Závod Jankóv Vŕšok zná letošní vítěze 25.5.2010 10:38 - tisková zpráva
Závod Jankóv Vŕšok nedaleko Bánovců nad Bebravou je minulostí
Třetím závodem pokračoval mezinárodní seriál v závodech automobilů do vrchu Liqui Moly Berg Cup 2010 a to na oblíbeném slovenském kopci Jankóv Vŕšok nedaleko Bánovců nad Bebravou. Na členité, těžké trati, dlouhé 3700 metrů, kraloval po oba víkendové dny liberecký pilot formulového vozu Opel Lotus Aleš Mlejnek, jezdec SVC Motorsport Náchod.
V sobotním závodě porazil o necelé tři sekundy Davida Komárka na silném voze Mitsubishi Colt Evo 550+ z dílen Komvetu, který mu chtěl tuto porážku vrátit v neděli. Po výborně zajeté tréninkové jízdě chyboval v závodní a propadl se až na místo třinácté. V nedělním závodě porazil Mlejnek v souboji o první místo pro změnu Michala Novického na další formuli Reynard 032 F3 a to s náskokem více jak čtyř sekund. V sobotu se tento jezdec Kovosteelu Novitech Sudoměřice na bednu nedostal a obsadil místo čtvrté. Třetí místo získal jak v sobotu, tak i v neděli Jiří Špalek, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC 05. Nedělní Špalkova ztráta na Novického byla jen 0,3 sekundy. Jezdec stejně jako Komárek je členem Liqui Moly Komvet Racing Teamu
Výborně si po oba dny vedl Marek Rybníček s Mitsubishi Lancerem Evo X. V sobotu obsadil páté místo absolutního pořadí a v neděli se dostal až na místo čtvrté. Jeho ztráta na stupně vítězů a třetího Špalka byla jenom 0,9 sekundy. Stejného posunu v pořadí se dočkal i Drahoslav Šubert s dalším Lancerem, ale deváté evoluce. Sobotní závod mu přinesl šesté místo, nedělní již místo páté. Jak Rybníček, tak Šubert zajížděli s vozy skupiny S1 skvělé časy. Martin Zeman je dalším jezdcem, který startuje s vozem značky Mitsubishi, ale tentokrát šesté evoluce. A stále se mu nedaří prokousat do té absolutní špičky. Se silným vozem sedmé a šesté místo z víkendových závodních dnů může být pro jezdce trochu zklamáním. Obrovské zlepšení prokazuje dosud nejrychlejší slovenský jezdec Peter Vahančík. Startuje jak jinak než s vozem Mitsubishi Lancer a to Evo VIII. Jeho skvělá jízda ho dovedla až k osmému místu v sobotu a sedmému v neděli, což je jeho historicky nejlepší výsledek v rámci seriálu. Trochu více se čekalo od dalšího slováka Tomáše Erdélyiho.
V Bánovcích nad Bebravou obsadil s vozem BMW M3 GTR v sobotu deváté místo, v neděli až místo desáté. Nutno, ale podotknout, že víkendová trať nadmíru svědčila hlavně čtyřkolkám a to i přesto, že Erdélyiho vůz je špičkově připravován v dílnách Roberta Šenkýře. Již se stává samozřejmostí, že Petr Pleša se úspěšně závod co závod dostává svými výkony do absolutní TOP 10. Bylo to i tentokrát. V sobotu obsadil desáté místo, v neděli výborné osmé místo. Pleša je jezdcem Kovosteelu Novitech Sudoměřice a startuje s formulí Reynard 09 Ninja. Při své letošní premiéře překvapivě nakoukl do absolutní desítky i Tomáš Bek s vozem Renault Clio Sport. V sobotu byl ještě třináctý, ale skvěle zajetá nedělní jízda ho dostala až na místo deváté.
K výbornému výsledku měl nakročeno nejlepší polský jezdec Robert Steć. Jeho Intech RS 010 je stále v rukou tohoto pilota lepší a lepší. V sobotním závodě obsadil historicky své nejlepší umístění v absolutním pořadí tohoto seriálu. Skvělé jedenácté místo ve velké konkurenci jezdců. Bohužel, v nedělním závodě jeho formulový vůz zazlobil a z bodovaných míst vypadl. Po oba dny se snažil do elitní společnosti nejlepších deseti jezdců závodu dostat i další jezdec na voze Renault Clio Sport a to zkušený Milan Boháč s Liqui Moly Komvet Racing Teamu. V neděli bral čtrnácté místo, v sobotu místo jedenácté a to pouze 1,2 sekundy od vytoužené TOP 10. Dobře se uvedli při svém debutu v seriálu slovenští jezdci týmu Paddock Pezinok Vladimír Lalik a Matúš Lorinčík.
Lalik byl po oba dny na pěkném patnáctém místě, Lorinčík šestnáctý a sedmnáctý. V sobotním závodě byl rozdíl mezi těmito dvěma jezdci pouhé 0,2 sekundy. Po delší odmlce se představil v seriálu další sudoměřický jezdec Richard Šimoník. S vozem Peugeot 205 GTi překvapil výbornými časy, které po celý víkend zajížděl. V sobotním závodě byl ještě osmnáctý, ale v neděli se prokousal až na nečekané dvanácté místo. Jeho konkurent ve třídě E1-2000 Stanislav Firtl jr. se snažil zuby nehty udržet v bodované TOP 20 absolutního pořadí. A to se mu i přes atak výborné konkurence povedlo. V sobotu byl s vozem Škoda Octavia TDi na místě dvacátém, v neděli poskočil na pěkné šestnácté místo.
Tradičně nabitou třídou je S1-2000. Velké souboje se odehrávaly i na Jankóvě Vŕšku. V sobotním závodě zvítězil slovenský jezdec Tomáš Horák na Hondě Civic Type R a to dost suverénně. Druhé místo obsadil Michal Slováček s Nissanem Sunny a až třetí byl překvapivě Jakub Satek na další Hondě Type R. V nedělním závodě si ale Satek nenechal již vítězství vzít a porazil o 1,8 sekundy opět druhého Slováčka. V sobotu vítězný Horák obsadil místo třetí. Třída S1+2000 byla soubojem Marka Rybníčka a Drahoslava Šuberta. Doposud byl v seriálu vždy úspěšný Šubert, ale tentokrát po oba závodní dny výborně jezdícímu Rybníčkovi podlehl. V sobotním závodě prohrál o 0,3 sekundy, v nedělním o 0,5 sekundy. Loňský Mistr střední Evropy a vítěz KW Berg-Trophy startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo X týmu Liqui Moly Komvet Racing, Šubert na dalším Lanceru, ale Evo IX. S větším odstupem byl po oba dny třetí slovák Peter Vahančík na Lanceru Evo VIII, ale v nabité třídě vozů značky Mitsubishi a Subaru, je to úspěch.
Ve třídě HA1-1300 si vedl výborně Roman Dokoupil na voze Škoda 130 RS. V sobotním i nedělním závodě zcela jasně zvítězil. Nejdříve porazil s velkým náskok druhého poláka Piotra Maze na voze Fiat 128 Abarth, druhý den zase Lukáše Matuška na Škodě 120 LS B6. Sobotní třetí místo bral slovák Pavol Gallo na voze Fiat 128 Sport Coupe, nedělní zase polák Maz.
Ve skupině HA2, která patří historickým formulovým vozům a sportovním prototypům, vládne letos Jan Osladil jr. s pěknou formulí Škoda MTX 1-01. V sobotu i neděli zcela jasně pokořil polku Irenu Steć, která závodí s formulí Polonia. Sobotní třetí místo obsadil při své závodní premiéře její krajan Rafal Roguski. Závod od závodu si skvěle vede Martin Pleva se svou novou Škodou Felicií. V sobotu bojoval se suverénem třídy E1-1400 Jakubem Trnkou o vítězství ve třídě. Bylo z toho sice místo druhé o 0,4 sekundy, ale přesto výborný výsledek pro toho jezdce AMK Vrbno pod Pradědem. Trnka s vozem Suzuki Swift GTi potvrdil své kvality i v nedělním závodě, kde jasně zvítězil. V sobotním závodě skončil na třetím místě slovák Alexander Vereš na dalším swiftu starší generace. V neděli si ještě polepšil a obsadil místo druhé. Na bednu se v neděli dostal i Josef Žák se Škodou 100. Bylo z toho třetí místo.
O hodně chudší byla oproti závodu v Náměšti nad Oslavou třída E1-1600. V sobotu kraloval Vojtěch Staněk na Peugeotu 106 Maxi, ale v neděli po hodinách obsadil až místo čtvrté. V sobotu druhý Roman Štilec na voze Honda Civic, se tak posunul v neděli na místo první. Bylo to po delší odmlce v seriálu jeho první vítězství. V neděli obsadil druhé místo slovenský jezdec Mojmír Čambal při kopcové premiéře vozu Citroen Saxo VTS. Na vítězného Štilce ztrácel 2,5 sekundy. Po delší odmlce se na start postavil i Ján Molnár se Škodou Felicií Kit Car a byly z toho hned dvě třetí místa.
Při absenci Vladimíra Vitvera se tvrdě bojovalo o vítězství ve třídě E1-2000. Byl to souboj vozů Renault Clio Sport. V sobotu i v neděli byl lepší Tomáš Bek, který svého soupeře Milana Boháče porazil o 1,3 sekundy, respektive o 0,9 sekundy. Třetí místo si vybojoval Richard Šimoník na Peugeotu 205 GTi a to v sobotním i nedělním závodě. V neděli byla jeho ztráta na druhého Boháče pouhé 0,2 sekundy.
