Enteria Rally Team a Kresta na Horácké rallye na Vysočině vítězně 8.4.2010 23:36 - tisková zpráva
Enteria Rally Team na Vysočině vítězně
Úspěšně skončil letošní úvodní podnik Ecosun Mistrovství České republiky ve Sprintrally pro posádku Enteria Rally Teamu Roman Kresta - Tomáš Kašpárek. Roman s Tomášem se dokázali v průběhu 21. Horácké Rally vyhnout všem technickým a jezdeckým problémům a v závěru soutěže tak mohli vystoupit na nejvyšší stupínek.
"Jsem rád, že se nám podařilo zvítězit. I kvůli Tomášovi, pro kterého byla soutěž takový křest ohněm. Startovali jsme spolu sice dvakrát v minulosti, nicméně nyní si již Tomáš musel plnit vše, co z role spolujezdce vyplývá," chválí Roman Kresta svého mladého spolujezdce. Posádka šla do soutěže s cílem vyzkoušet de facto nově postavené Mitsubishi Lancer Evo IX, hlavním úkolem pak bylo vyvarovat se zbytečného riskování. "Na tak krátkém závodě jako je sprintrally se každá případná chyba špatně dohání, proto jsme šli do soutěže bez jakéhokoli náznaku risku. Od začátku se nám dařilo závodit o první místo," hodnotí spokojený Roman Kresta vstup do soutěže.
Jak se zkušenému jezdci líbily tratě soutěže, na které před mnoha lety začínal svou kariéru? "Tratě byly poměrně hezké, myslím si, že pořadatelé vybrali ty pěknější úseky. Průměry byly docela vysoké, ale to je dáno také tím, že technika zrychlila a jelo se velké nasazení. Po tréninku při kterém napadl sníh, byly promoklé krajnice a na trati se objevovalo poměrně dost bláta a šotoliny, takže ne vždy se jelo po čistém asfaltu. V sobotu ráno bylo také velmi chladno, takže bylo potřeba se tomuto pro první sekci přizpůsobit. Pro nás to ale byl zcela poklidný závod, bez jakýchkoli stresů a vše probíhalo naprosto v pořádku. Můžeme tak být opravdu spokojeni."
Od počátku soutěže bojoval Roman o první místo v soutěži s Honzou Štěpánkem. "Určitě byl souboj N-ka s WRCéčkem zpestřením soutěže. Bylo to tak trochu kdo s koho. Nechtěl jsem, ani jsem nemohl nepřiměřeně riskovat, nicméně na předposlední rychlostní zkoušce jsme jeli skutečně vyšší tempo a opravdu jsem se snažil, zajet co nejlepší čas a vyhnout se problémům. To se nám nakonec podařilo. Tempo se jelo skutečně vysoké. Honzovi se nakonec nepodařilo vyhnout chybě, která ho stála první místo. Ale tak to prostě je," komentuje Roman souboj, v jehož duchu se odehrála převážná část Horácké Rally.
Roman Kresta s Tomášem Kašpárkem si nyní dopřejí krátkou přestávku, jelikož účast Enteria Rally Teamu je ve sprintrally směřována zejména na moravské podniky. Jako další podnik má vítězná posádka z úvodního podniku v plánu v polovině května populární Rallysprint Kopná, kde si v loňském roce odbyla svůj premiérový společný start. Romana mezitím čeká již příští týden společně s Petrem Grossem a vozem Peugeot 207 S2000 start v rámci Mediasport MMČR na Mogul Šumava Rally.
