Dnešní aktualita !!: Zvýšená bezpečnost díky zvukovému designu se zvukem sportovního vozu 1.4.2010 09:06 - tisková zpráva
„Chytrá“ pryž se zvukem sportovního vozu
· Čip v pneumatice provádí akustický tuning:
· Zvýšená bezpečnost díky zvukovému designu
Čtětě až do konce !!
Hannover, 1. dubna 2010. Právě byla na trh uvedena nejmodernější letní pneumatika společnosti Continental se sídlem v Hannoveru, vyvinutá ke zvýšení bezpečnosti na silnicích. Tato nová pneumatika ContiSquealContact nabízí ty nejlepší vlastnosti týkající se brzdné dráhy, bočního vedení a životnosti. Svůj příspěvek v oblasti bezpečnosti však tato pneumatika prokazuje ve vztahu k bezpečnosti chodců.
Zatímco moderní dezény předních evropských výrobců pneumatik přinášejí stále tišší provoz na silnicích, společnost Continental nyní tuto novou pneumatiku vybavila výměnným čipem, který na nebezpečných místech vydává stejný zvuk jako silný sportovní vůz nebo mohutný motor. To chodce upozorní na to, že se blíží vozidlo, a tím podstatně sníží nebezpečí nehody.
K vysvětlení tohoto problému Dr. Acu Stics ze společnosti Continental uvedl: "Evropské směrnice vedou k tomu, že se moderní pneumatiky stávají tiššími, takže mnoho chodců dnes sotva slyší přibližující se vozidlo, zejména v městském provozu. Jediné vozy, které je v současné době možné v hlučném městském provozu slyšet, jsou velmi výkonné sportovní vozy nebo americké SUV se sportovními výfuky.
Proto jsme se rozhodli zvolit jiný přístup, který pomůže chránit chodce, zejména ve městě – tento nový postup se označuje jako Applied Sound Design - aplikovaný zvukový design.“
Jedná se o pneumatiky s čipem, který je připojen k malému, ale silnému reproduktoru v bočnici pneumatiky. Řidič se pak může rozhodnout, zda za jízdy kolem škol a diskoték, nebo na ulicích označených jako dětská hřiště, zapne zvuk mimořádně hlučného sportovního vozu nebo dunivé burácení výkonného motoru. Dr. Stics popsal tento zvuk takto: "Akusticky změní skromný kompaktní vůz na Porsche Carrera 911 nebo Hummer.
Kvílení pneumatik je možné slyšet dokonce i při rozjezdu nebo při zatáčení." Zavedení elektronických pomocných systémů způsobuje, že se tento typ hluku postupně vytrácí z každodenního života a chodci tak již nejsou před příjezdem vozidel varováni. "Jelikož je možné zvuk vypnout, řidiči upoutají pozornost jen v případě potřeby", řekl nadšený odborník na pneumatiky. "Hluk tak již nemá žádné nepříjemné vedlejší účinky."
Zvuky pro čip je možné stáhnout z internetu. Firma Continental již nainstalovala zvuky zhruba 150 populárních vozů, avšak každý zájemce o mechanické zvuky vozů VW brouk nebo posledního závodního vozu F1 Ferrari je může najít na adrese www.conti-online.com/tyrenoise. Zvolený zvuk se ve voze aktivuje pomocí jednoduchého dálkového ovládání. Zdrojem energie pro minireproduktor v bočnici pneumatiky jsou deformace pneumatiky, takže externí zdroj není potřeba. Čip je na nové pneumatice umístěn pod prvním nálitkem běhounu (shora) a jeho polohu označují písmena 'TNC' (Tyre Noise Chip – zvukový čip pneumatiky) na bočnici.
Další informace o tomto aprílovém žertíku a sortimentu pneumatik Continental získáte na adrese:
Klaus Engelhart
Continental AG I Rubber Group
Car Tyre PR
Büttnerstr. 25
D-30165 Hannover
Německo
Website: www.conti-online.com
pro méně chápavé - tedy voliče socanů a bolševiků a podobně :
Tato zpráva je aprílový žertík !!
|