www.car.cz
 

Adam Lacko a jeho vydařený návrat mezi rychlé truckery!!
     25.5.2010 10:42 - tisková zpráva


Misano - V neděli se Adam Lacko i přes problémy s brzdami blýskl čtvrtým místem
 
 
Nedělní program úvodního podniku Mistrovství Evropy trucků v italském Misanu už proběhl bez vážnějších komplikací, jeho účastníci mohli odjet obě plánované jízdy. V nich dosáhl Adam Lacko, jezdec týmu Truck Race Allgäuer, na sedmé a čtvrté místo.
 
Ani dnes se pětadvacetiletému českému jezdci nevyhnuly problémy. Zatímco v sobotu dvakrát doplatil na vyteklou naftu na trati, dnes jej potrápil jeho vlastní kamión. Už v Superpole, do kterého Adam Lacko vstupoval jako šestý nejrychlejší, začal žlutý MAN zlobit a výsledkem bylo deváté místo na startu.
 
Do první nedělní rozjížďky tedy Lacko startoval z páté řady a díky bezchybnému výkonu se postupně probojoval až na sedmé místo. Ale čtyři kola před koncem došlo u jeho trucku k úniku vody, která ochlazuje brzdy. Výsledkem bylo nejen obtížné brzdění, ale i roztavení několika komponent, které řídí správnou funkci brzdového systému. Český pilot sice sedmé místo udržel, ale do druhé rozjížďky nastupoval s tím, že zničený systém se v přestávce mezi oběma závody nestihl řádně nastavit.
 
Díky sedmému místu startoval Adam Lacko do poslední jízdy závodního víkendu v Misanu ze druhého místa a po rozsvícení zelených světel se mu dokonce podařilo probít se do čela. Na vedoucí pozici ale vydržel jen tři kola, systém pro řízení teploty brzd totiž nefungoval optimálně. Výsledkem byl rozdílný účinek brzd na přední a zadní nápravě a s ním i nemožnost závodit v plném tempu. Jezdec týmu Truck Race Allgäuer se proto postupně propadl až na čtvrté místo, na kterém nakonec projel pod šachovnicovým praporem. V celkovém součtu úvodního víkendu ME trucků pak Adamu Lackovi patří šestá příčka průběžné klasifikace. 
 
Adam Lacko, jezdec týmu Truck Race Allgäuer: „V kvalifikaci jsem dnes dosáhl šestého času, ale v Superpole auto nechtělo jet, vůbec nevím proč. Do první jízdy jsem tedy startoval z deváté pozice. Postupně se mi podařilo předjet dva soupeře, ale čtyři kola před cílem začaly zlobit brzdy. Došla mi totiž voda na jejich chlazení a brzdy se začaly přehřívat. Jejich optimální pracovní teplota je 400o C, ale ty moje měly kolem 800 - 900 stupňů. Brzdění bylo velmi obtížné a občas jsem měl opravdu namále. Ale sedmé místo se mi podařilo udržet.“
 
„Kvůli přehřátým brzdám se bohužel roztavily některé komponenty, které zajišťují správné fungování brzd. Na jejich opravu nebylo mezi oběma rozjížďkami dost času, takže jsem do další jízdy neměl auto úplně v pořádku.“
 
„Díky sedmému místu jsem stál na startu na druhé pozici, do úvodní zatáčky jsem dokonce vjížděl jako první. Vedoucí pozici jsem držel tři kola, ale pak opět začaly stávkovat brzdy. Systém, který řídí správnou teplotu brzd, nefungoval, takže vepředu jsem měl 400 o C a vzadu 100 o C. S tím se jednoduše nedá závodit, auto se blokovalo v každé zatáčce, takže za čtvrté místo v cíli musím být rád.“
 
Rus Alexander Lvov, druhý člen týmu Truck Race Allgäuer, obsadil v nedělních rozjížďkách devátou a šestou příčku. Druhý podnik ME trucků se uskuteční za dva týdny na španělském okruhu Albacete.
 


 
ME trucků, Misano 2010 - Výsledky 3. závodu:
1.         Markus Bösiger              Renault                         25:14.799 min
2.         Jochen Hahn                  MAN                             + 0.375 s
3.         Markus Oestreich           Renault                         + 6.667 s
4.         David Vršecký   Freightliner                   + 6.921 s
5.         Antonio Albacete           MAN                             + 9.657 s
6.         Christopher Levett         MAN                             + 17.044 s
7.         Adam Lacko                  MAN                             + 22.448 s
8.         Balazs Szobi                  MAN                             + 23.299 s
9.         Alex Lvov                      MAN                             + 35.642 s
10.       Javier Mariezcurrena     MAN                             + 36.189 s
 
       
ME trucků, Misano 2010 - Výsledky 4. závodu:
1.         Antonio Albacete           MAN                             25:16.682 min
2.         David Vršecký   Freightliner                   + 7.856 s
3.         Jochen Hahn                  MAN                             + 8.828 s
4.         Adam Lacko                  MAN                             + 20.368 s
5.         Balazs Szobi                  MAN                             + 21.226 s
6.         Alex Lvov                      MAN                             + 22.215 s
7.         Markus Bösiger              Renault                         + 22.984 s
8.         Markus Oestreich           Renault                         + 24.053 s
9.         Javier Mariezcurrena     MAN                             + 33.473 s
10.       Anthony Janiec              Renault                         + 34.250 s
 
 
Průběžné pořadí ME trucků po 1. podniku:
1.         Markus Bösiger              44 bodů
2.         Jochen Hahn                 38
3.         Antonio Albacete           30
4.         David Vršecký                27
5.         Markus Oestreich           25
6.         Adam Lacko                  17
7.         Balazs Szobi                 13
8.         Alex Lvov                      10
9.         Christopher Levett         8

10.       Javier Mariezcurrena      4

 

BPA

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Truckerské Missano 2010 a Buggyra, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose