www.car.cz
 

Horácká rallye je v cíli : Kresta vítězí, Orsák stříbrný
     5.4.2010 16:36 - tisková zpráva


Horácká rallye : Kresta ani Orsák nezaváhali. Odložílici nakonec penalizováni a klesli

Štěpánek dostal penalizaci za předčasný start a přenechal vedení Krestovi

Po třetí rychlostní zkoušce Horácké rally, která je úvodním podnikem ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010, se dostala do vedení posádka Enteria Rally Teamu Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Třiatřicetiletému Krestovi k posunu na první místo pomohla vedle nejrychlejšího času na třetím úseku především desetisekundová penalizace za předčasný start Štěpánka do rychlostní zkoušky číslo 2.

Rychlostní test z Březky do Pyšele v délce 11,36 kilometrů vyhrál Kresta, který na Štěpánka získal k dobru 2,3 sekundy. S dvojicí vedoucích jezdců držel krok jen Orsák. Jezdci na čtvrtém a pátém místě Odložilík a Komárek měli ztrátu přes jedenáct sekund. V první desítce se dále seřadili Drotár, Firla, Sýkora, Jelínek a Pantálek. V celkovém pořadí po třetí rychlostní zkoušce vede Kresta, který má před Štěpánkem náskok 6,2 sekundy. Na třetí příčku se dostal Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EXO IX), když na čtvrté místo klesl Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000). Na páté příčce se usadil David Komárek (Škoda Octavia WRC). Rovněž pořadí v první desítce se ustálilo, od šestého místa jsou Jan Sýkora, Lumír Firla, Igor Drotár, Miroslav jakeš a Jan Jelínek. Na třetí erzetě odstoupilo osm posádek. Vedle technických závad se jednalo i o havárie, které se obešly bez újmy na zdraví.

Neoficiální pořadí po 3. rychlostní zkoušce:

1. Kresta – Kašpárek (Mitsubishi Lancer EVO IX) 14:46,1 min

2. Štěpánek – Omelka (Škoda Octavia WRC) + 6,2 s

3. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 11,8 s

4. R. Odložilík – P. Odložilík (Škoda Fabia S2000) + 17,0 s

5. Komárek - Rojka (Škoda Octavia WRC) + 20,7 s

6. Sýkora – Vágner (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 27,2 s

7.Firla – Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 31,3 s

8. Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC) + 37,7 s

9. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 42,0 s

10. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 43,3 s

Hlasy jezdců z kontroly přeskupení po čtvrté rychlostní zkoušce

V sobotním dopoledni proběhla v Náměsti nad Oslavou kontrola přeskupení startovního pole Horácké rally, která je úvodním podnikem devítidílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010. Podařilo se nám zachytit ohlasy předních jezdců.
Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 1):

„Dobrý, všechno v pohodě, žádný problém. Tomáš se učí. Rychlostní zkoušky jsou bez problémů. Bezpečnost v pohodě, všechno vypáskovaný, dobrý.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):

„Dnešní ráno myslím, že dobrý. Jedeme v klidu, nikde netlačíme, auto funguje bezvadně, jedeme tak akorát. Rychlostní zkoušky v pohodě. Jedeme standardní tempo.“

Josef Peták (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 3):

„Ráno raději nebudu komentovat, je tolik hovadin, co se mi přihodilo. To nemá obdoby. Udělali jsme gumu, takže jsme úplně někde vzadu. Nic nám nevyšlo, ani jedna vložka. Co se týče bezpečnosti, dbám hlavně o svou, ale neviděl jsem nikde nic špatně.“

Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 5):

„S autem se mi jede dobře. Připadá mi, jako kdybych s tím jezdil každý den na rohlíky. Dobrý, akorát nevím proč, ale od druhé zkoušky nám ubývá benzín. Při každé levé a při brzdách to přestalo jet. Takže nevím, musíme se na to podívat a trochu to poladit, jinak auto funguje skvěle.“

Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 6):

„Nám to nejde, nejede nám motor, tak se snažím dohnat všude jinde. Nedaří se mi to, teď jsem udělal hodiny, výsledek zatím špatný.“

David Komárek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8):

„Ráno jsme dali tvrdé gumy, takže nám první erzeta klouzala a teď, na těch dlouhých to bylo super. Poslední erzeta byla nejvíc ohřátá, tam to fungovalo nejlépe.“

Igor Drotár (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 7):

„Nedaří se od první rychlostní zkoušky, máme problém s autem, neřadí nám to. Vůbec se nemůžu soustředit na jízdu. Jsem takový mimo koncentraci. Všechny čtyři rychlostní zkoušky velmi zlé, jsem bez nálady.“

Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC, startovní číslo 9):

„Jede se mi báječně, jedu na jistotu. Jedu to, co chci, líbí se mi to, prostě si to užívám.

Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):

„Pro mě ráno hrozný, netrefuji se do brzd. Nedokáži odbočit do vracáků. Pro mě těžký den. Rychlostní zkoušky jsou hodně rychlé, ale nejsou nejhorší. Ale říkám, mě se prostě dneska nic nedaří, takže špatná nálada.“

Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 12):

„Ráno v klidu, jedeme s Milošem poprvé. Obdivuju jeho odvahu. Samozřejmě se musíme sladit, ale nikde se zatím neztratil a neudělal chybičku. Takže musím pochválit, takový nějaký standard držíme. Na první rychlostce to bylo dobrý, pak jsem malinko chyboval já v nějakých odbočeních, takže jsme tam nějaké vteřinky ztratily. Ale jsme spokojeni.“

Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 11):

„Je krásné počasí, auto prozatím funguje. První erzetu jsme trošku prospali, ale snažíme se zrychlovat. Zkoušky jsou krásné, máme dobrý rytmus. Doufám, že vše vydrží.“

Jan Dohnal (Suzuki Swift S1600, startovní číslo 14):

„V autě sedíme poprvé, s Martinou jedeme taky poprvé. Snažíme se sžít, učíme se s autem. Auto se mi líbí, tratě jsou docela těžké. Je vytaháno spousta nečistot. Některé asfalty kloužou, některé ne. Udělali jsme nějaké chyby, jednou jsme byli venku, ale nestálo to tolik času. Ani nevím, jak na tom jsme, jedeme si svoje.“

Petr Brynda (Renault Clio R3, startovní číslo 15):

„Ráno hodnotím dobře, na první rychlostní zkoušce jsme se probouzeli, druhá vložka lepší, třetí dobrá, čtvrtá taky. Je tam dost vytahaný bordel v zatáčkách.“

Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 17):

„Ta první erzeta v pohodě, ale pak nám to moc nefungovalo. Na trojce jsme chytli někde v půlce defekt a museli jsme to na něm dojet, tím jsme asi hodně ztratili.“

 Vítězem Horácké rally se stal poprvé Kresta na mitsubishi

Vítězem Horácké rally, která byla úvodním podnikem devítídílného seriálu ECOSUN Mistrovství České republiky v rallysprintech, se stala favorizovaná posádka Enteria Rally Team Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Na druhém místě skončila dvojice K.I.T Racing Jaroslav Orsák, Karel Vajík, rovněž na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, třetí příčku obsadila posádka Slovakia Rally Systém Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC.

Původně třetí sourozenecká dvojice bratří Odložilíků byla penalizována za neprojetí retardéru a klesla až na šesté místo. Generálním partnerem soutěže byla opět Skupina ČEZ.

Třiatřicetiletý Kresta dlouho sváděl tuhý boj s Janem Štěpánkem, který s vozem Škoda Octavia WRC vyhrál dokonce pět z osmi rychlostních zkoušek. Z prvního místa jej ale v úvodu srazila desetisekundová penalizace za předčasný start ve druhém měřeném úseku. Kresta byl nejrychlejší pouze ve dvou rychlostních testech. Kroměřížský Štěpánek ukrajoval z Krestova náskoku postupně sekundy, po šesté rychlostní zkoušce už byl průběžně první a měl na Krestu k dobru 3,3 sekundy. V předposledním sedmém testu vedoucím z Břesky do Pyšele dlouhém 11,36 kilometru však havaroval.

Z nehody vyvázla posádka bez zranění, ale vůz byl nepojízdný. Tato rychlostní zkouška byla po projetí prvních deseti vozů zrušena. Krestovi se otevřela cesta k vítězství, neboť před druhým v pořadí Orsákem měl náskok více než půl minuty. Lídr soutěže v závěru zvolnil a poslední rychlostní zkouška se stala kořistí Romana Odložilíka. "Soutěž byla krátká, ale hodně náročná. Škoda, že v závěru náš konkurent Štěpánek odpadl, náš souboj by byl určitě zajímavý. Přesvědčili jsme se, že vůz EVO IX už předčí auta WRC," uvedl Kresta. Druhý Orsák byl se svým umístěním spokojen.

"Jeli jsme podle našich představ. Auto bylo jiné, než se kterým jsme havarovali před týdnem na Valašské rally. Nastavení vozu nebylo ideální, nicméně jeli jsme pravidelné tempo až do závěru," řekl Orsák. Na třetí místo se dostala po třicetisekundové penalizaci bratří Odložilíků slovenská posádka jedoucí s českou licencí Igor Drotár, Vladimír Bánoci na voze Škoda Fabia WRC. Odložilík na jedné z erzet neprojel zpomalovacím retardérem.

Z favoritů nevyrazil na trať kvůli technickým problémům Jaroslav Černý (Subaru Impreza STi), Josef Peták (Peugeot 207 S2000) odstoupil ze soutěže v servisu před pátou rychlostní zkouškou. Z 91 posádek dokončilo rally v Třebíči 59 vozů. Český šampionát ve sprintrallye pokračuje 1. května Thermica Rally Lužické Hory v Hrádku nad Nisou.




Oficiální pořadí v cíli 21. Horácké rally 2010:

1. Kresta – Kašpárek (Mitsubishi Lancer EVO IX) 36:57,4 min

2. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 33,7 s

3. Drotár – Bánoci (Škoda Fabia WRC) + 49,5 s

4. Komárek - Rojka (Škoda Octavia WRC) + 1:01,0 min

5. Firla – Dresler (Mitsubishi Lancer EVO VII) + 1:12,2 min

6. R. Odložilík – P. Odložilík (Škoda Fabia S2000) + 1:15,6 min

7. M. Jakeš – T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:19,2 min

8. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:35,2 min

9. Sýkora – Vágner (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:45,4 min

10.Pantálek – Vilímek (Škoda Fabia WRC) + 1:58,1 min


Vítězové rychlostních zkoušek: 5 – Štěpánek, 2 – Kresta, 1 - Odložilík



V Třebíči 3. dubna 2010 Roman ORDELT

tiskový mluvčí
Horácká rally Třebíč

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Fotky z Horácké Rally od Pavla Tondy Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose