Křenek poprvé v historii nasadil do závodů pět formulí tisková zpráva
Výkony nováčků týmu v premiéře překvapily
Křenek motorsport poprvé v historii nasadil do závodů pět formulí
Poprvé ve své historii tým Křenek motorsport nasadil do mistrovských závodů na okruzích najednou pět formulí. V sestavě stáje se sídlem v Měšicích u Prahy se nečekaně objevili navíc dva noví jezdci Adam Kout a Josef král, kteří se účastnili čtvrtého podniku mezinárodního českého šampionátu na mosteckém autodromu, kde v Národní formuli 1400 dokonale předvedli svůj potenciál.
Král startoval se zapůjčeným monopostem Delta II a postaral se o největší překvapení kvalifikace, když hned v prvním měřeném tréninku obsadil třetí pozici. V prvním z dvojice závodů pak sváděl parádní souboj s trojicí podstatně zkušenějších jezdců, nakonec soupeře zdolal a získal bronz. „Špatně jsem zařadil na startu, nemohl jsem najít dvojku a to znamenalo propadnutí na páté místo. Mám velkou radost, že se mi pak podařilo dostat se zpět na třetí pozici. Byla to hezká bitva,“ pochvaloval si čtrnáctiletý jezdec.
Ve druhém mistrovském závodě Krále štěstí opustilo. Měl sice vynikající start a z šesté pozice poskočil na čtvrté místo, ale pak začal mít problémy s řazením a následně odstoupil.
Druhý mladý debutant v týmu i šampionátu Kout usedl do zapůjčeného vozu Swift, který však mechanici ještě v průběhu tréninku museli dolaďovat a to se projevilo na startovním pořadí jezdce. Adam Kout vyjížděl do závodů nejprve z osmého a pak ze sedmého místa. V prvním klání se mu nabízela možnost bojovat o čtvrtou pozici, ale chyboval, když se dotahoval na soupeře, vyletěl z trati a propadl se na sedmou příčku. „Dobře jsem odstartoval. Škoda jen, že jsem neustál situaci při dojíždění jezdců. Byl jsem na výjezdu ze zatáčky moc rychlý, najel zadním kolem mimo trať a to mě rozhodilo,“ vypověděl začínající formulový pilot.
Podruhé již Adam Kout nezaváhal a v těsném sledu za dalším členem týmu Křenek motorsport Radkem Mifkou dojel na páté pozici.
Mifka si za čtvrté místo připsal body dvakrát, přičemž v kvalifikaci skončil vždy na pátém místě. „Představoval jsem si to o něco lepší, ale od tréninkového pátku třináctého se mě nějak držela smůla. „V kvalifikaci nejprve jakoby motoru chyběla síla a formule byla poněkud nedotáčivá a pak jsem o lepší čas přišel díky ulomeného přednímu křídlu,“ konstatoval nejzkušenější pilot týmu a dodal: „Start prvního ze závodů jsem pokazil a soupeři měli navrch v zatáčkách. Ve druhém souboji to na lepší výsledek nebylo.“
Spokojen nebyl ani Radek Krakovič startující s vozem FiKS-01. Podle přání mu nevyšly už měřené tréninky, i když se utěšoval, že v nich dlouhodobě nepatří k nejrychlejším.
Devátá příčka v prvním z dvojice závodů jej ovšem vůbec nepotěšila. „Zdá se mi, že motor nějak ztrácí výkon. Už jsme snížili na minimum přítlak křídel, přesto mě soupeři předjíždí na rovinkách. Ještě zkusíme změnit pátý převodový stupeň,“ říkal před druhým závodem sedmnáctiletý pilot a bilanci si pak vylepšil šestým místem.
Poslední z týmové sestavy Křenek motorsport Věra Vostrá s monopostem FiKS-03 v tréninku dosáhla vždy dvanácté místo. V závodech si pak připsala pět bodů, což je zatím nejlepší výsledek, jaký v kariéře zaznamenala. Vylepšit svoji osobní bilanci se jediné dívce v šampionátu podařilo především díky sedmé pozici ve druhém víkendovém klání.
tisk info KLap
|