Milan Liška míří poprvé v kariéře na Německou rallye tisková zpráva
Posádka plzeňské stáje Klub Fox Racing Milan Liška a Jaroslav Jugas absolvuje s vozem Proton Perth letošní Německou rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, který startuje koncem tohoto týdne. Na asfaltové silnice v okolí starobylého města Trevír (Trier) se vydají poprvé v kariéře. Pojedou s vozem upraveným pro skupinu produkčních automobilů (skupina N).
Liška už má na kontě tři starty ve světových soutěžích, ale pokaždé jel Britskou Rally, která má všechny rychlostní zkoušky vedené po šotolinových cestách. Teď jej čeká změna, jen a jen asfalt. „Chci také na vlastní kůži poznat, jak chutnají asfaltové rallye ve světovém šampionátu. To je jeden důvod. Ale jaké jde o to, že jeden z našich obchodních partnerů – Matador Deutschland – měl o naši účast v Německé Rallye zájem,“ uvedl Milan Liška.
Dvojice plzeňského týmu nejede úplně do neznáma. Patří totiž mezi téměř pravidelné účastníky soutěžních podniků započítávaných do německého otevřeného mistrovství v automobilových rallye. Liška předpokládá, že erzety světového klání budou alespoň z malé části podobné těm, které jsou v tamním mistrovství.
„Bude tam určitě něco jako v Sárské Rallye a asi se část bude podobat Eifel Rallye. Obě jsme jeli v nedávné době. Navíc jsem byl vloni coby divák na celé světové rallye v Trevíru. Ovšem mezi vinicemi jsem ještě nestartoval. Těším se, bude to zajímavé,“ sdělil Liška.
Ten o velkých cílech nehovoří, za hlavní úkol si dává dorazit v pořádku na cílovou rampu. Je si vědom toho, že na startu bude konkurence, jakou měl snad jen ve Walesu. Zajímá jej a jen kvalifikace skupiny N, v níž je přihlášeno více než třicet vozů.
„Možná, že tolika „velkých kluků“, jak říkám jezdcům zvučných jmen, nebylo ani v Británii a že tam byla pokaždé nějaká konkurence. Enko v Německu jede třeba Jani Passonen, či německý mistr Herman Gassner, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Ale uvidíme, soutěž je hodně dlouhá. Vloni rallye provázely vydatné dešťové přeháňky a ty umí pořadím pořádně zamíchat,“ uvažoval šestačtyřicetiletý plzeňský pilot.
Německou Rallye absolvuje Proton Perth plzeňského týmu na pneumatikách Matador. Tým sebou veze bezpočet pneumatik, nejrůznějších druhů směsí i druhů desénů. „Rallye je sice celá vedená po asfaltech, ale třeba vyhlášená erzeta Panzerplatte, která má přes čtyřicet kilometrů, dává gumách pořádně zabrat. Povrch tamních cest je totiž hodně hrubý a k tomu velmi nerovný. Mám v tomto směru podrobné informace o Miroslava Jandíka, který jel Německo před rokem rovněž s enkem,“ vysvětlil Liška.
Posádka do Německa zamíří v úterý v podvečer. Na seznámení s rychlostními zkouškami má dva dny. Ovšem každou zkoušku může projet nejvýše dvakrát. Doprovodný tým se do místa soutěže vydá ve středu a povede ho známý soutěžní jezdec Marcel Tuček.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|