Premiéra přednárazového bezpečnostního systému u vozu Lexus CT 200h 1.4.2010 10:44 - tisková zpráva
Lexus CT 200h nabídne bezpečnostní výbavu na vrcholu třídy
•Očekává se, že model CT 200h nabídne bezpečnostní výbavu na vrcholu kategorie prémiových kompaktních vozů
•Premiéra přednárazového bezpečnostního systému (PCS) v této kategorii, včetně adaptivního tempomatu (ACC) a kolenních airbagů
Nový Lexus CT 200h nabídne nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti v kategorii prémiových kompaktních vozů. Bezpečnostní výbava bude standardně zahrnovat kolenní airbagy pro řidiče i spolujezdce na předních sedadlech. Na přání se bude v této kategorii vůbec poprvé nabízet přednárazový bezpečnostní systém (PCS), jehož součástí je adaptivní tempomat (ACC).
Přednárazový bezpečnostní systém
Přednárazový bezpečnostní systém (PCS) v modelu CT 200h určuje v kategorii prémiových kompaktních vozů nové měřítko v oblasti preventivní bezpečnosti. Používá radar s milimetrovou vlnovou délkou ke sledování vozovky před automobilem a rozpoznání potenciálně nebezpečných objektů. Podle potřeby pak systém napomáhá řidiči k odvrácení kolize.
Pokud PCS vyhodnotí srážku jako vysoce pravděpodobnou, upozorní řidiče. Když řidič začne brzdit, systém automaticky doplní jeho úsilí zvýšením brzdného účinku celé soustavy na maximum a zároveň aktivuje předpínače bezpečnostních pásů.
Adaptivní tempomat (ACC)
V součinnosti s přednárazovým bezpečnostním systémem pracuje i adaptivní tempomat (ACC), který automaticky udržuje zvolený odstup od vozidla jedoucího před ním. Když se cesta před vozem uvolní, nový Lexus s plně hybridním pohonem automaticky akceleruje na původní přednastavenou rychlost.
Elektronické řízení soustavy brzd s rekuperací energie (ECB-R)
Systém elektronického řízení soustavy brzd s rekuperací energie (ECB-R) v modelu CT 200h byl vyladěn s ohledem na přirozenou zpětnou vazbu od pedálu a co nejvyšší účinnost. Koordinovaným řízením hydraulického a rekuperačního brzdění se maximalizuje rekuperace energie elektromotorem při zpomalování a brzdění.
Další prvky aktivní bezpečnosti
Systém ECB-R zahrnuje celou řadu prvků aktivní bezpečnosti, včetně systému ABS nejnovější generace s brzdovým asistentem (BA), kontrolou trakce (TRC) a systému řízení stability vozu (VSC). Brzdový asistent sleduje rychlost sešlápnutí brzdového pedálu a podle toho usuzuje, zda nastala situace nouzového brzdění. Pokud řidič nevyvine na pedál dostatečnou sílu a systém zároveň vyhodnotí situaci jako nouzovou, automaticky zvýší hydraulický tlak v soustavě tak, aby brzdění bylo co nejúčinnější.
Systém řízení stability vozu (VSC) kompenzuje nedotáčivost i přetáčivost tím, že nezávisle aplikuje vhodnou brzdnou sílu na kterékoliv z kol. Systém kontroly trakce (TRC) zabraňuje protáčení kol na površích s nízkou přilnavostí a tam, kde je rozdílná adheze pod levými a pravými koly.
Pasivní bezpečnost
Nový Lexus je vybaven celkem 8 airbagy, včetně kolenních airbagů pro řidiče a spolujezdce na předních sedadlech (poprvé v této třídě), čelních airbagů s dvoustupňovým plněním, bočních airbagů umístěných v předních sedadlech a hlavových airbagů.
Lexus CT200h a jeho komunikace na českém trhu
Všem zájemcům chce Lexus vyplnit čekání na vůz pravidelnými aktuálními informacemi o dění kolem modelu CT200h. Pro tyto účely vznikla speciální interaktivní webová stránka, která je odkazem dostupná přímo z hlavní stránky www.lexus.cz. Zde se může také každý zájemce zaregistrovat a bude mu zasílán pravidelný newsletter s novinkami ohledně modelu CT200h.
Velkou důvěru a očekávání Lexus vkládá do sociálních sítí, jejichž obliba roste den ode dne. Ať už jde o Facebook, Youtube nebo u nás dosud méně známý Twitter a Flickr, všude tam lze nalézt zajímavé informace o CT200h a samozřejmě také fotografie a videa.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh v roce 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus dnes zůstává prvním a zároveň i jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, a vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol.
Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 71% (2008) vs. 40% (2007). V roce 2009 pak vozy s pohonem Lexus Hybrid Drive představovaly přibližně 50% prodejů v případě řady GS, 75% prodejů řady LS a 90% prodejů řady RX.