Rally Turecko 2010 se po pěti reprízách v MS poprvé přesouvá do Istanbulu 12.4.2010 17:10 - tisková zpráva
Citroen a Loeb míří k třetímu triumfu v řadě do slunného Turecka
Rally Turecko (15. – 18. dubna 2010)
Citroen a Loeb míří k třetímu triumfu v řadě
Pro svůj návrat do programu mistrovství světa FIA WRC se chce Rally Turecko blýsknout novou tváří, kterou mají reprezentovat obměněné trasy v okolí Istanbulu. Vítězové tureckého podniku z let 2004 a 2005, Sébastien Loeb a Daniel Elena, budou mít velkou šanci zaznamenat třetí prvenství v letošním programu šampionátu v řadě a zvýšit tak náskok na čele klasifikace v pořadí pilotů.
Stěhování do Istanbulu Po Rally Jordánsko tým Citroën Total World Rally Team, vedoucí tým v hodnocení Poháru konstruktérů, navíc počítá s umístěním na stupních vítězů také s druhou svou posádkou na voze Ciitroën C4 WRC - Dani Sordo, Marc Martí. Rally Turecko se po pěti reprízách od zařazení do seriálu mistrovství světa v roce 2003 poprvé přesouvá z obvyklého Kemeru do Istanbulu. Program letošní rally se tak odehraje z valné většiny na asijském kontinentu: speciálky a asistenční park jsou situované do istanbulského okrsku Pendik, který vymezuje Bospor, Marmarské a Černé moře.
Loeb: Čeká nás mix povrchů Sébastien Loeb vždy vítal nové tratě a v podobném duchu se vyjadřuje i k novinkám v Turecku. "Obvykle bývají speciálky rychlé a široké, takže je řeč spíše o rendez-vous pilotů. Stejně tak vím, že druhý den nás nemine 40 kilometrů asfaltu. Naše auta, resp. jejich pneumatiky čeká hlavně šotolina, tedy kombinace povrchů, na kterých jsme byli například úspěšní loni na Kypru. Jelikož se jedná o jakýsi mix, bude důležité najít optimální tempo pro přechody z jednotlivých povrchů." Z 358,84 kilometrů měřených bude 12 % na asfaltu.
Druhý ve Švédsku, poté vítězný v Mexiku a Jordánsku, má šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb k dobru 25 bodů na Jari-Matti Latvallu. Může tak s klidem vyhlížet čtvrté dějství šampionátu? "Pětadvacet bodů je to samé jako jedno vítězství. Je samozřejmě dobré mít v rukávu takového žolíka, ale průběh loňské sezony nám jasně naznačil, že v průběhu mistrovství je důležitý každý bodík. Pro nás to znamená jediné, jít do každé rally se stejným cílem. Naše pozice na čele klasifikace nás samozřejmě staví do role vymetačů tratě první den a pochopitelně víme, jaký význam vymetání může mít." Dani Sordó, čtvrtý na Jordánské rally, má opět za úkol získat body pro svou značku do Poháru konstruktérů. Španělský pilot ale pro Turecko plánuje stupně vítězů: "Po prvních dvou rally byl pro mě důležitý návrat sebevědomí. Projevilo se to v Jordánsku několika dobrými časy. A nakonec se nám podařilo vybojovat body pro značku za čtvrté místo. A teď by měl přijít čas zúročení znovunalezené sebedůvěry v prvních stupních vítězů v této sezoně. Věřím, že C4 WRC bude na tomto terénu úspěšný." Jen malá poznámka - Marc Martí je jedním z mála pilotů, který má na kontě všechny ročníky Turecké rally. Debutoval v roce 2003 po boku Carlose Sainze na Citroënu Xsara WRC.
Rally Turecko (4/13) 15. – 18. duben 2010
Povrch: šotolina Centrum rally: Istanbul Seznámení s tratí: úterý 13. dubna 7.30 až 18.40 a středa 14. dubna 7.30 až 18.00. Shakedown: čtvrtek 15. dubna mezi 8 – 12 hod. v Kadilli na speciálce 4,75 km. Start: čtvrtek 15. dubna Ayasofya v 17.30.
Trať: celkem 1104,15 km, z toho 358,84 km měřených v 23 RZ (13 odlišných).
