Superstock 1000 na legendárním okruhu v Assenu smůla Ondry Ježka 26.4.2010 17:17 - tisková zpráva
Ondřej Ježek nedokončil třetí závod světového poháru FIM Superstock 1000 na Assenu
Holandsko – Assen 23. – 25.4.2010 Chybělo pár kapek
Ondřej Ježek nedokončil třetí závod světového poháru FIM Superstock 1000 na legendárním okruhu v Assenu. V průběžném pořadí se propadl na 14. pozici. Páteční den byl zahájen tradičním poledním volným tréninkem. Cílem první třicetiminutovky bylo seznámení se s nově modifikovanou tratí, která oproti loňsku doznala dvou změn a také vyzkoušení nového motoru, jímž byla osazena Ondrova Aprilie. Čas 1:43,704 jej zařadil na průběžnou 15. pozici.
Do odpolední kvalifikace Ondra nasadil stabilní tempo a jezdil časy pod hranicí 1:44. Po sedmi odjetých kolech přezul na novou zadní pneumatiku a začal zrychlovat. Výsledný čas 1:41,642 byl o více jak dvě vteřiny lepší, než ve volném tréninku. Nejvýraznější zlepšení si Ondra připsal v prvním sektoru, ve kterém byl rychlejší o osm desetin sekundy. Po prvním dni tak Ondrovi patřilo 12. místo.
Sobotní volný trénink absolvoval Ondra celý na staré pneumatice z páteční kvalifikace. Nejlepší čas měl hodnotu 1:42,798, který znamenal 15. pozici. Pozitivním zjištěním byla lepší funkčnost nových alivových map, které dlouho do noci sestavoval šéfmechanik Karel Moravec. Tím se zvýšil výkon ve vysokých otáčkách a i na měřeném top speedu byl Ondra nepatrně lepší.
V závěrečné kvalifikaci jsme se těšili na zlepšení. Ondra však celý tým překvapil příjezdem do boxů a hlásil poruchu. Na vině byla nefungující elektronika a s tím spojená špatná činnost klapek motoru. I přes pomoc techniků z týmu Aprilia Factory se problém nepodařil odstranit a Ondra tak po třech marných pokusech předčasně opustil hrací plochu a odjel do depa. V součtu obou kvalifikací se Ondrovi počítal páteční čas, který stačil pouze na 15. místo.
Nedělní ranní warm up proběhl bez problému. Problém s elektronikou byl vyřešen a Ondrovo 11. místo vrátilo celému týmu optimismus do žil. V samotném závodě se Ondra po dobrém startu dostal po úvodním kole na 14. pozici. Po pádu dvojice La Marra-Bussolotti se společně s Němcem Lammertem pustil do boje o 11. místo. Tento souboj gradoval až do samotného závěru závodu, kde ho však předčasně ukončilo špatně propočítané množství paliva pro závod. Ondrovi tak dvě zatáčky před cílem motocykl zhasl a závod tak pro něj smolně skončil bez bodu.
V celkové klasifikaci patří Ondrovi 14. pozice se ziskem pouhých devíti bodů.
Ondra Ježek: „V Assenu jsem očekával průlom, ale ten bohužel nepřišel. Dílčí zlepšení výkonu motocyklu mi stále nestačilo na souboj se špicí. V závodě jsem hned od prvního kola ztratil kontakt se skupinou bojující o 6. místo. Musel jsem se tak soustředit pouze na souboj o místo jedenácté. Lammert byl v zatáčkách pomalejší, na rovinkách si to ale skvěle vynahrazoval. Bohužel mi kousek před cílem došel benzín. Je škoda, že se neustále trápíme s výkonem. Podvozkově byl dnes motocykl perfektně nastaven. Podnikáme patřičné kroky pro zlepšení výkonu motoru a v Monze uvidíme.“
Kvalifikace SUPERSTOCK 1000 1. M. BERGER FRA Ten Kate Race Junior Honda 1'39.105 2. D. GIUGLIANO ITA Team Lorini Honda 1'39.677 3. A. BADOVINI ITA BMW Motorrad Italia STK BMW 1'39.702 15. O. JEŽEK CZE MS Racing Aprilia 1'41.642 27. M. SALAČ CZE MS Racing Aprilia 1'46.142 SUPERSTOCK 1000 závod (13 kol, 59,046 km) 1. A. BADOVINI ITA BMW Motorrad Italia STK BMW 21'44.147 2. M. BERGER FRA Ten Kate Race Junior Honda -2.213 3. D. GIUGLIANO ITA Team06 Suzuki -4.323 21. M. SALAČ CZE MS Racing Aprilia -1'07.829 Nedokončil: -- O. JEŽEK CZE MS Racing Aprilia -1 kolo
SUPERSTOCK 1000 pořadí po 3 závodech: 1. A. BADOVINI 75 2. D. GIUGLIANO 45 3. M. BERGER 40 14. O. JEŽEK 9 23. M. SALAČ 2
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|