www.car.cz
 

Sébastien Loeb a Daniel Elena zlatí i na Rallye Turecko
     19.4.2010 15:50 - tisková zpráva


Rally Turecko (15. - 18. dubna 2010)
Citroën vítězí v sopečné rally

Sébastien Loeb a Daniel Elena absolvovali bezchybný finálový den Rally Turecko a dosáhli prvního hattricku v této sezoně WRC 2010. Toto vítězství, 57. v jejich kariéře, umožnilo obhájcům titulu zvýšit náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Marti ale v závěrečný den vypadli.

Loeb ve vzduchu: To byl pocit!
Déšť, kterého se všichni obávali, se nakonec snesl ze soboty na neděli. Hlavně kvůli němu pořadatelé zrušili dvě rychlostní zkoušky a značně tak zredukovali program. Začínalo se tak až na RZ 20 Ballica. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyráželi na trať jako první a mokrá trať jim nezabránila v nejrychlejším čase hned na úvod. Když se posádka číslo jedna na Citroënu C4 WRC vrátila do servisního parku v Pendiku, měla na svém kontě jeden skok s délkou 85 metrů! "To byl neuvěřitelný pocit. Byli jsme ve vzduchu několik sekund," říkal nadšeně Sébastien Loeb. "Při seznamovacích jízdách jsme si představovali, jak skáčeme daleko. Trochu náš to vyděsilo, ale pokračovali jsme dál."

Sordó na „kluzišti“
Dani Sordó zajel na první erzetě třetí čas a stáhl náskok Mikko Hirvonena, který prorazil pneumatiku: "Tahle zkouška byla opravdu obtížná, a když jsme se dozvěděli o potížích Mikka, nechtěli jsme zbytečně riskovat. Je dobré se vrátit mezi tři nejlepší, ale další rychlostní zkoušky budou hodně záludné," prognózoval Sordó
.

Že jeho slova byla prorocká, ukázalo se velmi brzy. Rychlostní zkoušky Deniz a Mudarli oschly a jely se ve druhém sledu. Bohužel na RZ 21 (Deniz 2) španělský pilot dostal smyk na blátivé sekci. "Nebyl jsem jediný, kdo tam vylétl. Bylo to opravdové kluziště. Auto narazilo do stromu a poškodilo závěs. Hned za mnou šel ven ve stejném místě Sébastien Ogier. Na rozdíl od nás byl schopen pokračovat."

Loeb: Vítězství po sportovní bitvě
Loeb pak ovládl soutěž ještě pevněji. Zajel dva nejrychlejší časy a do cíle dojel s pohodlným náskokem na Pettera Solberga. "Z tohoto vítězství mám velkou radost, protože jsem ho dosáhl po velké sportovní bitvě, která byla dlouho nerozhodná.

 Tratě byly opravdovou výzvou, někde velmi rychlé, jinde zase postavené tak, že člověk musel se svým autem zacházet velmi opatrně. Musím opět složit hold spolehlivosti C4 WRC, která mi moc pomohla. Třetí vítězství v řadě nám umožnilo zvýšit náskok na největší rivaly na 40 bodů."

Nejlepší časy:
1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 4: Solberg – RZ 5 a 6: Ogier – RZ 7: Sordo – RZ 8: Solberg – RZ 9: Loeb.
2. etapa – RZ 10: Solberg – RZ 11: Hirvonen – RZ 12: Ogier – RZ 13: Solberg – RZ 14: Loeb – RZ 15: Hirvonen – RZ 16 a 17: Loeb.
3. etapa – RZ 18 a 19: zrušeno – RZ 20 až 22: Loeb – RZ 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:
Loeb, 7 – Solberg a Ogier, 5 – Hirvonen, 3 – Sordo, 1.

Vedení v soutěži:
RZ 1 : Solberg – RZ 2 : Hirvonen – RZ 3 až 14 : Ogier – RZ 15 až 23: Loeb.