1. etapa – pátek 16. dubna: 431,81 km, z toho 98,42 km měřených v 9 RZ. Start: 8.00 – RZ 1 :‘Darlik 1’ (15,66 km) – RZ 2 : ‘Karabeyli 1’ (8,23 km) – RZ 3 : ‘Bozgoca 1’ (13,52 km) – RZ 4 : ‘Halli 1’ (9,60 km) – Asistence A (12.27 / 30 min) – RZ 5 : ‘Darlik 2’ (15,66 km) – RZ 6 : ‘Karabeyli 2’ (8,23 km) – RZ 7 : ‘Bozgoca 2’ (13,52 km) – RZ 8 : ‘Halli 2’ (9,60 km) – RZ 9 : ‘SSS Istanbul’ (2,20 km) – Asistence B (21.30 / 45 min) – Cíl kolem 0.30. 2. etapa – sobota 17. dubna: 389,72 km, z toho 145,82 km měřených v 8 RZ. Start: 8.57 – Asistence C (9.00 / 15 min) – RZ 10 : ‘Göçbeyli 1’ (18,17 km) – RZ 11 : ‘Ulupelit 1’ (12,98 km) – RZ 12 : ‘Bozhane 1’ (14,59 km) – RZ 13 : ‘Riva 1’ (27,17 km) – Asistence D (13.55 / 30 min) – RZ 14 : ‘Göçbeyli 2’ (18,17 km) – RZ 15 : ‘Ulupelit 2’ (12,98 km) – RZ 16 : ‘Bozhane 2’ (14,59 km) – RZ 17 : ‘Riva 2’ (27,17 km) – Asistence E (18.53 / 45 min) – Cíl kolem 22.45. 3. etapa – neděle 18. dubna: 282,62 km, z toho 114,60 km měřených v 6 RZ. Start: 7.57 – Asistence F (8.00 / 15 min) – RZ 18 : ‘Deniz 1’ (16,76 km) – RZ 19 : ‘Mudarli 1’ (21,32 km) – RZ 20 : ‘Ballica 1’ (19,22 km) – Asistence G (11.44 / 30 min) – RZ 21 : ‘Deniz 2’ (16,76 km) – RZ 22 : ‘Mudarli 2’ (21,32 km) – RZ 23 : ‘Ballica 2’ (19,22 km) – Asistence H (15.41 / 10 min) – Cíl 16.11 hod.
Finálové podium: neděle 18. dubna v 16.11.
Posádky Citroën:
Sébastien Loeb a Daniel Elena WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli) WRC startů: 128 WRC vítězství: 56 WRC titulů: 6 (2004 až 2009)
Dani Sordo WRC debut: Španělsko 03 (Mitsubishi Lancer / 18.) WRC startů: 74 Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).
Marc Marti WRC debut: Španělsko 92 (Peugeot 309 / 21.) WRC startů: 138 WRC vítězství: 3 Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).
Posádky Citroën na Rally Turecko:
Sébastien Loeb et Daniel Elena : 5. účast : 2003 (Xsara WRC / vypadli) – 2004 (Xsara WRC / 1.) – 2005 (Xsara WRC / 1.) – 2008 (C4 WRC / 3.)
Dani Sordo : 3. účast : 2006 (Xsara WRC / 7.) – 2008 (C4 WRC / 4.)
Marc Marti : 6. účast : 2003 (Xsara WRC / 1.) – 2004 (Xsara WRC / 4.) – 2005 (Xsara WRC / 4.) – 2006 (Xsara WRC / 7.) – 2008 (C4 WRC / 4.).
Rally Turecko (15. – 18. dubna 2010)
Nový cíl pro Citroën Junior Team
Na start v Turecku netrpělivě čeká také juniorský tým Citroënu. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia a Kimi Räikkönen/ Kaj Lindström na vozech C4 WRC budou na startu jedné ze tří nových rally v tomto ročníku. Po Turecku budou na programu ještě rally v Bulharsku a Alsasku.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zatím dokazují, že zvládají všechny druhy povrchů. Juniorští mistři světa z roku 2008 mají před startem karty dobře rozdané: „Stejně jako v Jordánsku bude důležité neudělat chybu. Poprvé v této sezoně budeme mít při této nové soutěži všichni stejné výchozí podmínky. Seznamování s tratí bude nesmírně důležité. Budeme se snažit bojovat na čele stejně jako ve Švédsku, Mexiku a Jordánsku. Celý náš tým odvádí od začátku sezony vynikající práci a naše výsledky to dokazují.“
Kimi Räikkönen a Kaj Lindström mají na kontě první body za osmé místo z Rally Jordánsko. „Je nádherné dojet takto náročnou soutěž. Navíc když tak těžkou trať jsem v životě neviděl.“ V Turecku bude finská posádka Citroënu vystavena povrchu, se kterým nemá žádné zkušenosti. „Nevím o trati vůbec nic, proto bude důležité seznámení s tratí v Turecku. Musíme ještě do startu udělat moc práce. Myslím ale, že bychom se v Turecku mohli ještě zlepšit.“
Martina Bedrnová PR manager Citroën Česká republika, s.r.o.
Neprošlo jazykovou korekturou
|