|
|
|
Při rozhodování o nákupu pneumatik využívejte komplexní testy pneumatik 22.4.2010 00:17 - tisková zpráva
ContiPremiumContact 2 by jediná obdržela klasifikaci A za záběrové vlastnosti za mokra
Pneumatika ContiPremiumContact 2 zvítězila v testu letních pneumatik, který organizoval Auto Club Europa a GTÜ
• Odborníci poprvé přidělují označení pneumatik podle klasifikace EU (EU tyre label) a upozorňují na mezery v kritériích
• Pneumatika ContiPremiumContact 2 byla jediná, která by obdržela klasifikaci A za záběrové vlastnosti za mokra
• Doporučení odborníků: "Při rozhodování o nákupu pneumatik využívejte komplexní testy pneumatik"
• Očekává se, že přední týmy publikující testy pneumatik budou vůči tomuto značení velmi kritičtí
Hannover, 15. března 2010. V testu, který společně provedli Evropský autoklub (Auto Club Europa, ACE) a technický inspektorát Ústavu technického dozoru (Gesellschaft für Technische Überwachung, GTÜ), své kvality prokázalo dvanáct typů letních pneumatik o rozměru 205/55 R 16; byla při tom použita kritéria, kterými se řídí hodnocení pro označení pneumatik EU (EU tyre label), které budou všichni výrobci závazně používat od listopadu 2012. Mezi svými konkurenty, kterými byly čtyři jiné prémiové typy, v tomto testu zvítězila pneumatika ContiPremiumContact 2.
Odborníci na pneumatiky ji vyhodnotili jako "vyváženou pneumatiku se špičkovými vlastnostmi na mokré vozovce a poměrně nízkým opotřebením". Při použití sedmistupňové klasifikační stupnice k označení výsledků těchto testů by ContiPremiumContact 2 byla jedinou pneumatikou, která by získala maximální hodnocení A za záběrové vlastnosti za mokra a zároveň maximální hodnocení E za valivý odpor. Ve svém vyjádření ke klasifikaci EU odborníci kritizovali skutečnost, že "nejsou brány v úvahu významné vlastnosti, které jsou relevantní z hlediska bezpečnosti pneumatik, jako je aquaplaning". Kompletní výsledky testů byly publikovány v aktuálním vydání magazinu 'ACE Lenkrad' (3/2010).
V komentáři k výsledkům testů Alexander Lührs, tiskový mluvčí společnosti Continental, uvedl: "Samozřejmě jsme potěšeni skutečností, že se naše letní pneumatika tak osvědčila v tomto prvním testu, který bere v úvahu i požadavky, které mají být splněny před přidělením označení podle klasifikace EU. Tento test však opět prokázal, že pneumatika je technicky vysoce rozvinutý produkt, který by neměl být hodnocen na základě jediného kritéria, jako například lednička. Především s ohledem na všechny významné vlastnosti, které jsou relevantní z hlediska bezpečnosti, by se mělo rozlišovat podle možnosti dosažení maximální bezpečnosti v silničním provozu." Charakteristiky, které vykázala pneumatika Wanli S-1063 - daleko nejlevnější testovaný produkt - byly v tomto ohledu nedostatečné a při jejích slabých výsledcích za mokra by této pneumatice měla být přidělena pouze klasifikace E.
Společnost Continental přesto toto značení v zásadě vítá a věří, že pomůže zvýšit podíl dostupných prémiových pneumatik a tím automaticky zvýšit bezpečnost na silnicích, což je cíl, který EU sleduje. Jelikož však jsou hodnoceny jen tři vlastnosti pneumatik - brzdění za mokra, valivý odpor a hlučnost - a řada dalších kritérií je zanedbána, příslušné motoristické časopisy a organizace budou publikovat výsledky mnohem komplexnějších testů, které budou sloužit jako nejlepší vodítko spotřebitelů při nákupu pneumatik.
Hlavní kritickou připomínkou k současným testům ze strany ACE a GTÜ je nedostatek jiných relevantních bezpečnostních charakteristik pneumatiky mezi kritérii, specifikovanými pro klasifikaci; “popis provozních vlastností je nedostatečný“ a klasifikaci prakticky není možné použít jako podklad pro "racionální rozhodnutí o nákupu". Za této situace společnost Continental očekává, že přední odborné časopisy a motoristické kluby zaujmou kritický postoj ke způsobu přidělování označení, což povede k širší diskusi o bezpečnostních a kvalitativních chrakteristikách automobilových pneumatik.
S objemem prodeje téměř 20 miliard eur v roce 2009 patří společnost Continental mezi přední světové dodavatele automobilového průmyslu. Jako dodavatel brzdových systémů, systémů a komponent pro hnací jednotky a podvozky, přístrojového vybavení, informačně-zábavních systémů (infotainment), elektroniky, pneumatik a technických elastomerů přispívá společnost Continental ke zvýšení bezpečnosti provozu a ochraně životního prostředí. Společnost Continental je také kompetentním partnerem v komunikačních sítích v oblasti automobilového průmyslu a v současné době zaměstnává přibližně 134 500 pracovníků ve 46 zemích.
Divize pneumatik pro osobní a lehké nákladní vozy vyvíjí a vyrábí pneumatiky pro tyto vozy kompaktní, standardní a vyšší třídy, pneumatiky pro vozy 4x4, dodávkové vozy a lehké nákladní vozy. V roce 2008 prodala divize pneumatik pro osobní a lehké nákladní vozy na celém světě 111 milionů pneumatik (v roce 2007: 109 milionů). Tato divize vyrábí pneumatiky pod obchodními značkami „Continental“, „Uniroyal“ (s výjimkou oblasti NAFTA – Severoamerická dohoda o volném obchodu – Kolumbie a Peru), „Semperit“, „Barum“, „General Tire“, „Euzkadi“, „Viking“, „Gislaved“, „Mabor“, „Matador“, „SIME Tyres“ a v Malajsii, Singapuru a Brunei „Dunlop“. Tato divize zahrnuje i jednostopá vozidla (motocykly a jízdní kola) a maloobchodní prodejní společnosti s více než 2 200 specializovanými prodejci a licencovanými firmami ve 13 zemích.
Alexander Lührs
Head of Public Relations
Passenger and Light Truck Tires Division
Continental AG I Rubber Group
Continental Reifen Deutschland GmbH
Büttnerstraße 25
30165 Hannover
Tel.: +49 (0) 511 938 2615
Fax: +49 (0) 511 938 2455
E-mail: alexander.luehrs@conti.de Klaus Engelhart
Press Officer
Passenger and Light Truck Tires Division
Continental AG I Rubber Group
Continental Reifen Deutschland GmbH
Büttnerstraße 25
30165 Hannover
Tel.: +49 (0) 511 938 2285
Fax: +49 (0) 511 938 2455
E-mail: klaus.engelhart@conti.de
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|
Fotogalerie: Pokus o rekord Buggyry na Lausitzringu 2010, foto Pavel Jelínek
|
|
|
|