Konečné pořadí Rally Turecko:
1. Loeb / Elena Citroën C4 3:01:38,7 hod.
2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +54,5 s.
3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:43,4 min.
4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +3:46,0
5. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +6:44,3
6. Villagra / Diaz Ford Focus +7:56,7
7. Wilson / Martin Ford Focus +8:29,8
8. Latvala / Antilla Ford Focus +19:44,2
9. Kuipers / Miclotte Ford Fiesta +23:22,2
10. Burkart / Kachel Suzuki Swift +27:04,7


Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:
1. Loeb 93, 2. Petter Solberg 53, 3. Mikko Hirvonen 52, 4. Jari-Matti Latvala 47, 5. Sébastien Ogier 45, 6. Dani Sordó 24, 7. Matthew Wilson 22, 8. Federico Villagra 20, 9. Henning Solberg 18, 10. Kimi Räikkonën 14.

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:
1. Citroën Total WRT 126, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT 111, 3. Citroën Junior Team 75, 4. Stobart M-Sport Ford 56, 5. Munchi´s Ford 26





Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Final positions
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 3hr 01min 38.7sec
2. P Solberg/P Mills NOR Citroen C4 3hr 02min 33.2sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 3hr 03min 22.1sec
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 3hr 05min 24.7sec
5. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 3hr 08min 23.0sec
6. F Villagra/J Diaz ARG Ford Focus RS 3hr 09min 35.4sec
7. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 10min 08.5sec
8. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 3hr 21min 22.9sec
9. D Kuipers/F Miclotte HOL Ford Fiesta S2000 3hr 25min 00.9sec
10 A Burkart/A Kachel DEU Suzuki Swift 3hr 28min 43.4sec

Drivers Manufacturers
1. S Loeb 93pts 1. Citroen Total 126pts
2. P Solberg 53pts 2. BP Ford Abu Dhabi 111pts
3. M Hirvonen 52pts 3. Citroen Junior 75pts
4. J-M Latvala 47pts 4. Stobart M-Sport Ford 56pts
5. S Ogier 45pts 5. Munchi's Ford 26pts
6. D Sordo 24pts
Stage Times

Stage 18: Cancelled

Stage 19: Cancelled

Stage 20: 1. Loeb 10min 00.5sec; 2. P Solberg + 0.3; 4. Ogier + 0.7; 4. Latvala + 5.1; 5. Sordo + 7.9; 6. H Solberg + 22.5; 11. Hirvonen + 48.3.
Overall: 1. Loeb 2hr 29min 14.0sec; 2. P Solberg + 16.5; 3. Sordo + 13.8; 4. Hirvonen + 35.3; 5. Ogier + 3:21.7; 6. Raikkonen + 5:00.0; 10. Latvala + 19:19.3.

Stage 21: 1. Loeb 9min 48.8sec; 2. Hirvonen + 5.0; 3. Latvala + 9.1; 4. P Solberg + 12.4; 5. Ogier + 17.9; 6. H Solberg + 31.1.
Overall: 1. Loeb 2hr 39min 02.8sec; 2. P Solberg + 28.9; 3. Hirvonen + 1:10.6; 4. Ogier + 3:39.6; 5. Raikkonen + 5:39.3; 6. Villagra + 6:45.4; 8. Latvala + 19:28.4.

Stage 22: 1. Loeb 12min 35.0sec; 2. Ogier + 16.3; 3. Latvala + 17.4; 4. P Solberg + 22.7; 5. Hirvonen + 25.2; 6. Block + 36.6.
Overall: 1. Loeb 2hr 51min 37.8sec; 2. P Solberg + 51.6; 3. Hirvonen + 1:35.8; 4. Ogier + 3:55.9; 5. Raikkonen + 6:26.9; 6. Villagra + 7:36.8; 8. Latvala + 19:45.8.

Stage 23: 1. Ogier 9min 51.0sec; 2. Latvala + 8.3; 3. Loeb + 9.9; 4. P Solberg + 12.8; 5. Hirvonen + 17.5; 6. Block + 21.0.
Overall: 1. Loeb 3hr 01min 38.7sec; 2. P Solberg + 54.5; 3. Hirvonen + 1:43.4; 4. Ogier + 3:46.0; 5. Raikkonen + 6:44.3; 6. Villagra + 7:56.7; 8. Latvala + 19:44.2.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Horácká rallye 2010 objektivem Pavla Douši podruhé

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose