Čtvrté místo a nejrychlejší čas pro Tomáše Engeho v Maďarsku tisková zpráva
Tomáš Enge si na Hungaroringu dojel za obtížných podmínek pro čtvrté místo a potřetí v sezoně si zároveň připsal nejrychlejší kolo závodu. Enge navíc vytvořil nový rekord v počtu startů v F3000.
Čtvrté místo a nejrychlejší čas
Tomáš Enge se v Maďarsku zúčastnil svého 53. závodu FIA 3000 a překonal tím rekord Marca Apicelly. Průběh závodu F3000 zásadním způsobem ovlivnilo počasí, zhruba půl hodiny před startem začalo silně pršet – na Hungaroringu jde v létě o věc nevídanou. Všechny týmy rychle upravovaly nastavení vozů na mokrou trať, v případě pneumatik nebylo jiné volby než mokrých gum. A aby byla situace ještě zajímavější, jen okamžik před startem déšť ustal a začalo prosvítat slunce. Vedení závodu se rozhodlo neriskovat a nařídilo start za zpomalovacím vozem. Ten zajel do boxů po jediném kole a začalo se závodit. Enge nejprve dorážel na třetího Patricka Friesachera, za chvíli si ale musel naopak hlídat dotírajícího Roberta Doornbose. Jeho ataky úspěšně odrazil a jezdil stejné časy jako vedoucí trio.
Ve 13. kole se do čela závodu dostal po menší chybě Liuzziho Toccacelo a hned v nájezdu do dalšího kola se přes vedoucího jezdce šampionátu přehnal i Friesacher. Jako klíčové se ukázaly zastávky v boxech, konkrétně jejich načasování. Trať totiž rychle osychala a jezdci přezouvali na suché pneumatiky. Toccacelo a Liuzzi zajeli do boxů mezi prvními, zatímco Friesacher vydržel na trati déle a dokázal se díky tomu posunout do čela. Enge jel rovněž o několik kol déle a na trať se po hladké zastávce vrátil za Toccacelem na čtvrtém místě. Postupně stahoval jeho náskok, ale neměl už příležitost zaútočit. Z prvního letošního vítězství se radoval Patrick Friesacher, který odrazil finiš Liuzziho.
Tomáš Enge: „Před startem to bylo hodně hektické. Při nájezdu na startovní rošt tam bylo dost vody a my proto museli upravit nastavení vozu, jinak by se s ním nedalo jet. Friesacher jel podle mě první kolo trochu opatrněji, proto jsem byl těsně za ním, potom jsem se ale musel soustředit na útok Doornbose. Ten jsem odrazil a po většinu závodu jsem pak jel osamoceně. Trochu se opakovala situace z kvalifikace, opět jsem byl velmi silný v prostředním a malinko ztrácel v prvním a posledním sektoru. Ale máme nejrychlejší kolo závodu, což mě těší. Se čtvrtým místem jsem vcelku spokojený, boj o celkové třetí místo bude otevřený. Škoda jen, že mi chybí body, o které jsem přišel v předchozích nájezdech po chybách jiného jezdce.“
Marian Hamprech, šéf týmu:„Čtvrté místo je OK, neztratili jsme, ani jsme si nepolepšili. Asi jsme trochu doplatili na fakt, že s touto tratí nemáme žádné zkušenosti. Neočekávali jsme totiž, že bude okruh osychat tak rychle. Následkem toho se nám rychle opotřebovávaly mokré pneumatiky a Tomáš nemohl držet krok s jezdci před sebou. Po zastávce a přezutí na suché pneumatiky jsme znovu ukázali, že nám rychlost nechybí. Tomáš opět zajel nejrychlejší kolo.“
Výsledky závodu
1. Patrick Friesacher Coloni 1:08:38,544
2. Vitantonio Liuzzi Arden +2,513
3. Enrico Toccacelo BCN +20,188
4. Tomáš Enge ma-con Dark Dog Charouz +21,543
5. Esteban Guerrieri BCN +42,539
6. Ernesto Viso Durango +48,551
7. Robert Doornbos Arden +1:01,465
8. Jose Maria Lopez CMS +1:17,992
9. Jeff Van Hooydonk SuperNova +1:33,366
10. Raffaele Giammaria AEZ +1:35,593
11. Tony Schmidt ma-con Dark Dog Charouz +1:38,527
12. Nico Verdonck Astromega -1 kolo
13. Ferdinando Monfardini AEZ -1 kolo
14. Can Artam SuperNova -1 kolo
15. Olivier Tielemans Astromega -2 kola
16. Mattias Lauda CMS DNF
17. Channoch Nissany Coloni DNF
18. Yannick Schroeder Durango DNF
Průběžné pořadí šampionátu jezdců
1. Vitantonio Liuzzi 68
2. Enrico Toccacelo 56
3. Patrick Friesacher 29
4. Robert Doornbos 28
5. Tomáš Enge 25
6. Raffaele Giammaria 22
7. Esteban Guerrieri 22
8. Jose Maria Lopez 22
9. Yannick Schroeder 13
10. Tony Schmidt 8
11. Jeff Van Hooydonk 6
12. Ernesto Viso 6
13. Mattias Lauda 2
14. Alan Van Der Merwe 2
15. Jan Heylen 1
16. Nico Verdonck 1
17. Rodrigo Ribeiro 1
Průběžné pořadí týmů
1. Arden 96
2. BCN 78
3. ma-con Dark Dog Charouz 33
4. Coloni 26
5. CMS 24
6. AEZ 22
7. Durango 20
8. SuperNova 11
9. Astromega 2
BPA
|