www.car.cz
 

Valaška 2010: Adam Kobliha s Hondou vítězem třídy N2 a tedy spokojen
     6.4.2010 11:44 - tisková zpráva


Adam Kobliha: Valaška podle představ

V seznamu převzatých posádek XXIX. ročníku Sheron Vlašské rally figurovala s číslem 65 i dvojice AK Racing klubu Adam Kobliha s Martinem Trlifajem. Stejně jako v minulé sezóně s vozem Honda Civic Vti pro třídu N/2.
Po společném absolvování třech loňských sprintů a založení nového týmu, padlo rozhodnutí premiérově okusit i „velký mistrák“ a zkusit se popasovat s náročnými tratěmi Valašky. Ta pro letošek čítala 173,7 ostrých závodních kilometrů na 12ti rychlostních zkouškách.

Přípravy na samotnou soutěž proběhly tradičně s maximální precizností, na které si Adam dost potrpí. Zimní přípravou prošlo tedy nejen auto, ale bylo také nutné zapracovat na jeho kondici. Ve středu po seznamovacích jízdách byl pak ještě naplánován noční test, který prověřil obě tyto hlavní části AK Racing klubu a spojil v jedno tělo minimálně po dobu Valašské rally.

Adam, jakožto Valašský pilot, trať, která vedla takřka za „barákem“ dobře zná například i z posledního rallysprintového závodu ve Vsetíně, který vyhrál. Úseky tedy nebyly až takovým velkým překvapením, snad vyjma rychlostní zkoušky „Puntík“. Sám jezdec okomentoval tratě ve čtvrtek v podvečer se slovy: „ Pořadatelé pro nás nachystali opravdu pěknou trať, na které se střídají jak technické pasáže, tak rychlé úseky. Není zkouška, která by se mi nelíbila. Při prvním seznamovacím průjezdu Trojákem jsem se už nemohl dočkat, až tu cestu uvidím za tmy ze sedačky Hondy. Jízda v noci mi hodně sedí a sám jsem zvědavý na časy. Už se s Martinem moc těšíme.“

Co říkáš na konkurenci? „Popravdě mě trochu mrzí, že ta konkurence není taková jako v minulých letech, kdy mezi sebou bojovali třeba až čtyři posádky o vteřinky, ale uvidíme. Rozhodně není nic vyhráno a já pojedu na maximum“.

Do centra rally celý tým odjížděl v pátek ráno. Servisní zóna se pro letošek rozprostírala kolem Autocentra Lukáš, kde také před polednem prošla naše posádka technickou přejímkou. Po odpoledním dolaďování drobných detailů na autě a přípravy servisního zázemí se kluci konečně v 18 hodin vydali na slavnostní zahájení, které se konalo na náměstí Valašského Meziříčí. Odtud hned mířili na start první rychlostní zkoušky „Špičky“.

Po páteční etapě, která obnášela 6 měřených zkoušek, si Adam s Martinem přivezli do servisu již náskok víc než 5 minut na nejbližší posádku ve třídě N2. Podařilo se zajet opravdu kvalitní časy a porazit tak soupeře na mnohem modernějších vozech. Odměnou bylo třetí místo mezi dvoukolkami. Není divu, že mladý pilot ve večerním servisu zářil spokojeností a řekl mi k tomu své:„ Dnes jsem se cítil v autě velmi dobře. Podmínky, které panovaly, k tomu ta tma....., sedlo nám to úplně skvěle. S časy jsem byl během večera více než spokojený. Máme i dostatečný náskok ve třídě a to, že za námi zůstaly některé vozy A6 bych spíše přisuzoval znalosti trati.“

Jakou strategii budete volit na zítra?
„Určitě nehodláme zvolnit, ale přizpůsobíme jízdu tak, abychom spatřili cíl“.

V sobotu z rána se posádky opět vydaly na trať, a zatímco pomalu narůstal náskok na soupeře ve třídě, papírově silnější dvoukolky za denního světla dostály svých předpokladů. Posádka Kobliha – Trlifaj tak zakončila svou pouť Valašskou rally na konečném sedmém místě mezi vozy s poháněnou přední nápravou. Co se „endvojek“ týče, vše se neslo ve stejném duchu jako v pátek. Časový odstup narůstal až na konečných 10:33.9 min.

Na závěr dejme prostor Adamovi, který v okolí Valašského Meziříčí předvedl opravdu skvělý výkon a určitě za sebou zanechal dobrý dojem.
S výsledkem můžeme být naprosto spokojeni. Všichni v týmu odvedli pěknou práci a celý závod jsme se snažili jet na maximum. Naštěstí nás nepostihl jediný technický problém, zkrátka naprosto vše fungovalo tak, jak má.

Start na Valašské rally nebyl pro nás tak docela jistý. Nedlouho před závodem jsme neměli ještě zcela vyřešené finance, ale s pomocí mého spolujezdce Martina se nám podařilo všechny náklady pokrýt. Ve středu po seznamovačkách nám moc pomohl optimalizační test, na kterém bylo možné si po 5ti měsíční pauze znovu připomenout chování auta. Po páteční noční sekci mě dost překvapilo a zároveň hodně povzbudilo 3.místo ve dvoukolkách. Ani mě nenapadlo, že bychom se mohli pohybovat takto vysoko. Do druhého dne jsme šli s cílem jet stejné tempo, udržet vedení ve třídě N2 a pokud možno být co nejvýš ve výsledkové listině. To se povedlo.

Třídu jsme vyhráli s dostatečným náskokem a byl důvod k oslavám. Jen ve dvoukolkách jsme se propadli, což bylo více než jasné. Na naší obrovské radosti to však nic nezměnilo.

Chtěl bych ještě poděkovat všem, co nám pomáhali nebo nás doprovázeli. Tomáši Markovi za výborně připravený vůz, mechanikům Pavlovi, Ondrovi, Romanovi, Maldovi za odvedenou práci na autě, spolujezdci Martinovi za skvělou souhru ve voze a perfektní čtení rozpisu, manažerovi Ondrovi za finance, Romanu Nesquikovi za catering, který byl opět bezchybný. Naše velké díky patří také fanouškům, kteří nás přišli navštívit jak do servisu, tak i k trati, kde jich bylo opravdu vidět. A hlavně našim partnerům, především cestovní kancelář Horizont Travel, Pálenice u Juhyně - Josef Ondroušek, Pohostinství Komárno, NC Power a dalším.“


Tak, tohle byla z našeho pohledu povedená Valašská rally. Další soutěž zatím není jistá, ale usilovně budeme pracovat na tom, aby se opět co nejdřív jména Kobliha – Trlifaj objevila na startovní listině.

www.aptime.me Audemars Piguet Replica  

Ondřej Bija
AK Racing Klub

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Valaška 2010 a vítěz N2 Adam Kobliha, foto Víťa Klígl a Martin Blahák

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose