vývoje silničních pohonných hmot pro zákazníky čerpacích stanic Shell na celém světě.


Royal Dutch Shell plc
Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterodamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 110 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií a projektů zabývajících se obnovitelnými zdroji energie zahrnující větrnou a solární energii.

Poznámky:
Společnost Shell spolupracovala s Ferrari na výrobě filmu na téma zákazu tankování a jejich vzájemného vztahu. Tento film poskytuje informace od Lisy Lilley, technické manažerky vývoje Shell pro Ferrari, a Mika Evanse, vedoucího projektu vývoje paliv Shell pro závody F1. Dále v něm Felipe Massa a Fernando Alonso hovoří o tom, jak zákaz tankování ovlivnil jejich přípravu na závodní sezónu 2010. Film je možné stáhnout na stránkách www.shell.com/motorsportmedia.


AMI Communications Shell Czech Republic
Dana Bratánková Petr Šindler
Senior Account Manager Manažer komunikace

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   RALLYE Show MotorSport Chuchelna Kozákov 2010 foto Luboš Novosád

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose