www.car.cz
 

Lexus s paketem pro závodní trať pro opravdové nadšence !
     2.4.2010 10:25 - tisková zpráva


Lexus nabízí pro model LFA Nürburgring paket, volitelnou sadu úprav pro závodní trať určenou pro opravdové nadšence
·    Zaměřeno na zájemce o LFA toužící po ještě vyšších výkonech na závodní trati
·    Vylepšená aerodynamika s vyšším přítlakem
·    Výkon zvýšen na hodnotu přesahující 570 k
·    Doba nutná k přeřazení zkrácena na pouhých 0,15 s
·    Omezená edice pouhých 50 kusů z celkové plánované série 500 vozů LFA
Na oslavu již třetí účasti ve vytrvalostním závodu 24 hodin na okruhu Nürburgring Lexus vytvořil speciální provedení LFA Nürburgring pro zájemce, kteří touží po voze vyladěném pro závodní tratě.
LFA se i ve standardním provedení pohybuje na okruzích s velkým přehledem, nicméně v provedení Nürburgring bude na závodní trati vykazovat ještě lepší výsledky. V rámci úprav Nürburgring se upraví aerodynamické vlastnosti LFA přepracováním a doplněním několika klíčových komponent z CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) – jedná se především o větší přední spoiler, žebrované boční spoilery, pevné zadní křídlo – které společným působením zvyšují přítlak při jízdě vysokou rychlostí.
Maximum výkonu se posune o 10 k na více než 570 k, přičemž s novou úpravou Nürburgring bude LFA akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s, a dosáhne nejvyšší rychlosti 325 km/h, a to i přes odporové síly související s vyšším přítlakem. Kromě toho se zkrátí doba řazení o 0,05 sekundy na pouhých 0,15 sekund.
V oblasti jízdních vlastností LFA se úpravy Nürburgring dotknou sportovnějšího odladění systému zavěšení kol, exkluzivních kol v designu mnohoúhelníků a speciálních pneumatik s vysokou přilnavostí.
LFA v provedení Nürburgring se bude nabízet pouze ve čtyřech barvách karoserie (matně černá, černá, bílá nebo oranžová) v kombinaci se třemi barevnými schématy interiéru – černá a červená, černá a nachová, nebo čistě černá. Všechny vozy budou vybaveny středovou konzolou a obložením dveří z uhlíkových vláken; sportovní sedadla vyrobená z uhlíkových vláken budou čalouněna materiálem Alcantara.


O modelu LFA
LFA je vozem, který si připisuje hned několik prvenství. Je prvním supersportovním vozem vyvinutým automobilkou Lexus, který splňuje a dokonce překračuje nejnáročnější standardy této značky. Zároveň se jedná o první supersport, který je stejně dynamický a zábavný na severní smyčce okruhu Nürburgring jako v serpentinách oblíbeného horského průsmyku. LFA s motorem uprostřed za přední nápravou spojuje lehkou konstrukci s ideálním vyvážením podvozku, a tak umožňuje vychutnat si maximální rychlost 325 km/h. Uplatnění zde najdou nejmodernější technologie zpracování uhlíkových vláken, vysokootáčkový vidlicový desetiválec 4,8 l bez přeplňování o výkonu 412 kW (560 k) a vzadu umístěná šestistupňová sekvenční převodovka.
 
„LFA je čistokrevným supersportem, lehkým, výkonným a vyváženým strojem vyvinutým s jediným cílem zajistit prvotřídní požitek z jízdy,“ vysvětluje Haruhiko Tanahaši, hlavní konstruktér zodpovědný za projekt vývoje LFA. „V průběhu posledního desetiletí jsme ve snaze o splnění tohoto cíle posunuli všechny hranice  včetně vývoje naší vlastní špičkové skořepinové konstrukce podvozku a karoserie z uhlíkových vláken. Věřím,“ říká Tanahaši, „že jsme vytvořili vůz s nejvyšší možnou orientací na řidiče.“
 

LFA přitahuje maximální pozornost k označení F, které je určeno těm nejvýkonnějším vozům značky Lexus. Jeho vývoj od úplné nuly zajistil malý tým nadšených konstruktérů, kterým se podařilo posunout všechny myslitelné hranice dynamiky. Modely Lexus s označením F mají tvořit protipól a zároveň doplněk k základní DNA značky Lexus – tím, že zdůrazní skutečný výkon při současném potlačení důrazu na tradiční atributy této značky, kam patří nízká hladina hluku a vysoká úroveň pohodlí. LFA tudíž nejen mění definice japonského supersportu pro 21. století, ale zároveň vytváří nový základní rámec značky Lexus a jejího pokrokového přístupu k vývoji automobilů.