http://cz.roman-kresta.com
PR
21. HORÁCKÁ RALLY Třebíč, 3.4.2010 Oficiální výsledky - průměrné rychlosti Official Classification - Speed averages ABSOLUT RZ/SS 1 RZ/SS 2 RZ/SS 3 RZ/SS 4 RZ/SS 5 RZ/St.č. Jezdec - Spolujezdec SS 6 RZ/SS 7 RZ/SS 8
1 Kresta - Kašpárek Mitsubishi - N/4 118 107 112 106 119 108 112 106 2Orsák - Vajík Mitsubishi - N/4 118 106 110 105 117 106 110 105 7 Drotár - Bánoci Škoda - S/2 116 105 107 106 118 108 109 106 8 Komárek - Rojka Škoda - S/2 113 107 108 105 116 106 108 105 11 Firla - Dresler Mitsubishi - N/4 112 106 106 103 114 106 107 105 6Odložilík - Odložilík Škoda - S2000 118 106 108 100 118 107 109 107 17 Jakeš - Jakeš Mitsubishi - N/4 116 106 102 104 116 106 107 104 10 Jelínek - Kotěna Mitsubishi - N/4 114 102 106 103 114 103 107 104 12 Sýkora - Vágner Mitsubishi - N/4 117 105 106 104 117 105 97 105 9 Pantálek - Vilímek Škoda - S/2 111 102 104 102 113 104 106 102 25 Trnovec - Staněk Mitsubishi - N/4 114 98 103 101 114 102 103 102 15 Brynda - Pekárek Renault - A/7 109 100 103 99 111 102 103 100 22 Tošovský - Král Mitsubishi - N/4 110 100 101 100 110 101 103 99 14 Dohnal - Škardová Suzuki - A/6 109 100 101 99 110 101 103 99 24 Vlček - Švajda Mitsubishi - N/4 113 103 103 103 113 86 103 102 33 Tenkl - Vosádka BMW - S/2 108 98 100 96 109 100 103 98 31 Havel - Cikán Mitsubishi - N/4 106 95 98 97 110 101 103 101 36 Štefan - Grimmer Renault - A/7 106 98 101 96 108 98 103 96 20 Dunovský - Machů Suzuki - A/6 108 98 101 98 111 101 103 81 91 Hendrich - Hendrich Mitsubishi - SA/3 101 96 101 96 104 98 103 95 50 Svačina - Paulik Škoda - A/6 105 97 98 95 106 98 103 95 43 Nešpor - Liška Mitsubishi - N/4 105 96 99 96 106 97 103 96 48 Boček - Boček Škoda - D/9 104 96 100 95 106 97 103 94 41 Šmíd - Venuš Mitsubishi - N/4 108 96 95 96 107 97 103 95 29 Pátl - Volf Mitsubishi - N/4 105 95 93 96 106 100 103 97 47 Leher - Orel Mitsubishi - N/4 102 95 99 93 101 97 103 95 52 Křemen - Eliáš Citroën - A/6 102 94 99 96 104 96 103 93 92 Šebesta - Míka Ford - SA/2 103 95 94 94 102 97 103 95 35 Pohner - Husák Honda - A/7 103 94 96 93 105 95 103 94 42 Paško - Opletal Subaru - N/4 103 93 97 94 102 93 103 92 93 Nešpor - Nešporová Škoda - SA/2 104 94 91 95 102 96 103 95 57 Kašík - Lasevič Renault - A/7 102 94 95 94 103 93 103 94 67 Král - Králová Škoda - D/9 98 96 97 94 101 94 103 92 45Macek - Fričová Toyota - S2000 99 92 95 94 101 96 103 94 66 Dawson - Drásta Škoda - D/9 100 93 96 92 100 94 103 91 95 Pelech - Hendrychová Honda - SA/2 98 92 94 92 102 94 103 93 97 Jirsa - Kabourek Škoda - SA/2 100 92 93 91 100 93 103 93 58 Hrubý - Krbec Renault - N/3 96 91 94 91 101 93 103 89 75Máca - Pešl Honda - N/2 98 91 93 90 100 93 103 90 44 Hlach - Kaločai Mitsubishi - N/4 98 90 93 91 99 91 103 89 49 Kaválek - Miko Honda - A/7 96 93 94 93 100 96 103 92 74 Rujbr - Píža Honda - N/2 97 90 92 89 99 92 103 88 60 Vykydalová - Vyštejnová Renault - N/3 96 91 91 88 96 92 103 88 94 Vopatřil - Drmla Škoda - SA/1 96 90 89 89 100 93 103 89 71 Ehl - Chlup Škoda - D/9 95 85 91 88 99 89 103 87 72 Hobza - Záruba Škoda - A/5 96 87 91 89 96 89 103 83 46 Kačírek - Suchý Subaru - N/4 92 86 87 89 96 90 103 87 82 Sameš - Singer Škoda - D/9 97 88 90 87 98 89 103 89 79 Valla - Dohnal Škoda - A/5 94 86 87 85 92 87 103 84 84 Beran - Pils Suzuki - N/2 91 85 86 85 94 87 103 85 65 Friedrich - Chromek Škoda - A/5 89 85 88 85 92 84 103 84 103 Pokorný - Vybíral Škoda - V 83 87 86 84 92 86 103 83 83 Daňhel - Zikmundová Volkswagen - N/2 87 83 84 83 89 87 103 86 100 Halfar - Michálek Škoda - SA/1 89 85 87 87 82 87 103 87 63 Přibyl - Teplá Škoda - A/5 98 62 91 81 97 89 103 88 81 Koubek - Kouřil Škoda - N/1 84 82 81 78 86 81 103 78 102 Hock - Hock Škoda - V 87 79 78 73 82 77 103 75 55 Roubíček - Hovorka Renault - N/3 102 38 95 94 102 95 103 94 99 Vaněk - Vaňková Škoda - V 85 46 79 78 81 76 103 78 64 Srb - Orava Volkswagen - A/5 97 88 92 89 98 90 103 5 Štěpánek - Omelka Škoda - S/2 118 109 111 107 120 110 27Mulač - Perski Subaru - N/4 107 96 97 97 107 92 73Mikulka - Žáček Honda - N/2 88 85 90 88 100 88 104 Ševeček - Fišer Renault - SA/2 96 93 94 76 97 77 Holík - Kraus Honda - N/2 95 86 88 85 94 3 Peták - Benešová Peugeot - S2000 116 104 100 103 21 Novák - Vajďák Citroën - A/6 109 99 102 97 32 Dlouhý - Martásek Subaru - N/4 107 97 99 98 69 Stromšík - Měrka Opel - S/2 101 92 95 87 68 Harásek - Slezák Škoda - D/9 101 95 97 28 Adolf - Večerka Mitsubishi - N/4 113 102 23 Hudec - Černoch Mitsubishi - N/4 109 100 54 Kopáček - Picka Škoda - A/5 103 97 40 Kirnig - Hovorka Mitsubishi - N/4 107 95 59 Pelech - Zimolka Honda - N/3 101 93 61 Jirka - Kacerovský Renault - N/3 99 91 70Musil - Skořepa Škoda - D/9 97 91 38 Kubiš - Kubiš Mitsubishi - N/4 76 97 76Martinec - Šmeidler Honda - N/2 91 85 106 Karlík - Kuběj Škoda - SA/1 86 80 30 Růžička - Jurčík Subaru - S/2 108 37 Halala - Štěpán Ford - A/7 104 19 Kurka - Škubník Mitsubishi - N/4 103 78 Zdráhala - Rýdlová Škoda - A/5 99 16:58:55 4 03.04.10 Čas/Time Datum/Date Strana/Page 62 Vršanský - Mašíček Škoda - A/6 95 96 Šimurda - Dlouhý Škoda - V 101 105 Říhová - Denk Honda - SA/2 77 87 Pinkas - Zirkler Škoda - A/5 4 Černý - Kohout Subaru - N/4 98 Jevický - Votava Škoda - V
21. HORÁCKÁ RALLY Třebíč, 3.4.2010 Oficiální výsledky - průměrné rychlosti Official Classification - Speed averages ABSOLUT St.č. Jezdec - Spolujezdec RZ/SS 1 St.No Driver - Co-Driver
Neprošlo jazykovou korekturo
|