Královská třída E1+2000 přináší vždy souboje speciálů Mitsubishi. Ne jinak tomu bylo i při tomto závodě. V sobotu o 1,7 sekundy zvítězil David Komárek na Coltu Evo 550+ před Jiřím Špalkem na Lanceru WRC 05. Na třetím místě byl s větším odstupem Martin Zeman na Lanceru Evo VI. V neděli se ze svého letošního prvního vítězství radoval Jiří Špalek, který porazil překvapivě druhého Zemana o 1,7 sekundy. Na třetí místo se vyhoupl slovák Tomáš Erdélyi s vozem BMW M3 GTR, který měl ale již velkou ztrátu na jezdce před sebou.
Slušné pole soupeřů se konečně představilo i v Juniorské trofeji. Po oba závodní dny si nejlépe vedl bruntálský Lukáš Janík na Renaultu Clio Sport. V sobotu porazil Radima Firtla jr., startujícího na voze stejné značky o více jak pět sekund. V neděli se Firtl propadl na místo třetí. Sobotní třetí místo bral slovenský jezdec Milan Pokorný na Škodě Fabia, který se v neděli posunul před Firtla na místo druhé o 1,4 sekundy. Na vítězného Janíka ztrácel Pokorný již jen 0,8 sekundy.
I v Dámské trofeji se představilo několik jezdkyň. Překvapivě nejrychlejší z nich byla při své premiéře v seriálu slovenka Katarína Fillová s vozem BMW 320i. S obrovským náskokem zvítězila v sobotním a nedělním závodě. V sobotu byla druhá Zdenka Kuldová na voze Lada Samara a třetí polka Irena Steć na formulovém voze Polonia. V neděli si tyto dvě pilotky místa vyměnily a tak pěkné druhé místo brala Irena Steć.
Poprvé v seriálu bylo vypsáno i IHA Majstrovstva Slovenska a závod v Bánovcích nad Bebravou byl v letošní sezóně prvním v kalendáři. V absolutním pořadí si v sobotu i neděli vedl nejlépe Peter Vahančík na Mitsubishi Lanceru Evo VIII, který porazil vždy druhého Tomáše Erdélyiho startujícího na voze BMW M3 GTR. V sobotu byl jeho náskok 1,8 sekundy, v neděli již 2,2 sekundy. Obě třetí místa bral Vladimír Lalik na voze Mitsubishi Lancer Evo IX, ale jeho ztráta byla již větší.
I na tomto závodě se představilo několik jezdců s velmi zajímavou technikou, kteří svými výkony potěšili mnoho diváků, kteří dorazili na Jankóv Vŕšok. Mezi ně patří například nováček seriálu Petr Balík, který startoval na voze BMW 320i Coupe ve třídě E1-2000 a obsadil v početné konkurenci dvě pátá místa. Po dlouhé odmlce se představil slovenský jezdec Marián Patrovič s BMW 320 iS a rovněž ve třídě E1-2000 obsadil šesté a sedmé místo. Dobře se uvedl i další slovák Vladimír Jánošík, který s vozem Seat Leon Cupra zvítězil ve třídě S+2000 v nedělním závodě. Ve třídě S1+2000 se stále zlepšuje Dušan Doseděl na Subaru Impreza STi N14, který v neděli vybojoval výborné čtrnácté místo absolutního pořadí. Závod od závodu si skvěle vede Martin Pleva se svou novou Škodou Felicií. V sobotu bojoval se suverénem třídy E1-1400 Jakubem Trnkou o vítězství ve třídě. Bylo z toho sice místo druhé o 0,4 sekundy, ale přesto výborný výsledek pro jezdce AMK Vrbno pod Pradědem. Několik let se fanouškům seriálu představuje i Jan Osladil, který startoval ve třídě E2/C-1400 i tentokrát s Národní formulí Delta II. Slušně si letos vede při svých premiérových závodech Petr Tomečka, který ve třídě E1+2000 startuje s vozem Subaru Impreza WRX STi. V Bánovcích nad Bebravou mu patřila dvě pátá místa.
Téměř po celou dobu víkendových závodů doprovázelo akci krásné slunečné počasí. Bohužel, při nedělní druhé závodní jízdě přišla několika minutová průtrž mračen. Po závodní dráze se valily potoky vody, místy i s blátem. Zástupci komise jezdců a bezpečnostní komisař IHA se kvůli bezpečnosti jezdců rozhodli druhou závodní jízdu anulovat. I přes tuto nemilou kaňku na celém závodě, mohlo být více než 90 jezdců z České republiky, Slovenska, Polska a Francie spokojeno. Dalším závodem v rámci Liqui Moly Berg Cupu 2010 a IHA Majstrovstva Slovenska 2010 je závod na Pezinské Babě ve dnech 12. – 13. 6. Veškeré informace o závodech a celém seriálu naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz.
StFi
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|