Kaffer s McNishem vyhráli 1000Km na Silverstonu Vladimír Rožánek
Celkově 5 hodin a 34 minut čekalo na nejlepší jezdce při vytrvalostním závodě prototypů a GT vozů v Le Mans Endurance Serii, která se letos jezdí na 1000Km.
Série je velmi zajímavá tím, že v ní startují jak otevřené prototypy, tak vozy GT. Pravidelné střídání jezdců a dotankování paliva pak přináší zajímavé okamžiky pro diváky těchto závodů. U nás sice letos tuto sérii neuvidíme, ale můžeme se alespoň těšit na obdobně koncipovaný Epilog. Ale zpět k LMES.
Již v tréninku vynikali jezdci stáje Veloqx, když obsadili pro mnohé překvapivé, až druhé a třetí místo. Výborně zajetým tréninkem se před ně na první místo na roštu závodu dostala dvojice Dyson, Kerr, která jela na zatím ne moc spolehlivém stroji Zytek 04S ze stejnojmenné stáje. Další čtvrté místo na startu vybojovali v tréninku Minassian s Campbellem Walterem na stroji DBA – Zytek, který již známe z loňska.
A aby nebylo Zyteku málo obsadil i tréninkové páté místo se stájí Jota. Motory Zytek jsou známé především z formulí F3000, ale jak je vidět v prototypu se jim daří také velmi dobře.
Trénink ve třídě GTS vyhráli Lamy, Bouchut, Zacchia na Ferrari F550 Maranello ze stáje Labre. Ta také vedla před závodem v Silverstonu pořadí v GTS. A v slabší GT také dokázali nejlépe zajet trénink dosavadní vedoucí v GT Massen, Jones na Porsche 996 GT3RSR ze stáje Cirtek Motorsport. Ty jsme ale v cíli závodu neviděli, když je zradil motor Porsche.
V závodě nakonec po boji zvítězili Kaffer s McNishem se svým Audi R8, které pohání motor Audi 3595 biturbo. Druhé místo po zásluze s jednokolovou ztrátou obsadili Ara a Capello, také na voze Audi R8, ale v barvách teamu Goh. Třetí skončilo další Audi teamu Veloqx s Herbertem a Daviesem za volantem. S tříkolovou ztrátou nakonec na čtvrtém místě skončili Dyson a Kerr s vozem Zytek 04S, kteří měli na startu pole position. Pátí celkově a ve třídě LMP1 skončili Lupberger, Stirling a Dumas, kteří jeli s Nasamax Reynardem, který disponuje motorem Cosworth s obsahem 2650T.
Slabší prototypy LMP2 vyhrála trojice Gounon, Frei, Hancock na Courage C65 AER.
GTS vozy s náskokem 3 okruhů zvítězili Lamy, Bouchut a Zacchia s Ferrari 550 M a jen stěží zatím po třech závodech hledají konkurenci. Nedojeli bohužel Alzen s Bartelsem a Konradem se Sallenem S7-R stáje Vitaphone, kterým se porouchala benzínová pumpa. Na stupně nejvyšší ve třídě GT dosáhli Rusínov s Daodim na Ferrari 360 Modena stáje JMB Racing, kterou známe z FIA GT.
Letos ještě čeká tuto sérii poslední závod na belgickém okruhu ve Spa.
Výsledky Le Mans Endurance Series 1000Km
LMP1
Pierre Kaffer, Allan McNish - Audi R8 3595BiT - Audi Sport UK Veloqx
Seiji Ara, Rinaldo Capello - Audi R8 3595BiT - Team Goh
Jamie Davies, Johnny Herbert - Audi R8 3595BiT - Audi Sport UK Veloqx
Chris Dyson, Robbie Kerr - Zytek 04S Zytec 3400A - Zytec Engineering
Werner Lupberger, Robby Stirling, Romain Dumas - Nasamax-Reynard Cosworth 2650T
LMP2
Jean-Marc Gounon, Alexander Frei, Sam Hancock - Courage C65 AER 1995T
Jean-Bernard Bouvet, Jean-Reny de Fournoux - WR2004LM Peugeot - Gerald Welter
Christophe Ricard, Phillipe Favre, Gregory Fargier - Lucchini SR2 Ellegi Alfa 3000A
GTS
Pedro Lamy, Christophe Bouchut, Steve Zacchia – Ferrari F550 M – Labre Competiton
Mike Hezemans, Jean Denis Deletraz, Andera Picchini – Ferrari 575 GTC - Barron Connor
Phil Bennett, Paul Whight, David Leslie – Sallen S7-R - Graham Nash Motorsport
GT
Roman Rusinov, Stephane Daodi – Ferrari 360 Modena – JMB Racing
Piers Maserati, Xavier Pompidou – Porsche 996 GT3 RSR - Sebah Automotive
Torkhild Thyrring, Lars Eric Nielsen, Patrik Long – Porsche 996 GT3RSR – Farnbacher
Příští rok možná budeme mít v této atraktivní disciplíně opět českého jezdce. Mohl by jím být Brňan Jan Vonka s Porsche 996 GT3.
Vláďa Rožánek, www.car.cz
|