Mercedesy DTM vybojovaly double v mosteckém vytrvalostním závodě 17.5.2010 11:54 - tisková zpráva
Cars.cz Charouz Racing prodloužil svou vítěznou šňůru už na pět závodů. Černo-červeno-stříbrné Mercedesy ovládly tři úvodní sprinty i oba dva první vytrvalostní závody letošní sezony Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích a suverénně tak vévodí průběžnému pořadí šampionátu.
Tým Cars.cz Charouz Racing ovládl už dopolední kvalifikaci. Časem 1:26,696 min si start z pole position zajistila posádka Antonín Charouz, Tomáš Enge, Tomáš Kostka, Lukas Lichtner-Hoyer s Mercedesem se startovním číslem 1. Sesterský vůz posádky Adam Lacko, Štěpán Vojtěch, Antonín Charouz, Lukas Lichtner-Hoyer byl v kvalifikaci o 2,072 s pomalejší a připsal si tak druhý nejlepší čas. Vozům Mercedes-Benz C AMG DTM tak patřila první řada startovního roštu odpoledního závodu.
Po zmoklém pátku a zamračené sobotě panovalo v neděli v Mostě slunečné počasí, ovšem teploty zdaleka nedosahovaly jarních hodnot. Znovu se tak závodilo v odlišných podmínkách. Cars.cz Charouz Racing ale opět dokázal své vozy náležitě připravit a suverénně ovládl závod. Vůz se startovním číslem 1 sice v úvodní fázi přibrzdil defekt předního kola a vynucená zastávka v boxech znamenala pokles na 13. místo, díky skvělé stíhací jízdě ale po sedmdesáti minutách závodu kroužily oba Mercedesy na prvních dvou pozicích, které dokázaly uhájit až do cíle. Stejně jako při úvodním vytrvalostním závodě v Brně slavil tým Cars.cz Charouz Racing vítězný double i v Mostě.
Antonín Charouz: „Mám velkou radost, protože celý tým Cars.cz Charouz Racing po celý víkend znovu odváděl výtečnou práci, která byla korunována výhrami v obou sprintech a dvojnásobným vítězstvím v nedělním vytrvalostním závodě. Neustále pracujeme na autech, vylepšujeme jejich nastavení a já jsem rád, že naše práce nese ovoce.“
Lukas Lichtner-Hoyer: „Je mi ctí, že jsem mohl přispět k dalšímu dvojitému vítězství týmu Cars.cz Charouz Racing, i když jsem nebyl spokojený se svým výkonem ve svém prvním stintu. Při druhém stintu ve druhém voze na konci závodu jsem se konečně cítil dobře, ale zase to bylo krátké. Jsem amatér, proto mi samozřejmě vždycky chvíli trván, než si zvyknu s novým autem na nové trati. Tentokrát jsem zde mohl být kvůli pracovním povinnostem jen jediný den, takže jsem neujel tolik, kolik bych si přál. Ale jsem rád, že jsme tu mohl být alespoň dnes a že jsem s Mercedesem DTM absolvoval další kilometry.“
Tomáš Kostka: „Dnes to bylo docela zajímavé. Přebíral jsem auto poměrně brzo po startu a hned v šestém kole se objevil defekt levého předního kola. Něco jsem zřejmě přejel. Musel jsem zajet do boxu a kolo vyměnit. Hodně jsme ztratili, takže jsem se to pak snažil dohnat. Podařilo se a zbytek dotáhl Tom. Docela jsem si zajezdil, takže dobré. Mám radost, že oba vozy týmu Cars.cz Charouz Racing znovu uspěly.“
Tomáš Enge: „Absolvovali jsme další úspěšný závod. V úvodu nás sice přibrzdil defekt, takže jsme doháněli ztrátu, ale přibližně po třetině závodu jsme byli znovu ve stejném kole jako druhý vůz týmu Cars.cz Charouz Racing a nakonec jsme dokázali zvítězit. Děkuji celému týmu za skvělou práci, kterou znovu odvedl.“
Štěpán Vojtěch: „Řídit tohle auto je velký zážitek. Je to WRC na okruhu. Trochu obtížně jsem se do toho dostával, jelikož jsem nikdy nejel s autem, které by mělo takhle výraznou aerodynamiku. Čím rychleji se s tímto autem jede, tím větší je přítlak. Platí to i v zatáčkách. Člověk musí odjet nějaké kilometry, aby si na tohle zvykl a věděl, co dělá. Proto jsem ze začátku nijak netrojčil, ale dnes v závodě to už bylo náramné svezení, i když jsem měl drobný incident s jedním ze soupeřů, kdy jsem na konci cílové rovinky předjížděl pomalejší vůz, který o mně zjevně nevěděl a zatočil do mě. Trochu se tak pochroumala aerodynamika na předku, takže jsem pak musel jet malinko opatrněji. Celkově to ale byla příjemná zkušenost a já jsem rád, že jsem se mohl s vozem týmu Cars.cz Charouz Racing svézt.“
Adam Lacko: „S Mercedesem specifikace 2007 jsem zatím absolvoval jen dvě kola při testech v loňské sezoně, takže až nyní jsem se s tímto autem svezl pořádně. Je to obrovský rozdíl proti specifikaci 2004, se kterou jsem jel naposledy. Celkově současné auto lépe funguje: přítlak je větší, brzdy jsou lepší i výkon je vyšší. Ještě jeden ze závodů českého mistrovství nekoliduje s mým dalším programem, takže bych se měl letos ještě jednou objevit v barvách Cars.cz Charouz Racing. Těším se na to, je to zajímavá zkušenost.“
Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích Divize 4 pokračuje třetím podnikem ve dnech 4. až 6. června, kdy se bude závodit znovu na mosteckém autodromu.
Výsledky vytrvalostního závodu Divize 4, Most, 16. května 2010 1. Charouz/Enge/Kostka/Lichtner-Hoyer Mercedes-Benz DTM 113 kol 2. Lacko/Charouz/Vojtěch/ Lichtner-Hoyer Mercedes-Benz DTM - 1 kolo 3. Konopka/Studenič Porsche 997 RSR - 7 kol 4. Malchárek/Vorba Ferrari F430 - 7 kol 5. Mičánek jun./Jerman/Mičánek Porsche 997 RSR - 8 kol 6. Zumstein/Dragoun Porsche 997 GT3 Cup - 10 kol 7. Jerman/Pivoda Porsche 997 - 10 kol 8. Šenkýř/Fried BMW M3 E92 GTR - 11 kol 9. Vacík/Baran Ferrari F360 - 11 kol 10. Hable/Zimmerer Porsche 996 Cup - 13 kol
BPA PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|