O prvním květnovém víkendu pokračoval seriál ECO SUN MČR Sprintrally společně s PČR svým druhým podnikem, kterým byla Thermica Rally Lužické hory 2010.
Na start se postavilo celkem 138 posádek, včetně čtyř vozů specifikace WRC. O premiéru ex-továrního Citroenu Xsara WRC na českém území, se postarala bratrská dvojice Romana a Pavla Odložilíků, za volanty starších Octavií se představili Honza Štěpánek a Matthias Kahle. Čtvrtý speciál nejvyšší kategorie potom vodil po tratích v okolí Hrádku Milan Pantálek a byla jím Fabia WRC z dílen Profika. Po delší době bylo také možné vidět na trati Josefa Semeráda s produkčním Mitsubishi.
Po první RZ se na čele usadil Němec Kahle na Octavii, pronásledován Štěpánkem, startujícím se stejným náčiním. Třetí čas si v úvodu připsal Honza Černý, netradičně startujíci s Mitsubishi, konkrétně z dílen K.I.T. Racing, na čtvrtém místě, pouhých 0,2s za Černým, potom zakončil první RZ Roman Odložilík, kterému dýchal na záda J.Semerád, pomalejší o nicotných 0,1s. Vložka byla následně po havárii st.č.49 ( Leher-Bisaha, Lancer EVO X) pro zbytek pole zrušena. Včetně Lehera, tato vložka znamenala stop pro 9 posádek, mezi nimiž nechyběl Sýkora (diferenciál) nebo Firla (motor).
Na druhé měřeném úseku si nejrychlejší čas připsal Odložilík s Xsarou, druhý čas si připsal Štěpánek, skvělý třetí čas opět zajel Černý (+0,5s na Štěpánka), do necelé vteřiny za Černého se seřadili Kahle a Peták. V průběžném pořadí tedy po dvou zkouškách platilo pořadí Kahle, Štěpánek a Odložilík, který odsunul Černého na nepopulární čtvrtou příčku. I tato RZ bohužel musela být přerušena po havárii posádky M. Ehl – P. Dufek. U prvně jmenovaného byla později bohužel diagnostikována fraktura bederního obratle.
Třetí měřený úsek znamenal další dílčí vítězství pro bratry Odložilíkovy, na druhém místě zakončil RZ opět Štěpánek,který se tak posunul do průběžného čela soutěže. Bronz si na této vložce připsal M. Pantálek. Konec nadějí znamenal druhý průjezd Hrádku mimojiné pro Honzu Černého, kterého zradila poloosa a Luboše Tenkla s krásným BMW M3 (havárie).
Následující RZ vyhrál Kahle, čímž se posunul zpět na vedoucí pozici, Odložilík poskočil druhým časem na průběžnou stříbrnou příčku, naopak Štěpánek se propadl na třetí pozici. O vedení mezi dvoukolkami v této RZ přišel Honza Dohnal, kterého zradil motor v jeho Cliu S1600 a byl tak nucen ze soutěže odstoupit.
Pátá a šestá vložka na prvních pěti místech nic nezměnila, v čele byl stále Kahle, následovaný Odložilikem, Štěpánkem, Semerádem a Petákem.
Pořadím naopak zamíchala sedmá, závěrečná vložka, která znamenala stop pro, do té doby vedoucího, Kahleho, kterého zradil motor jeho Octavie, čímž se otevřela cesta pro Romana Odložilíka k vítězné premiéře s Citroenem.
Logicky se potom na druhé místo posunul Štěpánek, třetí místo potom, po chybě J. Semeráda, získal Peták. Mezi dvoukolkami zvítězil populární Petr Brynda, body za druhé a třetí místo potom brali Dunovský a Novák. V rámci poháru se z vítězství mohl radovat Petr Šimurda s Opelem Kadett Coupe.
Thermica Rally Lužické hory nakonec dokončilo 89 posádek.