„Když jsme v roce 2000 projekt LFA zahájili, již od první chvíle mne hnala dopředu touha vytvořit supersport světové úrovně, na který by značka Lexus mohla být pyšná,“ říká Tanahaši. „Vývoj supersportu světové úrovně pyšnící se dramatickým vzhledem byl pro Lexus nevyhnutelným krokem, neboť se jedná o značku, která chce zákazníkům nabízet příjemné životní okamžiky a zážitky stojící za zapamatování“.

 

V roce 2000 se Tanahaši s několika spolupracovníky pustil do jednoho z nejnáročnějších konstrukčních úkolů v historii značky Lexus. V rámci tohoto projektu se tým musel zaměřit na nové technologie, nové materiály a nové postupy, protože jedině tak mohl vzniknout vysněný vůz, bez ohledu na všechny překážky, které se během realizace tohoto projektu postavily do cesty. V rámci vývoje přišel tým s novým dynamickým přístupem, který nastavil nové měřítko využitelné při návrhu všech ostatních modelů značky. V každém kroku vývoje LFA se aplikovala opatření na snížení hmotnosti. Patří sem skořepinová konstrukce podvozku a karoserie z plastu na bázi uhlíkových vláken – materiál CRFP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) poprvé u značky Lexus nebo keramické brzdové kotouče s uhlíkovými vlákny (CCM).

Dále se jedná o maximální využívání hliníku, titanu a hořčíku v rámci celé soustavy pohonu a převodovky. Dokonce samotný volant je částečně vyroben z uhlíkových vláken, aby byl lehčí a zajistil přirozenější odezvu to je typická ukázka maximální orientace na řidiče, která LFA charakterizuje. Díky své nízké pohotovostní hmotnosti 1480 kg pak může LFA sebejistě vstoupit do arény supersportů, neboť vykazuje vynikající poměr 378 k (278 kW) na tunu hmotnosti. „LFA je vozem s neuvěřitelně silným zátahem ve všech otáčkách a náležitým zvukovým doprovodem, ze kterého vám naskakuje husí kůže,“ vysvětluje s nadšením Tanahaši. „Dokáže úspěšně skloubit měřitelný výkon vykazovaný pomocí tabulek a grafů s ryzími emocemi tedy čísly nevyjádřitelným výkonem, který lze pocítit pouze ve vlastním srdci a duši. Zatímco běžné vozy směřují k cíli cesty, u LFA je nejdůležitější cesta samotná.“

 
Naplánována je výroba pouze 500 kusů LFA, které budou ručně sestavovat zkušení technici tempem nejvýše 20 vozů měčně. „Přestože si tyto inspirující a snové momenty za volantem bude moci bohužel vyzkoušet jen několik málo šťastlivců,“ říká Tanahaši, „pevně věřím, že duch LFA naplní hrdostí každého obdivovatele vozů značky Lexus.“
 
O značce Lexus

Od svého uvedení na trh v roce 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus dnes zůstává prvním a zároveň i jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, a vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol.

Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 71% (2008) vs. 40% (2007). V roce 2009 pak vozy s pohonem Lexus Hybrid Drive představovaly přibližně 50% prodejů v případě řady GS, 75% prodejů řady LS a 90% prodejů řady RX.


 

 

 
David Valenta
PR Specialist Lexus Czech & Slovak Republic
 
LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC
Bavorská 2662/1
155 00 Praha 13 (Czech Republic)
 
Lexus Czech & Slovak Republic is a division of TOYOTA MOTOR CZECH spol. s r.o.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Vrchaři na mosteckém autodromu 2010, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose